Ik ook, maar na twee kinderen hebben ze hun geld dan wel opgebracht, toch? En als je toch ooit weer rompers nodig hebt, dan heb je ze zo weer gekocht. (En bij veel geldt dat je er misschien wel nooit meer iets aan hebt, want ook bij een derde is de kans op een jongen ongeveer 50%. )
Klopt zeker maar zo wie zo heb ik de begin kleren in neutrale kleuren Wij wisten beide keren niet wat het werd
Wij zitten in hetzelfde dilemma. Gek genoeg heb ik geen moeite met kleding weg doen (hebben twee jongens van de oudste bewaar ik wat ik echt nog mooi vindt maar dat is vaak weinig de rest van se jongste verkoop ik omdat mijn smaak steeds zo veranderd dat jk denk: al komt er een derde dan wil ik toch veelal nieuwe kleren) Van elk kind heb ik een tasje met de mooiste kleertjes die ik echt wil bewaren (eerste pakje en bijv pakje van mijn oma en eerste schoentjes) Overige spullen zoals uniseks slaapzakken en beddengoed en grote spullen (box, wieg, maxicosi) die kort zijn gebruikt en nog goed liggen in de opslag. Dit omdat mijn zusje een kinderwens heeft en met haar heb ik overlegd om dat soort spullen te bewaren. En het meeste denk ik bij: kan ik altijd kopen. Lastig is het wel deze fase ik was van de week alles aan het uitzoeken en ik kreeg echt tranen in mijn ogen van die kleine pakjes (en bij ons is het zelfs zo dat we beide twijfelen) Ik zou de echt goede dingen die je zou willen bewaren als je de ruimte hebt even uit zicht bewaren. Komt tijd, komt raad..
Wauw. Ik denk dat je mijn gevoel omschrijft. Ik probeer ook maar steeds meer mijzelf los te weken van die spullen. Fijn te horen dat het je wel wat helpt!
Ik weet niet wat mij overkomt Gisterenavond zegt mijn man ik moet even met je praten Hij wil graag een kindje over een paar jaar en hij zei ik moet mijn stres aan de kant zetten Dat is de reden waarom hij het niet wou Door persoonlijke redenen die ik hier niet allemaal wil neer zetten heeft hij angst. Maar liefde voor nog een kindje heeft hij wel Hij zei elke keer dat hij het zo wel goed vind maar nooit met een verdere uitleg We hebben een heel fijn en open gesprek gehad
Wij hebben na de komst van de derde alles opgeruimd. We dachten dat ons gezin compleet was. Toen onze vierde op komst was, hebben we alles weer aangeschaft/ gekregen. Ik was toen veel minder kritisch dan toen ik mijn eerste verwachtte. Mocht je partner er toch nog anders over gaan denken, bestaat er ook nog zoiets als Marktplaats. Als het je zoveel verdriet doet om geconfronteerd te worden met de spulletjes, zou ik ze juist opruimen, maar ieder mens is anders, dus volg je gevoel.
Inderdaad volg je gevoel. Ikzelf had er helemaal geen problemen mee om spullen weg te doen toen de 3e niet leek te komen, maar ik heb ook niet die binding met spullen. Die zijn vervangbaar. Ik heb wel een heel proces doorlopen om de kinderwens af te sluiten. Toen bleek dat het er toch wel inzat heb ik alles (nou ja de helft, want je weet veel beter wat je nodig hebt) weer gekocht. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en wie weet in de toekomst
Ik heb enkel de mooie en neutrale kledij, speelgoed en lakens en dekentjes bijgehouden. De kledij van 10 jaar terug is nu al lang uit de mode dus ik ben wel blij dat ik daar geen hopen van bijgehouden heb. De 1ste maanden droeg onze 3de regelmatig pyjamas of body's die de grote broers ook hadden gedragen en ik vond dat wel leuk. Speelgoed als duplo, keukentje, werkbank en nog zoveel meer worden al allemaal gebruikt. Playmobil staat nog met hopen te wachten. Lakentjes en dekentjes zijn nog allemaal exact dezelfde als 10 jaar terug. Ik ben altijd blijven hopen. Mijn man veranderde ook vaak van gedacht. Van ja binnen een paar jaar tot neen het is goed zoals het is. Op de moment dat ik dacht dat het echr over en uit was, kwam hij zelf met de melding dat hij nog een kindje wou.
Ik heb vrijwel alles weggedaan, op een paar herinneringen (eerste pakjes, mooie jurkjes) en een paar lekkere ledikantdekens na (die worden nog weleens gebruikt bij spelen, logeetjes etc) en spullen die erg praktisch bleken (flesjes om in de keuken kleine hoeveelheden af te passen, hydrofiele doeken als schoonmaakdoek). De echte meisjes babyspullen gingen naar het goede doel de dag nadat we wisten dat de tweede een jongetje werd. Na de tweede kriebelde het soms wel, maar we hebben wel alles weg gedaan als het niet meer nodig was, of later als het niet in de weg stond. We hebben pas later een derde echt serieus overwogen. Maar inmiddels ook besloten dat het goed is zo, om allerlei redenen.
Ik heb precies hetzelfde gehad, heel naar als je niet op een lijn zit. Heb veel weggedaan om afstand te creëeren en later zo weer gekocht (Mn via marktplaats). Fijn dat je inmiddels een goed gesprek heb gehad en allebei wen stap richting elkaar heb gezet, dat is het beste voor iedereen. Succes!
Onze kinderwens is afgesloten. In ons geval wordt alles ook verkocht of weggedaan. In jullie geval zou ik het bewaren tot beide partijen het eens zijn.
Ik heb de eerste pakjes, muts etc bewaard Nu gaat alles naar arme mensen ook mijn merkkleding wat ik eerst nog wel verkocht geef ik weg De kinderwagen gebruik ik nog voor de jongste en daarna kan ie weg heb hem bij m'n eerste gebruikt dus is z'n geld wel waard geweest