slaapvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mukkie11, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Onze kleine man is nu 14 maanden en echt aan het expirimenteren met slapen en naar 1 slaapje in de middag te gaan maar het lukt hem net niet...

het is nu meestal zo (ander ritme omdat we in Griekenland wonen en alles later is :D):

meestal is hij rond 8.30-9.00u wakker

zijn eerste slaapje was altijd na het ontbijt en wat spelen maar dat rekt hij nu en dan is hij echt wel moe rond 11.30 en slaapt dan wel 2 uur (wat hij voorheen echt niet deed!!!) dan sliep hij meestal nog in de namiddag voor hij naar bed ging voor de nacht rond 9.30 maar nu slaapt hij niet meer in de namiddag (soms dan weer wel omdat hij het niet trekt).

ik probeer dus nu alles vroeger te doen en hem rond 8 uur naar bed te doen maar merkt dat hij het net niet trekt maar omdat hier in Greece alles veel later is (werk, kinderen buiten vanwege de hitte) is het zeker geen optie hem om 7 uur naar bed te doen en bovendien ben ik meestal niet eens thuis van werk!dan red ik het allemaal niet met koken etc...

ik zou graag jullie ervaringen van naar maar een slaapje gaan delen!ben benieuwd!:)

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Waarom wil je hem perse over naar 1 slaapje? Als hij er nog niet aan toe is zou ik hem lekker op 2 slaapjes houden. Mijn dochter slaapt ook nog 's morgens en 's middags.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Kan je hem niet eerder wakker maken vanuit zn eerste slaapje?
    Doe ik ook want anders slaapt ze met haar middagslaap amper en trekt ze het ook niet tot 20.00 uur..

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    opzich vind ik het prima 2 slaapjes maar hij is zelf aan het veranderen. als ik hem in de middag naar bed breng slaapt hij 9 van de 10 keer niet meer...maar dan moet hij dus wel een stuk vroeger naar bed.zal wel een overgangsperiode zijn...

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    eerder wakker maken had ik ook aan gedacht maar dan is hij nog zoooo moe...dan is hij niet te genieten hahaha!

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hahaha ja daar was ik al bang voor. Is met veel kindjes zo..
    Gelukkig hier geen probleem mee.

Ik ben nu eigenlijk ook wel heel verbaasd dat ons meisje nog zo lief aan het spelen is nu. Meestal is het al huilen geblazen vanaf half 7. En ze heeft maar 1 uur geslapen in plaats van 2.. ;):D

7. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd een overgangsperiode. Hier hebben we het ook gehad. Mijn zoon wordt meestal pas om 8.30 wakker en ging voorheen altijd om 10.30 weer naar bed en dan 's middags weer, maar op een gegeven moment sliep hij 's middags niet meer. Ik heb toen 1 slaapje geprobeerd, maar hij redde het echt niet tot de middag (12.00/12.30) toen heb ik hem een tijdje gewoon later op de middag in bed gelegd dus later dan ik gewend was om een uur of 16.00. Daardoor ging hij 's avond wel later naar bed, maar dat is echt maar de overgangsperiode gewest. Toen hij wel tot de middag op kon blijven en dus 1 keer sliep ging hij gewoon weer op een "kindertijd" 18.30/19.00 is dat bij ons naar bed..

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja een overgangsperiode...we moeten maar afwachten hoe het gaat lopen maar ik denk dat het de ene dag wel en de andere dag geen middagslaapje gaat worden! ik wil een beetje af van dat late naar bed (zoals hier gebruikelijk is) want dan kan ik ook nog wat voor mezelf doen!ach we moeten het waarschijnlijk maar even uitzingen en dan lost het zich vast zelf op...dank voor jullie reacties!

9. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat deden wij idd ook de ene dag 2 en de andere dag 1 slaapje en soms gaat hij nog wel eens 2 keer naar bed als hij bv erg verkouden en niet lekker is. Het later naar bed is idd niet altijd fijn als je ook nog wat voor jezelf moet doen, maar bij ons was het maar een hele korte periode en niet altijd. Het is gewoon per dag bekijken wat het beste is voor je kind..

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    soms denk ik weleens dat wij zo "los" zijn omdat we echt kijken naar de kleine wat zijn behoeften zijn (alles op verzoek dus) maar dat is niet zo praktisch voor jezelf hahaha! in Greece is het leven erg flexibel en kindjes gaan door de warmte veel later naar bed. als je jouw kleintje dan heel vroeg naar bed doet, dan valt hij overal buiten want de kindjes spelen nog tot half 9 op straat terwijl jouw dreumes in bed ligt...maar het is wel lastig qua "programma"!!!we proberen dus een middenweg te zoeken (let wel: mijn man is grieks) en nu dus maar zien hoe het deze periode gaat! hij krijgt nu ook weer tandjes onder...de laatste twee voordat er kiesjes gaan komen, help! dus een onrustige tijd voor hem...

11. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kijken ook heel erg naar de behoefte van onze zoon, maar er zijn wel grenzen ;) .... Het is idd soms niet prettig voor jezelf, want 's avonds wil je na een drukke dag ook wel eens zitten en je huishouden gaat ook gewoon door, maar mijn zoon is nu 1 1/2 en ik weet wel dat het vaak een korte periode is en zeker niet dagelijks... En dat vroeg naar bed gaan is hier ook niet altijd hoor. Mijn zoon is natuurlijk wel erg klein om al op straat te spelen :) (gelukkig!! :)) maar er zijn heel veel kinderen die naar mijn mening veel te laat naar bed gaan.. Maar de griekse kinderen zullen ook wel een ander ritme hebben of niet? Grotere kinderen slapen natuurlijk niet meer overdag, maar dan slapen ze hopelijk toch wel uit? En kleine kinderen zullen dan lang uitslapen of overdag meer slapen. Gewoon een ander ritme dus... :)

Maar is het niet lastig met verjaardagen, bezoekjes enz aan je griekse schoonfamilie en vrienden? Zij zullen het misschien wel vreemd vinden dat jij vroeg weggaat als het daar waarschijnlijk pas begint of je kindje al op bed leggen terwijl zij nog volop met hem willen spelen?

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja het is wel erg anders hihi!:D soms komen mijn schoonouders ook laat aan (rond 8 uur) en damn is de kleine aan het eten en daarna wil ik hem naar bed doen maar dat is natuurlijk niet leuk als ze hem ff willen zien! dat aan hun verstand brengen kost erg veel tijd en moeite...dan laat ik het maar een dagje zo en merken ze vanzelf dat die hummel gewoon bekaf is! ik ben niet zo van streng programma maar het andere uiterste is ook niet goed...;) ik probeer het wel te sturen nu ook voor ons zodat we tijd voor onszelf en elkaar hebben :D maar mijn man is muzikant en dat is opzich al een ongeregeld leven hahaha!:p ik probeer er relaxt in te blijven en de kleine doet het prima (is tot nu toe nooit ziek...) en als het echt te erg wordt dan grijp ik in...;)

Deel Deze Pagina