Overdag niet drinken...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zuske, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuske

Zuske Actief lid

7 apr 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar 's avonds en 's nachts wel!

Dat is in een notendop zo ongeveer ons probleem. Zoonlief, 8 maanden, 5 weken te vroeg geboren, blij maar tenger ventje (7300gr) drinkt overdag niets. Noppes, nada, niente.

Kleine man drinkt voor het slapen 190-200cc kv dan rond 23u nog zo'n 160cc kv en dan komt hij midden in de nacht nog een paar keer om heerlijk te lurken aan een afgekolfd flesje moedermelk (in totaal rond de 220cc).

Hoe krijg ik hem zover dat hij gewoon overdag weer drinkt en wellicht 's nachts eens doorslaapt want dat zou na acht maanden best wel lekker zijn. ;)

Overigens dronk hij overdag altijd al weinig maar sinds hij drie weken geleden de zesde ziekte heeft gehad met volgens de huisarts een knalrood keeltje, dus keelpijn, is het helemaal over met het drinken.

Hoe doorbreek ik dit? Hij slaapt naast me in een Co-sleeper dus laten mopperen /huilen 's nachts en hem niets geven is geen optie (toch?)

Hoop op tips!

:)

2. Zuske

Zuske Actief lid

7 apr 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei. Hoort dit topic wel hier of moet het staan bij voeding?

:(

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    S nachts water geven en even doorzetten, is wel hartstikke moeilijk maar dan krijgt je kindje vocht maar zou wel honger hebben in de ochtend.

4. Zuske

Zuske Actief lid

7 apr 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamaenmini, oei.. weet niet of ik dat kan.

Niemand anders tips? Of is Mamamini's idee echt het beste?

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik gaf dan wel eens een verdund flesje, dus bijv 120/3 of 90/2... Zo kun je het dan misschien afbouwen...
    Maar waarom geef je hem 's nachts dan nog 220cc? Neemt hij geen genoegen met minder of heb je dat nog niet geprobeerd?

Ik gaf eerst 's nachts ook een volledige voeding, tot is er achter kwam dat ze met 90/2 net zo tevreden weer ging slapen!
    Al dronk ze hier wel goed overdag overigens...

Wat doet je kindje dan overdag? Veel slapen? Of gewoon wakker en spelen? Wat krijgt je kindje al aan bijvoeding?
    Want snap ook wel dat je het wil blijven geven ivm de hoeveelheid vocht die je toch wil dat hij binnen krijgt, maar zo blijf je natuurlijk een beetje in een vicieuze cirkel zitten...

Wil je niet van het co-sleepen af helpen, maar wat gebeurd er als hij in zijn eigen bedje zou slapen? Weet niet of hij al ooit uit logeren is geweest? Zo ja, doet hij dan hetzelfde als dat hij naast je ligt? Meer uit nieuwsgierigheid hoor... misschien slaapt hij dan gemakkelijker door omdat hij niet wakker wordt van jullie?

Deel Deze Pagina