vanmiddag waren we bij een vriendin met een baby van 11 maanden, die gaf ze gewoon een paar paaseitjes te eten. Mijn man reageerde: "mag hij dat dan?" "waarom niet?" reageerde zij gepikeerd. Ik geef onze baby van 9 maanden nl. geen suiker en zout, vind ik niet zo gezond voor zo'n kleine. Misschien omdat het onze eerste is, zijn wij wat strikter en zij wat makkelijker omdat het hun tweede is. Ben benieuwd wat jullie doen? Vanaf welke leeftijd geef je je kindje paaseitjes (of chocolade)? Zijn jullie strikt met snoep e.d.?
Ik heb nog geen paaseitjes of andere dingen waar veel suiker inzit aan mijn zoontje gegeven, maar een keer maakt het volgens mij echt niet uit. Een baby van 11 maanden mag heus wel een keer suiker hebben. Zolang het maar niet vaak is. Tuurlijk moet je erop letten dat ze niet te veel suikers binnenkrijgen, maar van af en toe zoetigheid krijgen ze echt niks.
Persoonlijk ben ik er ook geen fan van. Maar een klein stukje kan toch geen kwaad denk ik. Onze zoon bijna 10maand krijgt tenslotte ook chocopasta op brood zit ik me te bedenken . Maar een paas ei? Das wel een groot gevaar dat het in zijn keel schiet. Wel moeilijk eigenlijk. Mischien ook wel omdat het onze eerste is dat ik vaak ook sta te twijfelen van wat kan ik je met goedfatsoen te eten geven. Het is tegenwoordig zowiezo lastig met allerlei toevoegingen in het eten tegenwoordig. Ben benieuwd wat de andere meiden zullen zeggen. Liefs Janna
Ik zou Alyna misschien wel een klein stukje van mijn paaseitje geven, maar haar echt een paar geven zou ik nog niet doen.Ten eerste omdat ik het teveel vind en ten tweede zou ik bang zijn dat ze het niet wegkrijgt.
ik zou niet zo snel chocolade geven, ze krijgt ook geen chocopasta op brood maar dat komt meer omdat ik dat zelf ook niet eet en het dus ook niet in huis heb. Maar vanmiddag heeft ze wel een stukje taart gegeten en een likje van een vanille ijsje krijgt ze ook wel eens. Dus ja daar zit ook suiker in. Zo lang je het met mate doet lijkt me het niet verkeerd.
Fae krijgt hier heel soms een lange vinger en als ik een ijsje eet, of slagroom heb ergens bij (is beiden niet zo vaak ) , krijgt ze ook altijd wel een likje van m'n vinger. Een paaseitje zou ik simpelweg niet durven denk ik , maar als ik zeker zou weten dat ze er geen moeite mee had om het op te eten, zou ze best een stukje mogen. Maar ook idd maar een stukje. En niet meer. Ik zou veels te bang zijn dat ze er last van krijgt. Buikpijn ofzo.
Eva heeft nog geen chocola gehad (ook geen chocopasta dus), ik vind dat helemaal niet nodig, zeker niet als Eva er nog niets om geeft. Als ze nu zou willen proeven, zou het misschien wel mogen, een heel klein stukje.
Ik denk dat ik het uit mezelf niet zou geven aan mijn kind, maar het is ook geen groot drama als anderen het doen. Als het tenminste bij 1 paaseitje blijft en het er niet meerdere op een dag worden of een dagelijks iets. Maar kinderen van die leeftijd vinden een stuk fruit of wat krentjes ook al snoep, dus het is gewoon echt niet nodig om ze iets ongezonds te geven. En ik denk dat het voor de kans op overgewicht op latere leeftijd ook goed is om het snoepen zo lang mogelijk uit te stellen totdat ze fruit en dergelijke niet meer zo interessant vinden als lekker tussendoortje.
Milan is net 3 en heeft vorige week zn eerste paaseitje gehad. Wij zijn niet van het snoepen. Ik merk wel, nu hij ouder wordt ontkom je er niet altijd aan, maar probeer het wel zoveel mogelijk te beperken. Vorige week waren we op een verjaardag en daar ging een schaal rond met mini marsjes etc, en er lagen ook doosjes rozijntjes. Hij koos de rozijntjes! Zolang hij nog blij wordt van rozijntjes prima!
Zo'n paaseitje is toch knijterhard? Stikt dat arme kind er niet in? Of heb ik het verkeerde soort paasei voor ogen?
Moet heel eerlijk zeggen dat ze hier ook best wel tussendoor het een en ander aan suiker krijgt. Nog en eens zo zeer bewust maar meer omdat ik persoonlijk er niet zo heel zwaar aan til. Ik vind het heus niet nodig dat ze veel suiker binnen krijgt maar ik vind ook dat sommige dingen met mate gewoon wel oke zijn. Alles waar "te" voor staat is slecht, toch? Soms draven we een beetje door in het perfecte opvoed idee. En wie weet krijgt dat kindje het niet elke dag en was het alleen toen. Mijn kleintje krijgt ook vaker iets extra's als ik ergens ben of als er visite is.
Ik heb mijn zoontje vorige week een klein stukje chocolade gegeven, maar dat vond hij absoluut niet lekker werd meteen uitgespuugd haha. Dus een paaseitje hoef ik hem niet te geven maar iedereen moet het zelf weten toch? de 1 geeft zijn kindje wel snoep en de ander niet...
Ik denk dat de meeste mama's met goede bedoelingen beginnen. Je wilt het beste voor je kind, dus geef je het geen zout, suiker, vet enz enz enz. Maar als ze wat groter worden, dan kun je het haast niet voorkomen. En ik denk dat het ook helemaal niet erg is. Ik eet zelf ook de meeste dagen wel een koekje bij de thee. Laatst waren we op een verjaardag, waar de kinderen water moesten drinken, ze mochten geen sapje ofzo, ook mochten ze geen stukje taart, maar de ouders hadden een cracker bij zich voor hun kids. Zelf zaten ze wel aan de koffie met gebak. Ik moest me gewoon beheersen om daar niet wat van te zeggen. Dat vond ik nou echt belachelijk. En het is niet dat ze een allergie hebben ofzo hoor, nee, de ouders wilden gewoon niet dat hun kinderen suiker kregen. Jaja, en zelf lekker wel aan de taart.
Mijn zoon kreeg vanaf 11 maanden af en toe een stukje chocolade, dat is gelijk ook het enige snoep dat hij krijgt, wij eten namelijk ook alleen chocola, en drop, maar dat lust hij niet. Verder eet hij vanaf 11 maanden gewoon met de pot mee, ook gekruid, vet enz.
Hmm mja.. wij zijn redelijk anti-suiker op zich toch krijgt ze regelmatig wel een hapje van bijv. een brownie of iets anders... zeker asl wij in de stad koffie drinken mag anne ook best wat lekkers. vaak is dat gewoon een nijntjekoekje of een doosje rozijntjes maar meestal ook wel een hapje (choco)muffin of wat we aan het eten zijn. ene kant vind ik namelijk dat ze dr leven lang nog suiker kan eten.. aan de andere kant ben ik bang dat wanneer wij doorslaan in het geen-suiker.. ze later 1 van die kindjes is die het hele zakgeld besteden in de supermarkt gewoon omdat ze het thuis niet krijgt maar het wel erg lekker vind dus toch maar een beetje de middenweg maar... eerlijkheidshalve.. hoort een paasei daar niet bij niet enkel om de hoeveelheid... (ze krijgt namelijk ook geen chocolaatjes als wij een chocolaatje nemen) maar ik zou als de dood zijn dat ze dat ding in 1x doorslikt en er vervolgens half in zou stikken maarja.. ieder voor zich he
Mijn zoontje heeft op z'n tweede verjaardag voor het eerst echt een stuk chocola gegeten. Kreeg hij van zijn opa en oma... en nu is ie compleet verslaafd... Daarvoor at hij trouwens al wel eens hagelslag op z'n boterham. Nu is ie bijna 2,5 en af en toe in het weekend mag hij een stukje van een reep of een eitje of zo, als wij dat ook eten. Ik vind het niet echt nodig om hem er veel van te geven, zelf eet ik het toch ook niet elke dag? Hoewel....... ben zelf ook wel lichtelijk verslaafd, haha. Verder vindt hij van die yoghurtrozijntjes en vitaminekauwtabletten helemaal het einde. Prima, zolang hij daar blij van wordt... En qua koekjes krijgt ie meestal een biscuitje, nijntjekoekje, rijstwafel, soepstengel oid. En soms een plakje ontbijtkoek of zo.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is chocolade voor een kind onder de twee helemaal niet goed , en kan het zelfs gevaarlijk zijn.
en waarom zou dat gevaarlijk zijn dan? zulke opmerkingen zie ik graag met onderbouwing ipv random wat opmerkingen.
Ik ben al aan het zoeken, maar ik kan het zo gauw niet vinden, maar ik heb wel eens een verhaal gelezen over een klein kindje wat chocolade van de tafel gehaald had en er heel ernstig aan toe was. Er schijnt een stofje in te zitten wat voor kleine kindje niet goed is. Mijn kind krijgt het in ieder geval niet!