Het is wel ons weekje met dat kleine mannetje..... Gisteren met het uitlaten van de hond werd ik in paniek door mijn man gebeld. Onze zoon had zich laten vallen in zijn ledikant en zijn hoofd hard en op een verkeerde plek gestoten. (Hij vind het leuk om zichzelf om te laten donderen in bed). Hij is buiten bewustzijn geweest en daar was mijn man van geschrokken. Na een minuut kwam hij bij, en na 5 minuten liep meneer al weer als clowntje door het huis te denderen. HAP gebeld. In overleg met de hen hoefde we niet langs te komen omdat hij al weer aan het dollen was in huis. Maar wel een wek advies voor de nacht gekregen. Om de 2 uur meneer wakker maken. De reden is: Bij een harde klap op het hoofd waarbij het bewustzijn is verloren kunnen de hersenen kneuzen. Bij een kneuzingen kunnen zwellingen ontstaan. Als de zwelling aan de buiten kant op de arm ofzo zit dan kan je goed zien hoe groot en hoeveel zwelling er is. Alleen bij de hersenen niet. Binnen 24 uur na een harde klap op het hoofd (bij kind en volwassene) kan er dus zwelling ontstaan. Die zwelling zorgt ervoor dat de hersenen klom komen te zitten en je dus kan komen te overlijden. Als iemand slaapt heb je niet door of deze suf, misselijk of rottig voelt. Gelukkig word meneer goed wakker aldoor en nog gelukkiger slaapt hij ook makkelijk weer verder (genen van papa). En nu doen mijn man ik om en om onze zoon wakker maken.... alleen kan ik nu niet meer slapen. :x
Oei jullie hebben wel een PechWeek!! Fijn dat het goed gaat met je zoontje, misschien kun jij proberen te genieten van de rust en een stukje me-time pakken? Kopje thee, op de bank onder een dekentje, boekje erbij...
Jeetje wat een schrik. Idd kan er zwelling ontstaan daarom en wekadvies. Even op de tanden bijten. Misschien vandaag even lekker gaan slapen ? Sterkte