babyspullen geleend, nu met teruggeven ernorm gedoe

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. topper12

topper12 Niet meer actief

Dit is nu precies de reden dat ik liever niets leen of uitleen ;)

Als ik je verhaal zo lees lijkt het "hele gedoe" nog wel mee te vallen. Ik zou eerlijk gezegd ook not-amused zijn in haar geval. Heel lief van je dat je een nieuw bedje hebt gekocht, maar overleggen was misschien handiger geweest.

En als je de spullen al zo lang niet meer gebruikt, dan kun je ze beter gelijk teruggeven. Voorkomt een hoop gedoe. De volgende x gewoon de spullen onaangekondigd meenemen, ben jij er vanaf en het de uitlener zijn spullen terug zonder er om te hoeven vragen. :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja misschien maar niet zoveel vermoeden.;)
    het heeft namelijk niks met de situatie te maken en vind jou ook aardig aangebrand overkomen.

3. Zwanger2014

11 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Als ik het goed heb gelezen heb je de inmiddels terug gebrachte spullen ruim 5 jaar gehad en heb je daar geen dank je wel voor gezegd? Dit noem jij voor iemands beurt praten? Serieus? ;)

Daarnaast is het not amused zijn over kapot gemaakte uitgeleende spullen een stiekeme uiting van jaloezie? Ehhh :(

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Ze heeft zelf trouwens het bedje gekregen, dus het heeft haar geen stuiver gekost. En emotionele waarde is helaas niet vervangbaar, ook niet met een bedje van dezelfde prijs en merk

5. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Zie een stukje terug, ze is in sept bij ons geweest toen kon zij het niet meenemen, later gingen we nog een kee hin kant op maar toenwas t volgens haar jiet handig om het dan te krijgen (was verjaardag) ja het is ook een hele kruiwagen vol he NOT....campingbedje nog in doos en wipstoel....dus ligt het dan aan ons dat ze het nog niet had?

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113

Sorry maar je laatste opmerking gaat nergens over. Wat heeft het aantal kinderen en verloop vd zwangerschap nu te maken met de staat waarin je geleende spullen terug geeft?? Beetje rare gedachten..

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    de reden dat ik niets leen of uitleen. ik vind dat je op zich wel redelijk gehandeld hebt maar ik had het eerst met haar overlegd wat zij zelf zou willen. je laatste stuk over je vermoedens raken kant noch wal vind ik. je reageerd idd zelf ook aangebrand

8. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Ze maakt het toch niet expres kapot? Zoiets krijgt toch gebruikerssporen, dat is toch logisch :(

9. muisje14

Ff wat verduidelijken.

Voordat we wisten dat zij op de tweeling ging passen hebben we al wel 4x gezegd dat we het terug wilden geven....nee dat kon ze niet aan al die spullen. Teveel pijnlijke herinneringen, tja dan zit je zelf ook maar tegen geleende spullen aan te kijken.

10. Zwanger2014

11 sep 2013
    42
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Gebruikerssporen en iets stuk maken zijn twee verschillende dingen. Bovendien koppelt de to de reactie van haar schoonzus met jaloezie en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!

11. topper12

Of je iets gekregen hebt moet in dit geval niets uitmaken. Als ik mijn dure spiegelreflex uitleen en iemand anders maakt hem stuk. Mag diegene mij dan ook een goedkoper model (met dezelfde functies) teruggeven en moet ik daar dan ook maar blij mee zijn omdat ik mijn uitgeleende camera heb gekregen van mijn ouders? ;)

12. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Volgens mij heeft TS meerdere keren aangegeven of ze de spullen mee zou nemen of achterin de auto wou leggen en kwam het telkens "niet uit".
    Dan moeten ze nu niet zeuren dat het niet ineens binnen een week gebracht kan worden hoor.

Ik vind dat je het prima hebt opgelost.
    Moet wel zeggen dat dit soort gezeur dus de reden is waarom ik liever geen spullen leen van andere mensen (en al helemaal nooit spullen uitleen).
    En ik zeg liever, want wij hebben ook wat spullen te leen van onze buren voor de kleine meid straks (maar dan meer rompertjes en slaapzakken enzo). De mini mini maatjes, gelukkig hebben ze die niet lang aan.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar wel grotendeels gemaakt door ts. Ze heeft het bed ruim 5 jaar in gebruik gehad met 3 kinderen, schoonzus had het bedje 2 jaar voor haar dochter. En dan zeuren dat het na 7 jaar niet zoveel meer waard is, nee maar je hebt er wel mooi gebruik van gemaakt dus vind het een beetje krenterigheid. Ik had een mooi bedje gekocht voor schoonzus, als dank.

14. muisje14

Tuurlijk zeggen we wel dank je wel toen we het 5 jaar geleden geleend hadden, maar als dus alles terug was, wilden we bijv uit gaan eten snap je,
    Dat doe je achteraf, tenminste dat was ons plan

15. topper12

Maar dat had je toch gelijk even kunnen sms'en/appen/persoonlijk kunnen vertellen op het moment dat de geleende spullen weer retour gingen?

16. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Dat vind ik nogal een verschil qua prijs, maar je hebt een punt. Daarom zou ik niets uitlenen en al helemaal geen vijf jaar lang.

Vind het overigens beetje de eigen schuld van schoonzus als ze al jaren weigert de spullen terug te krijgen, omdat het haar niet uitkomt. Nu komt het ts even niet uit op het moment en moet het op stel en sprong terug komen.

17. muisje14

Dus jij wil zeggen dat dit bedje niet mooi is?
    1 het is nieuw
    2 dezelfde functies
    3 wat doet prijs ertoe, ik wist eerst haar nieuwprijs niet eens tot vorige week

En niks krenterigheid......als ik krenterig was had ik wel op marktplaats gekeken.

18. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Dat heeft ze gedaan, maar omdat het geen tachtig Euro kost, is het niet goed genoeg? Je kan ook niet in elkaars portemonnee kijken he..

19. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik heb een vreselijke allergie voor mensen die zeggen: "eigenlijk wil ik er niets van zeggen, maaaaarrrrrrrrr....... (En dan een hoop stront).
    Goed opgelost hoor!

20. muisje14

We hebben nog wat spullen, babywalker....wat kleine dingen. Dus niet alles is retour. Dit had zij ook niet nodig althans nu nog niet. Tweeling is 4 mnd

Deel Deze Pagina