Zou ik zwanger zijn?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissyZuilen, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb al eerder een topic hier geopend over de vraag hoe jullie hadden beslist wanneer het tijd was voor aan een kindje te beginnen.
    Maar.. ik heb al een tijdje een opgezette buik, ook zonder iets te hebben gegeten.
    Ik liet het gisteravond aan mijn vriend zien en die zei: jeetje, je lijkt wel zwanger!
    Daar schrok ik dus enorm van..
    Ik ben wel gewoon ongesteld geworden afgelopen week en die heeft ook gewoon de gebruikelijke tijd geduurd.
    De maand daarvoor heb ik de pil een strip doorgeslikt, omdat ik allemaal feesten/verjaardagen had en dus niet ongesteld wilde worden.
    Ik kreeg opeens vanmorgen hele erge last van me rug als ik buk en me tepels jeuken heel erg..
    Zou ik zwanger kunnen zijn? En toch nog gewoon ongesteld zijn geworden?
    Als ik gisteravond klaar was met me ongesteldheid, kan ik dan vandaag een zwangerschapstest halen?

2. Dollie

Dollie Lid

16 mei 2007
    38
    0
    0
    ik zou maar een test doen ja! Volgens mij kan je dat nu gewoon doen hoor.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Helpt het misschien om even een foto te maken van mijn buik? Zodat jullie een betere kijk erop hebben of ik niet gewoon dikker word of echt een zwangere buik heb?

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier een foto net gemaakt van mijn buik. Nee heb hem niet naar voren gestoken of iets..
    (Let niet op de strepen aan de zijkant, ik ben vroeger te hard gegroeid)

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Heb je normaal een platte buik? Ik zou er in ieder geval een test tegenaan gooien.

Liefs,
    Duveldraakje

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    lekker testen meis

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Niet afgetraind plat, maar wel platter dan nu ja.. Normaal heb ik alleen wat vetjes aan de zijkant, niet aan de voorkant.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Welke test is t meest betrouwbaar? Eigenmerk/ClearBlue of andere?

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb getest met clearblue en van deze site. Maar volgens mij is kruitvat eigen merk ook wel goed.
    Laat je iets weten?

liefs,
    Duveldraakje

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wacht even hoor....gisteren heb je de laatste dag van je ongesteldheid gehad? Begrijp ik dat goed? En die duurde de gewoonlijke tijd? En je slikt de pil? Waarom zou je dan denken dat je zwanger bent?

11. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ok even alles op een rijtje zetten:
    je slikt gewoon de pil
    je bent op tijd ongesteld geworden
    je ongi heeft de gebruikelijke tijd geduurt
    en je was gisteravond voor t laatst ongesteld

Nee ik denk niet dat je zwanger bent.
    Als je net zwanger bent, is je kindje zo groot als een koffieboontje, daar zet je buik niet van op. In t begin van een zwangerschap kan je een buikje hebben maar dat is door je darmen.
    Ik denk dat de opgezette buik van iets anders komt, maar als je je zorgen maakt ga dan naar de huisarts.

12. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Sorry maar als je menstruatie net hebt gehad dan kun je niet zwanger zijn en is een test overbodig maar volgens mij hebben we dat allemaal toch eens gehad met biologie?
    Waarschijnlijk is het iets anders waar je last van hebt.
    Succes in elk geval.

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    da's niet helemaal waar jet, (wat ons ook geleerd is tijdens biologie, de praktijk wijst vaak genoeg anders uit).....

want ik ben beide keren zowel bij Levy als bij Demi beide keren nog 2x ongesteld geworden voor we er (bij levy in het zh) achter kwamen dat ik al zwanger was...en bij demi omdat mijn menstruatie uiteindelijk uitbleef en de termijn echo wat anders liet zien......dit ondanks dat ik aan de pil was, en heel stipt daarin was....maar achteraf bleek ik dus zwanger te zijn geraakt toen ik een keertje ziek ben geweest (buikgriep)...

nu bij deze 3e is het ook nog maar de vraag of ik niet al langer ben omdat de afgelopen 2 menstruaties nu achteraf gezien wel anders waren dan normaal, eerst schoof mijn cyclus ineens op en ik had maar 1 dag wat bloed en weinig, maar dat horen we woensdag...

verder denk ik idd ook niet dat je zwanger bent, je buik ziet er ook niet uit als een zwangerschapsbuikje, je slikt de pil (naar ik aanneem stipt) je darmen zouden wat opgeblazen kunnen zijn, maar als jij denkt zwanger te zijn, moet je er gewoon een test tegenaan gooien, welke maakt niet uit, want dan zou je de afgelopen cyclus zwanger moeten zijn geraakt en zou deze positief moeten zijn ondanks ochtend of middag urine....

succes

14. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Uitzonderingen daar gelaten Smoekie als iemand aan de pil is en net op tijd de menstruatie heeft gehad is het hoogst onwaarschijnklijk dat men in verwachting is.

15. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Weet je waar die opgezette buik van kan komen plus je lage rugpijn, van het doorslikken van de pil misschien.

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Sorry voor de late reactie.
    Ik heb vanmiddag een test gedaan en die was negatief.
    Nou werd mij verteld bij de drogist, dat ik beter nog 2 weekjes kan wachten voordat ik nog een test doe, omdat ik net ongesteld ben geweest en daardoor dus nog niet het zwangerschapshormoon heb..
    Het kan namelijk gebeuren dat er 2 eitjes vrijkomen met de eisprong.. 1 die bevrucht word en 1 die gewoon uitkomt op een normale menstruatie.
    Ik stelde deze vraag, omdat er in mijn familie veel zwangerschappen voorkomen die gewoon door de pil zijn heengegaan en waarvan ze ook de eerste 2 tot 3 maanden gewoon nog ongesteld werden.
    Ik was het deze cyclus namelijk ook heel raar, minder en meer bruinig dan normaal..
    Ik ga toch voor alle zekerheid over 1,5 tot 2 weken nog een test erop gooien als me buik nog zo is.
    En anders ga ik even langs de huisarts, want dan is het misschien wel wat anders waarom me buik zo raar eruit ziet en me lichaam zo raar doet.

17. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Zelfs nu de test uitwijst dat je niet zwanger bent, blijf je denken dat je zwanger bent. Apart....of hoop je er stiekem een beetje op? Ik las namelijk je andere berichten en zag dat jij graag kinderen wilt, maar je vriend (nog even) niet.

Ik zou, als ik jou was, gelijk na het weekend nog naar je huisarts gaan voor je buik als die er normaal anders uitziet. ( al vind ik het er niet als een zwangere buik uitzien, maar ja, ik ben dan ook geen dokter....)

18. Niet meer actief

Dat is niet helemaal waar wat je zegt, ken een collega en zij is gewoon 3 maanden ongesteld geworden en believe me.... ze was zo zwanger als maar kon!

19. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Van het doorslikken van de pil, kun je een opgezette buik krijgen en lage rugpijn. Ook hoofdpijn trouwens.

Negatief is toch echt vrijwel altijd..negatief

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee hoor.. ik hoop er niet op.
    Als mijn vriend en nog niet klaar voor is, heb ik daar alle respect voor. Dus ga ik ook niet stiekem hopen op een zwangerschap. Of er 1 oproepen ofzo.
    Ik bel maandag gewoon even de huisarts en vraag of het me darmen kunnen zijn of dat ik soms teveel vocht vasthou.
    Alleen omdat het veel voorkomt in me familie, was ik er gewoon banger voor dan normaal.

Deel Deze Pagina