Overstappen van de kinderwagen naar de buggy.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kristy, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristy

Kristy Lid

4 feb 2007
    44
    0
    0
    Kapster
    Enschede
    Ik heb als kinderwagen de quinny buzz.
    De dreami heb ik de eerste 1,5 maand veel gebruikt, maar merk nu dat ik toch vaak de maxi cosie nu pak.
    Vanaf wanneer hebben jullie de kleine in de buggy gezet die je op de quinny buzz kan zetten.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

De buggy wordt geadviseerd om te gebruiken na 6 maand. Zolang je kindje nog in de dreami past zou ik hem/haar daar lekker in laten.
    Ook een maxicosi is niet geschikt om je kind vaak/lang in te laten zitten. Eigenlijk moet je die alleen gebruiken voor in de auto.

Wij hebben onze kinderwagen nog niet omgebouwd. Al wordt de dreami wat krap.

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ja het is gewoon heel makkelijk die maxi cosi, ik herken het. Toch is het echt niet goed voor het kleintje, de buggy ook nog niet. Ik heb mijzelf uiteindelijk aangeleerd Tessa zoveel mogelijk in de kinderwagenvak te leggen. Na 6 maanden doe ik haar in de buggy.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb de kinderwagenbak zo lang mogelijk gebruikt.
    Rond de 5 maanden werd de wieg wel echt te klein voor Ruben.

Nu heb ik de Urban Jungle wagen en die kan bijna helemaal plat en ik had ook een door verkleiner gekocht voor in de buggy.
    Hierdoor is het een heerlijk comfortabel zitje geworden. Hij slaapt er heerlijk in ;)

Ik zou echt zo lang mogelijk de wieg blijven gebruiken!

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    idd de maxi cosi is zo slecht voor die kleintjes.
    Ik zie soms mensen winkelen en dan zo een kleintje opgepropt in de maxi cosi dat snap ik nooit zo goed, dat ligt toch niet lekker en is al helemaal niet goed voor die kleintjes.
    Yildiz heeft 6 maanden in de bak gelegen.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou ook zo lang mogelijk de kinderwagenbak gebruiken en als dat niet meer past ombouwen tot wandelwagen
    en een echte buggy pas gebruiken als ze goed kunnen zitten
    en maxi cosi gebruiken wij puur voor het vervoer wij hebben wel een onderstel maar het is gewoon niet goed om daar lang in te zitten
    vindt de kinderwagen ook veel fijner voor zon beeb

7. dandy

dandy Lid

4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, die van de quinny buzz zou je denk ik nu wel kunnen gebruiken.
    Welk model heb je.
    Ik heb de allernieuwste met die zachte bekleding.
    Van die quinny buzz kun je de gehele zitting naar achteren draaien dus je kindje komt als het ware een beetje te liggen zoals het in de maxi cosi doet.

gr.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dno is nu bijna 1,5e week en wij hebben vrijdag de quinny speedi wagenbak omgebouwd tot buggy. Dano werd te lang en te breed voor die stomme smalle bakken van de speedy :evil:

maargoed al met al ligt hij er prima in, aangezien hij bijna helemaal plat ligt, lekkere deken onder zijn lijfje en in de voetenzak ligt ie erg comfortabel.

9. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Emma is nu bijna 3 maanden en is al ruim 60 cm lang. Ze past denk ik hooguit nog een maandje in de Dreami en zal dan toch naar de Buggystand moeten.
    Wij hebben een Lodger Bunker gekocht zodat ze straks lekker zacht "zit".

10. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier hetzelfde! Meneer wilde niet eens meer in zijn bak van de speedi, omdat hij als een rollade vast lag en niet meer om zich heen kon kijken. Sinds 3 dagen hebben we nu de buggy en dat gaat perfect. In de bak was het janken!

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ons kereltje ligt nog steeds in de bak, dit terwijl hij echt niet een van de kleinsten is.
    Zolang het kan houd ik hem in de bak. Veel beter voor zijn rugje.

12. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik ook! Mijn dochter is al wel bijna 70 cm, maar het past nog. Ik hoop dat ze nog een maandje erin past. Zo met een half jaar wil ik de bak verruilen voor de kinderwagen.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zelfs mijn zoon van 10 kilo en 70 cm lag van het weekend nog een keertje in de bak :)

14. Hester

Hester Niet meer actief

Een draagzak is ook wel handig voor sommige uitstapjes; ik gebruik die heel vaak als alternatief voor de kinderwagen.

15. Female

Female Niet meer actief

Ik heb afgelopen week de kinderwagen omgebouwd. Kynan wil al vanaf 2 maanden :rolleyes: perse niet meer liggen, meneer is veel te nieuwschierig. Hij is ook al lange tijd erg sterk en stevig. Was iedere keer aan het klooien met kussentjes in de wandelwagen zodat ie toch een beetje rechtop kon zitten. Ook was de bak echt te klein, kind had zowat geen ruimte meer. Dus dan maar gewoon omgebouwd, meneer vind het héérlijk!

Oh enne... De draagdoek gebruik ik idd ook heel veel, veel meer als de kinderwagen zelfs!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als je een buggy hebt die helemaal plat kan, kun je vanaf 5 maanden wel rustig wennen aan een buggy ( HA)

Je kunt moeilijk een kindje opgepropt in een bak laten liggen. Dat is echt niet fijn voor je kindje.

Weet je, ik houd mijn hart vast voor sommige kindjes hier op het forum. De ouders, zo verschrikkelijk overbeschermd met overdreven opvattingen over zaken omtrent kinderen.

:(

17. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    ach ja wat is verschrikkelijk overbeschermd en wat zijn overdreven opvattingen......
    (zonder discussie te willen starten :) )

18. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja wij doen niet langer als een half uurtje wandelen met hem, en onze buggy kan zo goed als plat (speedy) doe nog een extra deken onder zijn billen, en hij ligt lekker warm in de voetenzak, niks mis mee hoor.

als je een kind een half uur zittend op schoot houdt is dat dan ook gevaarlijk........

maargoed de bak was gewoon geen optie meer.

Deel Deze Pagina