babyspullen kopen voor je zwanger bent posi of nega?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yoo, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nog geen kleertjes gekocht....

Daarmee wacht ik echt tot het zover is (als het lukt).

Voor de rest alleen hoeslakentjes etc. in neutrale kleuren gekocht.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    pfff met 20 weken waren onze kamers al compleet klaar, de eerste met 12 weken al en bij de tweede pas met 19 weken alleen omdat we dachten haar te gaan verliezen (vruchtwaterpunctie e.d.)

Soms zie ik moeders ploeteren na hun verlof en dan denk ik ; had toch wat eerder begonnen... verlof is om bij te komen , rusten e.d. niet om alle laatste klusjes nog te doen.

Nu is er wel een middenweg natuurlijk dat weet ik ook ;)

Ach echt kwaad kan het niet om spullen te kopen als je nog niet zwanger bent maar ik zou even wachten tot je wel zwanger bent en dan bv tot de 12 weken elke week wat kleins gaan kopen om de eerste 12 weken een beetje door te komen en dan lekker losgaan :D

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind je instelling erg moedig!!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Toch is dit ook weer in Amerika bv heel normaal om eerst een kinderkamer klaar te hebben en dan pas te gaan proberen überhaupt, eerlijk gezegd best een slimme aanpak, stress en verbouwen e.d. is niet goed voor je in een zwangerschap, nu hoef je alleen maar kledingkast verder te vullen en lekker te genieten, ik kon echt heerlijk elke avond in onze babykamer staan dromen en genieten zonder iets te hoeven doen...

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik kocht op de dag dat ik positief teste een rompertje, een mutsje en een zwangerschapsdagboek.

dit deed ik met beide zwangerschappen.
    daarvoor had ik nog niks gekocht.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Even ter aanvulling op mijn eerdere berichtje.
    Bij mijn oudste had ik de babykamer al rond 14 weken, maar zijn we op 35 weken verhuist, in mijn verlof de laatste dingen gekocht.

Bij mijn 2e kindje had ik met 8 weken alles al maar dat kwam omdat het mijn 2e was en er nog geen 2 jaar verschil in zat haha

Bij mijn derde had ik de babykamer klaar op 9 weken.
    En ik was erg blij, ik had veel bloedverlies en heb ook veel rust gehouden.
    Uiteindelijk is hij bij mij op de kamer gekomen (de meiden trouwens ook maar had wel t kamertje klaar).

7. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik ben ook al voor de positieve test begonnen met kopen! De babykamer had ik toen al gekocht!

8. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Heb het niet gedaan, we moesten 4 jaar wachten op onze kleine, en het zou dan heel confronterend geweest zijn vind ik. Plus dat alles wat ik toen eventueel had gekocht dus ouderwets geweest zouz ijn.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik had voor mijn zoontje niets gekocht. Pas na ruim 20 weken (toen we 2 keer gezien hadden dat het een jongen werd) ben ik rustig aan wat spulletjes gaan kopen. Nu (10 weken zwanger) heb ik ook niets gekocht. Alleen een boxpakje, maar ik heb 3 zwangere vriendinnen, dus het is gekocht als kraamcadeautje en misschien houd ik het zelf.

Ik denk dat het ook van je "smaakvastheid" afhangt. Ik ben toch vaak snel op dingen uitgekeken. Ik heb heel veel van mijn zoontjes kleding bewaard, maar zat net toevallig foto's te kijken en zie nu al een hoop dingen die ik niet meer leuk vind. En die spullen zijn pas twee jaar oud...

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik zijn behoorlijk smaakvast, daarom heb ik er geen moeite mee nu al dingetjes voor de uitzet te kopen c.q. krijgen.

M.b.t. kleertjes willen we wel wachten tot we weten wat erin zit.

Tuurlijk, als het niet lukt zal het echt niet zo makkelijk zijn alles de deur uit te doen. misschien is dat ook de reden waarom ik alles netjes in het verpakkingsplastic laat zitten... zoveel wil ik de goden nou ook weer niet verzoeken.

De kinderwagen ligt trouwens nog gedemonteerd op zolder...

Deel Deze Pagina