wikkelcape/wrapper i.p.v. jasje...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dwezelin26, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gebruiken als "jasje" bij pasgeborene. Ik ben deze week uitgerekend en heb eigenlijk alles, alleen dus geen wiegdekentje/omslagdoek.

Ik vraag me af wat handig is om aan te schaffen voor evt. terugkomst uit het ziekenhuis en als je met de maxicosi op pad gaat. Ik had nl. de babynomade gezien (katoen: zomerversie) en bijvoorbeeld de wikkelcape van Koeka. Ik wilde die dan gebruiken om om te slaan als we naar buiten gaan van de zomer. Is dat voldoende en welke wikkel-/omslagdoeken gebruiken jullie hiervoor?

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat is voldoende hoor! En erg fijn die wikkeldekentjes. Jasjes zijn niet zo handig bij die hele kleintjes. Ze geven mooi weer aan de komende tijd ;) Dus lekker inpakken in een wikkeldoek en dan in de maxicosi, en naar huis!

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb van lodger een wrapper cotton, en wil er nog eentje bij bestellen zodat ik er twee heb, als eentje in de was zit ofzo. Deze is te gebruiken in huis, maar ook als je eventjes naar buiten moet in de wandelwagenbak ofzo.
    Deze kan niet in de maxi cosi, dus ik heb voor de maxi cosi een voetenzak, maar ik beval ook in november dus dan komt die voetenzak wel goed van pas denk ik.
    Verder wil ik even kijken of het nodig is om eventueel een wrapper fleece van lodger aan te schaffen, voor in de wandelwagenbak in de winter, dus geen lakentjes/dekentjes enzo. Maar daar wacht ik nog even mee want in aug, zou er een nieuwe collectie komen en misschien zitten daar wel andere kleuren tussen die ik mooier vind.

Ik had wikkelcapes van tricot, en wilde er daar nog twee van aanschaffen als wikkeldoek, maar na één keer wassen vond ik het tricot veel te snel uitlubberen, niet praktisch dus, dus ik gebruik die capes gewoon alleen voor na het badje, maar niet als wikkeldoeken. daarvoor hebben de lodgers echt een mooiere pasvorm ook na het wassen!Dus daarom dat ik er daar een tweede van aanschaf

die wikkeldoeken van koeka heb ik ook aan zitten denken, misschien dat ik die tzt wel aanschaf, maar ik wacht er nu nog even mee.
    Overigens komen de spullen van koeka geweldig mooi uit de was, ik heb er wiegdekens en ledikant dekens van en een boxkleed en wat spuugdoekjes. Het is ook snel droog trouwens

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @Lynn77: een lodger van fleece is echt aan te raden voor november! Finn is van januari en heeft er heel veel in gelegen, heerlijk ingepakt in de wagen. Zelfs afgelopen winter nog!

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wauw dan heeft je kindje er ook best lang in gekund toch? Of is de fleece versie groter dan de cotton? Ik had zo'n idee dat na een half jaar de cotton te klein zou worden.

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nou hij paste niet meer helemaal over de beentjes maar wel lekker om het lijfje en in de wikkeldoek hielt hij z'n handjes enigszins binnenboord. Hij wilde geen wantjes aan of mutsje op, en zo had ie toch lekker warm!

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb een wit "wollig" vestje, dat ik vroeger zelf ook aan heb gehad als jasje klaar liggen..

Verder heb ik er eigenlijk nog niet zo over nagedacht... OEPS, Foei!

8. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik zie dat ze ook een babynomade hebben in fleece of katoen. Wat is dan voor deze zomer aan te raden?

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    katoen voor de zomer, fleece is te warm

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn gevoel zegt voor in de zomer voor katoen te kiezen..

( misschien ook vanwege de dekentjes die sowieso van katoen moeten zijn..)

11. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik had een babynomade in fleeche. Ideaal voor in de winter, maar voor nu veel te warm. Ik zou dus de katoenen nemen.

Deel Deze Pagina