Vit. D op olie basis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!!

Toen Julia een pasgeboren baby was, vertelde de kraamzorg dat we vit. K op oliebasis en vit. D op water basis moesten kopen. Tot nu toe altijd vit. D op water basis gekocht.

Vandaag heeft mijn man boodschappen gedaan en heeft hij vit. D op olie basis gekocht. Op zich geen groot probleem, maar misschien wel voor Jasmijn (pas 8 weken oud).....ze krijgt nu vit. K en vit. D op oliebasis.
    Wie weet of dit mag?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Volgens mij mag het wel hoor. Mijn kraamverzorgster zei alleen dat we vit K en vit D moesten kopen, en er werd niet gesproken over olie- of waterbasis. Toevallig is mijn vit K wel op olie basis, maar ik zou niet eens weten op welke basis de vit D is. En ik heb net van de wijkverpleegkundige een overzicht gekregen wat baby's moeten hebben en daar wordt voor de vitamines ook geen onderscheid gemaakt tussen olie- en waterbasis.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier vanaf het begin op lo olie basis, beide.

4. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook op advies van de kraamverzorgster beide van Davitamon op oliebasis. Ze heeft niet gesproken over waterbasis.

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Mijn kraamverzorgster zei dat ze bij bv-kindjes op waterbasis aanraadde, omdat die vaak al erg dunne luiers hebben en olie werkt wat laxerend.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook altijd op oliebasis, in die op waterbasis zit zoveel troep....in die op oliebasis zit alleen olie en vitamine.

7. Flowery

Flowery Lid

8 okt 2010
    19
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij werd alleen aangegeven dat sommige vitamines gebruik maken van pinda olie. Aangezien sommige baby's hiervoor allergisch kunnen zijn, werd mij dan ook aangeraden vooraf te controleren dat de vitamines geen pinda olie zou bevatten

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier werd door de kraamverzorgster vitamine D op oliebasis geadviseerd (met kv).

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt!!!
    We gaan het gebruiken.

Deel Deze Pagina