Hoe leer je een baby "nee" aan? (9mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Is het al tijd om een baby nee te leren? Zodat hij van de dvd speler afblijft, niet meer de robotstofzuiger aftuigt etc.

We zeggen al nee dat mag niet, en halen hem dan weg bij betreffende plek. Bij de derde keer achterelkaar zetten we hem in de box (en speelt daar rustig verder)

Is hij nog te jong om"nee" te leren? Heeft iemand tips?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gewoon 'nee' en afleiden. Het begrip komt vanzelf wel. En dan gaan ze het juist doen omdat het niet mag ;)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon een keer of duizend herhalen. Dan lukt het wel :D

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Herhalen ja. Vanaf 1 jaar snapte dochter het woordje 'nee'

5. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Is anderhalf en lijkt het nog niet te begrijpen... ;)

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Idd herhalen, herhalen, herhalen...er komt een moment dat ze t door hebben :D

'Straffen' heeft weinig zin, de verbanden zijn nog moeilijk te leggen. Maar je kunt ze wel uit de situatie halen, of af te leiden met wat anders.

Zl weet nu goed wat niet mag, maar probeert t soms toch. Dan roept ie van te voren al Nee, nee! Haha. Hij weet t dondersgoed. Probeer dan je gezicht maar in de plooi te houden :D

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Volgens mij doe je het helemaal goed.
    Zelfs al begrijpen ze het het woordje nee op een gegeven moment heel goed, wil niet zeggen dat ze er ook naar luisteren ;)

Geniet er nog maar even van dt hij rustig verder speelt in de box ;)

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Herhalen, herhalen, herhalen. Je doet het prima dus, maar een kind is geen robotje waarbij je slechts 1 keer een commando in hoeft te voeren en het werkt ;)

9. Veera

Veera Niet meer actief

Ja hoor, zou ik wel mee beginnen! Hier dagen dat ik meer "nee" zou moeten zeggen dan elk ander woord, dus zeg ik 1x "nee" en zet haar ergens anders neer. De 10x daarna zet ik haar zonder iets te zeggen weg.
    Brullen natuurlijk!! maar na een paar keer luistert ze en blijft ze er vanaf.
    Met 9 mnd verzette ze zich nog helemaal niet, was ze snel afgeleid, maar nu ze weet wat nee betekent en haar zin niet krijgt oei berg je maar :D

10. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Wij doen het ook op de zelfde manier.
    Vanaf het moment dat ze aan dingen zit die niet mogen.

Maar het werkt nog niet echt.

Nu begint ze eerst ondeugend te kijken, begint dan nee te schudden met haar hoofd en gaat al nee schuddend dan toch lachend op haar doel af!!
    Volgens mij wil ze dan gewoon spelen, want dat afleiden is vaak met een spelletje doen samen.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Met 2,5 jaar is de 'nee' nog steeds soms erg moeilijk ;)

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hebben het precies zo als jou gedaan, de eerste tijd begreep dochter er nog niks van. Maar sinds een paar maanden weet ze precies wat het betekend (incl. De nodige driftbuien 😅 )

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij zeggen al een tijdje nee tegen der.
    En ze lijkt het deels te snappen, zodra we nu nee zeggen laat ze bijv gelijk los wat ze gepakt had en gaat ze heel zielig kijken.
    Maar uiteraard gaat dat niet altijd op.

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    yoshua snapt het woordje nee ook nog niet. ik kan het 100x tegen hem zeggen en hij doet het gewoon nog een keer.
    We blijven nee zeggen als hij iets doet wat niet mag en blijven hem weghalen en afleiden. het ene kind heeft het sneller door dan het andere, maar de aanhouder wint.
    mijn oudste 2 hadden het snel door en we konden alles gewoon op tafel laten staan. yoshua ziet ook dat de andere meer mogen omdat die ouder zijn (bijna 6 en 8jaar) en hij wil dat ook.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het even anders bekijken. Ik zou een baby niet "nee" proberen te leren, of te leren waar ze niet aan mogen, maar leren waar ze wel aan mogen;)

16. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe doe je dat? Hier een baby die alles leuker vindt (planten, kasten, afstandsbedieningen, telefoons enz) dan zijn eigen speelgoed.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Afleiden en proberen te voorkomen. Er is volgens mij geen baby die bij de eettafel kan dus als telefoons zo'n aantrekkingskracht hebben zou ik die hoog leggen. Wat niet betekend dat je altijd maar alles weg moet halen voor je kindje, maar als ze te klein zijn om het te begrijpen is dat wel de beste oplossing. Verder weghalen en afleiden, dus iets geven of op iets wijzen wat wel voor het kindje geschikt is.

Heel veel peuters zijn allergisch voor het woord "nee" en zo vreemd is dat niet. Ga maar eens na hoevaak de gemiddelde baby/dreumes dat hoort...nou dan zou ik het met een jaar of 2 ook wel beu zijn;)
    Ik probeerde zoveel mogelijk het woord "nee" te vermijden en zinnetjes te gebruiken als "kijk dit is voor jou" of "hier mag jij mee spelen"

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier 3,5 en krijg hem nu alleen teruggekaatst hihi
    nee maar je doet het prima hoor. duurt even maar dan leren ze het ook echt wel. nu kunnen ze de verleiding gewoon niet weerstaan, maar dat komt met de tijd, wat hier goed werkte was altijd een alternatief aanbieden.

19. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is een goeie, neemt NEE nu al niet serieus van mij. Gaat lekker met zijn vingertje zwaaien en lachen. Haal hem ook wel weg, maar heb gevoel dat ik dat NEE echt te vaak zeg.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben ook al bezig met nee tegen mijn dochter van 7,5 maand.
    bijvoorbeeld:
    als ze aan mijn haar trekt zeg ik nee en haal ik haar handje weg.
    als ze eten krijgt en haar hand in haar mond steekt waardoor haar hele hand onder het eten zit zeg ik ook nee en haal het handje weg.
    ze gaat het vast wel een keer begrijpen maar of ze er naar zal luisteren is een ander verhaal

Deel Deze Pagina