Sinds ongeveer 2,5 week gaat mijn kleine meisje keihard huilen wanneer ik haar naar bed breng om 8 uu. Ik hoopte eerst op een sprongetje marja dat duurt dan wel erg lang..... Iedere avond doen e hetzelfde, bad massage aankleden voeding boekje en dan een slaapliedje terwijl ze in bed ligt. Nu begint ondertussen het huilen al tijdens het voorlezen Of ik er nu naast blijf zitten of wegga niets helpt behalve oppakken en rondlopen. Ik vind het zo zielig on haar te laten liggen huilen, er komen echt tranen aan te pas. Het duurt echt een kwartiertje voordat ze in slaap valt. Bij de andere 3 slaapjes (eenmaal 1 uurtje eenmaal 2,5 uur en een half uurtje) heeft ze dit niet
Een sprongetje kan makkelijk 4 weken duren hoor! (geloof dat er 4 tot 6 weken voor staat) maar ja das natuurlijk weer bij ieder kindje anders. Ik hoop voor je dat het een sprongetje is, want dan weet je het gaat over..... (en dan heb ik dan altijd maar in mn achterhoofd als het weer zover is....)
Het hoeft toch niet perse een sprongetje zijn? Wij gooien tegenwoordig alles op sprongetjes. Het kan gewoon een fase zijn, gaat meestal vanzelf wel over. Hebben we ook een aantal keer gehad. Het was ineens van 1 op andere dag over. Succes!
Misschien heel iets anders; Ik heb ook geprobeerd een boekje voor te lezen voor het slapen gaan, maar hier werd mijn dochter dus ook niet blij van. En waarom niet.... omdat ze haar bed in wil! Als je alles hetzelfde doet snapt ze ws heel snel dat ze gaat slapen, dus misschien moet je het dan juist niet te lang maken! Boekjes lezen doen wij nu gewoon overdag, voor het slapen gaan komt wel als ze ouder is!
Ja het lijkt mij ook een vrij lang ritueel (al is ie wel ontzettend leuk en zijn jullie nu al, met 3 maandjes, heel leuk met jullie kindje bezig!) Savond kunnen ze zoooo moe zijn van alle indrukken dat ze dit verwerken door te gaan huilen. Al klinkt t nog zo zielig...laat haar maar gewoon even huilen. Vaak maak je je kindje alleen maar OVERvermoeid door erbij te blijven, te blijven praten, sussen, oppakken etc etc. Mijn dochter heeft echt zo'n typisch "alsjeblieft-geef-me-nou-maar-mijn-fles-leg-me-op-bed-en-laat-me-maar-want-ik-ben-zooooo-moooeeeeeehoeeeee-huiltje!" Maar ook hier duurde t even voordat we dat door hadden! We hebben doorgezet met een kort ritueel en ze slaapt nu altijd en overal omdat ze weet waar ze aan toe is! Een sprongetje lijkt t mij niet (en ook ik vind dat mensen te snel roepen 'ow vast een sprongetje!') anders had ze t overdag ook wel. Mijn tip: het ritueel korter maken en volhouden, zo komt ze er snel achter dat t echt haar bedtijdje is! P.s En je kindje laten huilen maakt iemand geen slechte ouder hoor! soms gun je je kindje op die manier juist zijn/haar rust die t zo hard nodig heeft!
mijn dochter heeft ook dat huiltje! En het begint al als ik haar neerleg na het bedje, dan moet alles in rap tempo en pas als de fles in haar mond zit is het goed en valt ze meteen in slaap
Alle slaapjes gaan goed, maar de avond, dan gaat ze huilen...en hoe! we hebebn ontdekt dat dat dan maar gewoon even moet. Pakken, blijven sussen, aien enz, daar wordt ze alleen onrustiger van. Dus, voeden, knuffelen, in bed, aaien, even sussen en weer weg. Elke 5 minuutjes even aaien en sussen. Uiteindelijk valt ze na een half uurtje in slaap. Ze is gewoon bekaf, en dan ist moeilijk in slaap vallen. Ik denk gewoon telkens als ze zo hartverscheurend huilt: ik doe het voor jou, je bent moe, je bent het beste af met slaap. Overigens slaapt ze dan van 7 tot een uur of 5...hoezo moe! Kindje is nu bijna 3 maanden, en heeft toevallig hetzelfde ritme, een lange dust, dan nog een klein uurtje in bed of in de wagen, en dan nog een hazeslaapje onderweg. Liefs, zus
Ik heb haar zojuist voorgelezen voor haar middagslaapje en dan skippen we dat vanavond. Hopelijk werkt dat. Anders zal ik ook proberen om ik doe het voor jou ik doe het voor jou bij mezelf in te praten Dat ze huilt vind ik al rot maar wanneer er dan ook nog een traan bijkomt!