Kreunen, en dan knoerthard (ipv huilen, kirren)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamiReg, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons meiske is nu 3,5 maanden. Ze kan al maanden kirren, je kent het wel het gorgelende "krrrrrrrrrrrrrrrrrr" en "Kgggggggggg". De laatste 2 weken kwam daar de "pppppppp" bij (lipjes op mekaar en de "ppppppp" zeggen, alles zit dan onder de tuf natuurlijk :D, vet schattig)

Maar nu sinds een week heeft ze een nieuw geluid: kreunen. En wat voor gekreun... Kei en keihard! Dit doet ze ook met de speen gewoon in dr mondje, en ik merk dat ze het vooral doet als ze gefrustreerd is of moe is. Als we haar in bedje leggen gaat ze nu eerst een kwartier lopen kreunen (ogen dicht, speen in de mond, half in slaap)

Ergens maak ik me er eenbeetje zorgen over. Ik heb niet de indruk dat ze pijn heeft (eerder een driftbui) maar aan de andere kant; ik ken geen babies die ik dit heb zien doen.

Het kreunen gaat op zo'n volume dat ik bv niet een fatsoenlijk (telefoon-)gesprekkan voeren. Dat er uit zo'n klein lijfje zoveel geluid kan komen...

Sinds ze dit doet, is het minder geworden met het kirren... Jammer! Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen, en of dat bij hen een fase was?

2. Zuske

Zuske Actief lid

7 apr 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje kreunt ook. Maar doet dat alleen als hij in slaap gaat vallen. Alsof hij een soort mantra opzegt ;) maar dan met hele harde kreun geluiden.
    Ik zou me geen zorgen maken!

3. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij doet dat ook al sinds ik me kan herrinneren! Meestal een teken van vermoeidheid bij hem.
    Ik zou me ook niet teveel zorgen maken hoor!;)

4. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Mijn dochter deed dat ook. Beetje zo van 'ayayayayayayaya'.
    Dit was vooral tijdens het fanatiek sabbelen op de speen. Ze is er inmiddels mee gestopt. :)

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier ook een kreuner hahaha de eerste keer dat ik het ('s nachts) hoorde dacht ik 'huhhh???' maar is hier ook weer overgegaan. Nu heeft ze het gillen ontdekt :)

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Yep, hier ook! Vergelijk het soms een beetje met hard zoemen van een bij...een heel grote bij! :D;)

7. Zuske

Zuske Actief lid

7 apr 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, een hele grote bij... Humor!

Volgens mijn man is het een neuzig keelgeluid, bijna neuriën!

Deel Deze Pagina