Beste iedereen, Mijn dochter van drie maanden slaapt met een slaapzakje maar haar beentjes zijn die ochtend zo koud. in de ochtend is haar temperatuur 36,5 graden en overdag 37 graden. Hebben jullie daar ook last van. Een kruik help niet de hele nacht. Al ik er een dekentje over doe ben ik bang dat ze last van warmte stuwing heeft.
Hoi, Ik zou ook een dikkere slaapzak proberen of anders een lakentje eroverheen. Koude beentjes lijkt me niet echt fijn.
Heeft ze wel gewoon een pyjama aan? Julia schopt altijd zo dat ze dus 's ochtends haar broek helemaal in haar liezen heeft zitten, of hij is uit, dus logisch als ze daar koude benen van krijgt (heeft ze niet, maar zou mss bij jou kunnen?). Misschien een dikkere pyjamabroek die beter blijft zitten?
ons meisje is ook een beetje een kou kleum heeft ze van mij! wij doen vaak een malliot aan met een romper met lange mouwen. slaapzak en onder een deken. alleen haar handen zijn dan nog wat koud. soms heeft ze ook nog wel een pyama truitje aan. voor als kinderen hun broek uit krijgen tijdens het schoppen in bed, kan je een mailloit aan doen en dan de romper sluiten over de malliot. werkt erg goed. oja soms doe ik ook nog wel even de verwarming aan. zodat het lekker warm is als ze 's nachts moet slapen. succes liefs Hellen
@Gentle: dan zou een boxpakje misschien een idee zijn. Weet niet zeker of het zo heet. maar ik bedoel een pakje met voetjes eraan vast. Dat gebruik ik als pyama. Is heerlijk warm en Thije kan niets uitschoppen!
36,5 is niet zo'n probleem volgens mij. Smorgens zijn de meeste wat 'kouder' dan smiddags. Wordt ze wakker omdat ze het koud heeft? Mijn dochter liet het duidelijk merken... Heeft ze al sokjes aan ? Eventueel wat langere sokjes... Of toch een dekentje, maar dan alleen tot haar middel...
Wij trekken ons dochtertje snachts ook een maillot aan en een romper met lange mouwen en daaarover heen haar slaapzakje. Dekentje vind ik eng, want ze schuift het hele bed door. maar hier werkt het zo dus prima!
Ons zoontje ligt heeft een romper +pyjama aan en ligt in een slaapzak onder een dekentje en heeft het niet te warm. Dus misschien kleed je je kindje te koud aan? Koude beentje lijken me nl niet goed!
HIer ook een rompeer, pyama, slaapzak en dekentje, en dat gaat prima, heeft hij het niet koud en niet warm mee
Bij gijs is t zo'n 19/20 graden op de kamer.. Hij ligt in een isi-mini (zonder mouw) en dan gewone kleertjes/ pyjama, sokjes en romper zonder mouw.. Meneer kruipt vaak boven de dekens uit, soms de voeten er nog net onder.. Ik haal hem dan met "ijsblokje-handjes" uit bed.. de rest voelt wel warm.. Ik denk maar "als ie t koud krijgt, word ie wel wakker en laat ie wel van zich horen".. Ik loop liever t risico op "te koud" dan "te warm"
ik heb een combisleeper gekocht. Als je daar een normaal pyamatje onder doet is het precies goed en mag er geen dekentje overheen. Wel ideaal, want ik wil mijn dochter niet onder een dekentje hebben omdat ze het hele bed door gaat