Babysprongen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door QuintenXavi, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Over onhandig gesproken...

Ik heb ze al heel veel voorbij zien komen in dit forum maar het is denk ik totaal aan mij voorbij gegaan, de babysprongen. Ik lees maar over de 37 wekensprong, 11 maandensprong. Meiden, ik heb geen idee... Toch heb ik ook een zoontje van 5,5 jaar maar die maakte niet zulke sprongen...;) Ben ik nou echt de enige :)?

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik denk dat jou zoontje ze ook meegemaakt heeft, maar omdat je niet weet wat het is er niet op gelet hebt en dat gewoon voorbij is gegaan en misschien afgeschreven hebt op het feit dat hij gewoon wat huilerig was. sommige kindjes hebben er ook nauwelijks last van, dus kan ook zijn dat hij er niet zoveel last van had.

de sprongetjes worden beschreven in het boek: Oei ik groei

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Lisa merk ik het ook niet zo heel erg (al valt ze moeilijker in slaap als ze in een sprongetje zit, maar dat is het dan ook wel), bij Eva merkte ik het heel duidelijk en nu nog. Alleen staan ze nu niet meer in het boek geloof ik ;), maar ik merk het heel duidelijk als Eva een sprong meemaakt. Dan is ze huileriger dan normaal, slaapt anders (of overdag gewoon helemaal niet meer ;)) en na een paar dagen/week merken we gewoon dat ze weer heel veel heeft bijgeleerd en anders met dingen omgaat.

4. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik merk hier ook niets van sprongetje.
    heb me een tijd afgevraagd wat dat ook inhoud, maar na velen topics hier ben ik erachter :D maar niets herkenbaars bij mijn zoontje.

soms haal ik hem uit bed en dan ziet hij er anders uit.... hebben jullie dat ook wel is? andere blik in zijn ogen. dan speelt hij ook op een andere manier met zijn speelgoed en vermaakt zich anders dan anders. dan schuif ik maar op naar..... oh jij hebt lekker lang geslapen, en je hebt weer een hoop geleerd :D als je straks nog zo'n lekker dutje doet word je nog slimmer haha

5. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    wanneer maken ze deze sprongtjes, is daar ook een lijn voor?
    Ik mis ze volgens mij hier ook,ha,ha.
    Ik heb al lopen zoeken, maar kan geen "lijstje" vinden.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Daar is een lijn voor ja, die lijn gaat uit van de uitgerekende datum. Hier merk ik het elke keer wel als ze een sprong heeft. Nu heeft ze net de 11 maanden sprong gehad en die was echt het duidelijkste te merken tot nog toe. Maar merk nu ook dat ze opeens veel meer kan en anders met haar speelgoed omgaat.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik merk dat ook niet zo, maar ik merk ook nooit veel van regeldagen enzo. Ik vind het wel leuk om dat boek van Oei ik groei te lezen om te kijken wat ze ongeveer wanneer gaan kunnen en welke spelletjes leuk zijn om te doen, maar die sprongetjes heb ik tot nu toe niet bewust gezien.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ja die vind je volgens mij alleen in het boek zelf.
    maar je kan op de site van oei ik groei gratis de nieuwsbrief aanmelden, en dan krijg je een mailtje wanneer een sprongetje kan beginnen en wat ze dan allemaal gaan leren.

merk trouwens wel na iedere sprong dat hij dan weer een stuk bewuster is. leuk om te zien en wat kan je trots zijn op de kleine dingentjes zoals bijv een rammelaar zelf vastpakken haha

9. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oooohhhh, ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die zo af en toe wat mist ;) Ik ga het met deze baby maar eens wat beter in de gaten houden. De eerste was best een makkelijk kindje en ook wat snel voor zijn leeftijd. Misschien heb ik het daarom niet zo meegekregen.

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Tja, ik vind die sprongen eerlijk gezegd een beetje onzin. Ik heb het boek gekregen.. en net rond de tijd dat ze een ontwikkeling doorstaan, zouden ze een sprongje hebben, heel toevallig allemaal.
    Ik merk er niet veel van, ze zit nu in een "fase", maar die valt niet in de periode van het boek, best wel grappig.
    Als je wilt val je overigens wel in een periode hoor.. tis maar net hoe je het bekijkt. Het boek verkoopt trouwens wel erg goed, haha, ze verdienen er lekker aan. :D

Liefs Huismus

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Niet ieder kindje reageert even sterk op een sprong.
    Dat het onzin is ben ik het niet mee eens. Dat een kindje een mentale sprong maakt is logisch, hij ontwikkelt zich. Maar het ene kindje doet dit zonder moeite en het ander kindje heeft er wel moeite mee.
    Bij mijn dochter merk ik ze wel, ik heb echter het boek niet, maar als ik denk, zal ze in een sprong zitten? Dan google ik en dan klopt het nog ook dat ze in die tijd een sprong hebben.
    Als je je er niet in verdiept, zullen ze vaak ook zo voorbij gaan zonder dat je er aandacht aan geeft denk ik. Het kan al zijn dat je kindje net ietsje meer huilt op 1 dag en dan de sprong weer voorbij is, maar je hebt ook kindjes die 5 dagen heel veel huilen bijvoorbeeld...

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier was het van 3 weken tm 11 maanden 1 grote sprong leek het haha.

13. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0

LOL, en wat konden ze daarna toch veel he??!!:p

14. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Zoals ik al zei, het is maar hoe je het bekijkt. Mijn dochtertje maakt zeker fases mee en daar ben ik me echt wel van bewust.
    Dat het boek "Oei, ik groei" houvast biedt voor ouders, begrijp ik ook helemaal, maar dat het de waarheid is en dat de sprongen die erin staan ook zo zijn zoals het boek het aangeeft, daar zet ik zo m'n vraagtekens bij. Ik kijk liever naar m'n kind en zoek daar de waarheid, i.p.v. de antwoorden te zoeken in de "zogenaamde" sprongen van "Oei, ik groei". De periodes zijn zo ruim, dat ieder ouder er wel wat in herkent.
    De één zweert erbij en de ander vindt het onzin, zoals ik. :D

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Lol....hier ook zo één ;)

Ik herken er zeker wat in. En rond de tijd die Oei ik Groei aangeeft, heeft Aaron altijd een enorme vervelende periode. (Zoals nu ;)).

16. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik wil niks zeggen hoor maar een "sprong" is juist een ontwikkelingsfase waarin ze zitten ;)

En ja wij hebben ook de sprongen meegekregen
    6 weken sprong was heel erg...
    Hij was ontroostbaar...
    Als we niet wisten via de oei ik groei dat hij een sprong maakte dan had ik mezelf wat aangedaan...

Beetje dramatisch maar zo voelde het wel...:)

Oh en ook omdat er in het boek staat dat je kindje het zelf ook niet meer weet en je dan medeleven krijgt daardoor ipv dat je denkt "Wat een rotkind steeds te drammen" deed me goed

Maar wat me wel erg raakte is dat er in het boek ook een verhaaltje staat van een moeder die zo gefrustreerd raakte van haar kindje dat ze hem/haar wou slaan...
    Dat ze begreep waarom ouders kinderen mishandelden...

Deel Deze Pagina