Pff volgensmij ben je zelf ook geen makkelijke hoor. Er wordt nu al meerdere malen voorgesteld/gevraagd om gewoon je zus eens op te bellen, te praten, wellicht bonnetje terug. Door mij al 3x en meerdere anderen. Maar ipv een oplossing loop je verder te zeuren. Je kan er donder op zeggen dat zoiets tussen jullie in gaat staan. Helemaal via whatsapp...
In een soort van enthausiasme heb ik dat campingbedje gekocht van Bambino. We gingen op zaterdag alle spullen bij elkaar zoeken, we kwamen er achter dat het bedje niet meer helemaal was zoals we t bedje kregen .......en het volgende moment viel de reclame op de deurmat met daarin het kruidvat.....en jawel een mooi campingbedje met verhoger van 60 euro voor 40 euro! Nou dacht ik dat komt ff goed uit! Dus op die manier gehandeld en totaal niet nagedacht wat schoonzus zou willen, ik bedoel ze gaat ook alleen maar 1 dag per week oppassen, dus ja dacht gewoon praktisch. En ja het kwam heel goed uit dat het bedje in de actie was. Anders had ik misschien wel hetzelfde merk gekocht.......maar ja wat als die nu bijv 60 euro geweest was? Had mijn schoonzus dit dat goed genoeg gevonden?
TS ik begrijp je wel , maar als je zoiets even bespreekt voorkom je problemen. Ik zou dan al wel een bedrag inmijn hoofd houden wat ik acceptabel zou vinden... ik vind niet dat je 100% van de nieuwwaarde hoeft te vergoeden.
Echt ik vind je enorm ondankbaar! Als je al die spullen 5jaar geleden zelf had moeten kopen was je meer kwijt geweest.
Thx, ik vind sommige ook echt wel hierin doorslaan ( eigen frustraties misschien haha) Ik laat dit topic wel sluiten. Het is de laatste tijd op zp wel wel ' bal' met al dat gezeik zeg zo he..... Snap heel goed dat er sommige mensen zijn die weggaan op zp. 2 jaar geleden was het nog leuk hier. Kon je normaal om een mening vragen zonder direct afgekat te worden......en sommige mensen moeten echt beter lezen voordat ze wat zeggen.
Heb niet alles gelezen, maar het feit dat het bedje kapot was en dat je daarvoor in de plaats een nieuwe hebt gekocht vind ik heel netjes! Ik zou hetzelfde gedaan hebben. En dat het dan een goedkopere versie is, tja, so what. Als het maar hetzelfde functioneert zou ik zeggen. Ik ben alleen niet meer zo van het uitlenen. Heb helaas al te vaak spullen beschadigd teruggekregen.
Tja als ik eerlijk ben zou ik ook balen, als ik een bedje van 80 euro uitleen en jij maakt het stuk verwacht ik toch ook wel hetzelfde terug. En dat is hetzelfde met brengen niet meer dan logisch dat jullie moeite doen om de geleende spullen terug te brengen.
Ts dus omdat er nu reacties komen die niet in je straatje passen is het 'altijd' gezeik op zp? Ik vind je ook nogal ondankbaar sorry dat ik het zeg!
Ik vind het onvoorstelbaar dat je spullen zo lang leent zonder een bedankje en je dit pas wilde doen na afloop van het teruggeven van alles. 5 jaar later gewoon en nog niet alles heb je teruggegeven omdat sommige dingen nog in gebruik zijn.. Jemig. Wel netjes dat je een ander bedje hebt gekocht, maar zelf had ik overlegd voordat ik dat gedaan had. Misschien had ze liever geld gehad en er iets bijgelegd om zo een eigen keuze te maken voor een nieuw bedje. Maar snap ook wel weer dat het een spontane actie was en je daar mogelijk nog niet over nagedacht had. Zou het nu zeker gewoon uit proberen te spreken.. Jullie vinden elkaar nu ondankbaar en dat kan, maar jullie zijn toch volwassen? Praat dan met elkaar en los het op.
Precies daarom reageer ik ook zo. Sommige doen iedere keer weer olie op het vuur. Ik heb niks met zulke miepers en ze moeten zelf eerst eens gaan inzien dat ze jou niet helpen maar gewoon een hele nare sfeer creëeren.. (Dat is zo not done) Maar waarschijnlijk zullen ze dat niet inzien omdat ze veilig voor de pc hun frustraties kwijt kunnen jou zou ik de tip willen geven, jezelf niet meer verantwoorden bij alles.. Dat maakt je kwetsbaar en sommige miepen zijn daar (on)bewust ook op uit.. Dus idd sluiten, rest vd spullen terug, geranium erbij en haar vragen of haar nog wat dwars zit.. Meer kun je niet doen.. Succes!