welke kraamcadeautjes vragen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bloomie101, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloomie101

17 sep 2016
    18
    0
    0
    Hebben jullie nog leuke ideeen voor kraamcadeautjes? Iedereen vraagt altijd wat ze mee kunnen nemen maar ik heb geen idee. Ik heb zo'n beetje ook alles al want heb al een kleintje rondlopen. Dat is wel een meisje en dit wordt een jongetje, maar dat is nog een geheimpje voor familie en vrienden....
    dus leuke ideetjes voor kraamcadeautjes zijn heel welkom

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een vriendin van me heeft voor de tweede een nieuw thema zeg maar. De oudste had Nijntje en deze heeft van die uiltjes. Daar kon ze een flinke lijst mee vullen, box speelgoed enz.

3. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Een leuke jongenswikkeldoek (kijk eens bij Noddles), jongenskleertjes, boeken (altijd leuk), bijdrage voor z'n spaarpot, een eigen spaarpot, eigen knuffeltjes.

4. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Voetafdruk setje vond ik erg leuk om te krijgen!

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Heb net gereageerd op je topic over het Kraambezoekboek.. Misschien leuk om aanvullend het Baby's eerste jaar boek te vragen? Dan wel van Pauline Oud, dan wel van een andere collectie die je uiteindelijk kiest.. ;)

Ik was heel blij met een luiertaart die we kregen van een paar familieleden. Luiers zijn natuurlijk altijd welkom en er zaten ook echt leuke cadeautjes bij! Even kijken of ik ze allemaal nog weet..
    - Tandenborstel
    - 2 kleine potjes fruit (waarvan ik op dat moment dacht ze nooit te gaan gebruiken, maar bleek toch wel handig op sommige momenten)
    - Sandaaltjes
    - Broek en overhemd (toevallig mijn smaak, meestal vind ik gekregen kleertjes een beetje mwoah)
    - Romper
    - 2 slabbers
    - Knuffeldoekje
    Vooral met de tandenborstel en slabbers (en luiers dus) was ik erg blij! Echt van die kleine dingetjes, maar ik had ze nog niet in huis en kon ze dus prima gebruiken ;)

Ook heb ik van 1 tante een speelsetje voor op het strand gehad (emmertje, schepje, gietertje, etc). Op dat moment dacht ik hmm ja leuk, wat moeten we hier op dit moment mee? Maar voor je het weet kunnen ze ermee spelen! Mijn ventje is helemaal gek van de gieter, hij speelt er in bad veel mee. Afgelopen weekend voor het eerst met de rest gespeeld op het strand; er wordt dus dankbaar gebruik van gemaakt!

6. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb (heel erg) een lijstje opgesteld om te voorkomen dat mensen met spulletjes aankomen met wat we absoluut niet willen hebben ( Zwitsal komt hier bijvoorbeeld niet in).

Heb veel leesboekjes erop staan, luiers en ook een schapenvacht. De rest kopen wij zelf of hebben we al

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    #7 Fluss1984, 23 sep 2016
    Laatst bewerkt: 23 sep 2016
    Dingen die ik gevraagd heb en waar ik erg blij mee ben:

- baby shower glove; soort hoge handschoen in badstof waardoor je baby niet uit je armen glibbert als je met hem/haar in de douche staat. https://www.bol.com/nl/p/baby-shower-glove-zeehond-grijs/9200000035604761/

- baby swimmer: zo'n zwemband voor rond het nekje zodat je baby zelfstandig kan ronddobberen in (zwem)bad, vindt ze hier geweldig, en ik heb mn handen vrij als ik mee in bad ga! (Gebruikt vanaf 6 weken)

- een buggy organizer: soort open zakje dat je aan de wandelwagen of buggy kan bevestigen. Ik vind het super handig om mijn spulletjes of bv een flesje drinken in te leggen, altijd bij de hand. De luiertas hangt er ook nog gewoon onder. Ze hebben er leuke van bv merk 3 sprouts.

- Een flesjes-uitlekboom

- Swaddles van merk aden en anais (de bamboo versie). Ze zijn wat duurder, maar ik vind ze geweldig. Ze zijn super zacht, en mijn dochtertje speelt ermee, trekt het over zich heen om te slapen, ik gebruik ze ook als lakentje of over het matrasje, in de wandelwagen, als doek als ik in het openbaar moet voeden,...

- een leuk boxkleed

- een leuk dekentje

- een dooky

- een speenknuffel/koord bv van happy horse, mits je baby een fopspeen heeft natuurlijk ;)

- slaapzakje

- -badspeeltjes

- een sophie de giraf

Kleertjes vind ik erg lastig; heb er best veel gekregen ondanks dat ik had aangegeven dat ik al heeeel veel kleertjes had, en de kleertjes zijn bijna allemaal mijn smaak niet (veel babykleding met mickey mouse en zo, als ze dat later wil dragen prima dan maar nu ziet ze t zelf nog niet dus doe ik haar liever aan wat ik mooi vind :p)

Ik had overigens gewoon een lijstje gemaakt op Kadolijst.nl - Maak het vrienden en familie makkelijk om je iets te geven wat je écht leuk vindt!. ik weet dat dat in nederland controversieel is, maar ik heb er alleen maar positieve reacties op gehad. Je kan er bijvoorbeeld bijzetten dat je graag een knuffel wilt, wat voor een mogen ze dan zelf kiezen, maar als ze de knuffel geven strepen ze m af zodat je er geen 20 krijgt. Voor meer specifiekere dingen zet je er gewoon een link en foto bij.
    Ik vond het super in ieder geval!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wat mensen gaven bij dochter:

- luiertaart (3x!)
    - difrax knuffel -> ideaal voor aan de speen
    - kleren maat 62 - voornamelijk feetje
    - bijtring
    - knuffels
    - speen
    - voorleesboek
    - badspeeltjes
    - verzorgingsproducten

9. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
  10. Swinty

Swinty Actief lid

3 dec 2015
    138
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier staan al meerderedingen waar ik het meeeens ben.

- De shower glove, neem de kleine graag mee onder de douche en de glove geft veel meer grip. Mijn vriend was sceptisch maar gebruikt hem nu altijd.
    - voet/hand afdruk setje
    - eerste haarlok en/of tandendoosje
    - dooky (maar indien in de winter geboren niet echt nodig wrs).
    - speenkoord
    - Kinderwagen/maxicosi speeltjes spanner
    - kinderbestek
    - voorleesboeken, ik vond het boek 'wat een pech mijn naam is weg erg leuk'.
    - spaarpot
    - opgroei info boeken zoals, Oei ik groei of bijv een leuk boek over baby/kindervoeding.
    - lamaze speeltjes vallen hier verder erg in de smaak bij de kleine.
    - wasbare zwemluier en swimtrainer als je van plan bent met de baby te gaan zwemmen.

Kleding vond ik problematisch, vaak iets dat niet helemaal je smaak is en ze hebben vaak de neiging iets in grotere maat te kopen zonder daarbij te bedenken welk seizoen het gaat zijn wanneerdekleine daarinpas. Zo zit ik met zomerbroekjes en tshirtjes in een maat waar ZL pas van de winter in gaat passen.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier ook een lijstje opgesteld en dat doorgegeven als ze vragen wat kunnen we geven....

12. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ooh ik heb trouwens iets juist niet gekregen, wat ik wel graag had willen krijgen, haha: een melamine eetsetje! Heb er uiteindelijk zelf eentje gekocht.

13. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Badcape
    Bordje bakje bekertje bijvoorbeeld van woezel en pip
    Woezel en pip/jip en janneke/ dribbel/ pluk vd petteflat voorleesboek

Tuitbeker
    Xxl hydrofiel doeken
    Slabbers met mouwtjes

14. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ohja, slabbers met mouwtjes en een goede tuitbeker. Ook ideaal en slim om te vragen!

Iets specifieke op de boeken: Wij hebben zelf het boek 'het muizenhuis' gekregen. Dat is echt een super gaaf boek. Ook de kleine boekjes van Nijntje vallen in de smaak hier.

Zelf heb ik veel kadobonnen gekregen van bijv. Hema en Prénatal. Kwam erg goed van pas.

Wat duurdere kado's:
    - newborn shoot (misschien van meerdere mensen samen)
    - een houten stoeltje met afbeelding van het geboortekaartje / naam van je kindje erop

15. EssiePoll

EssiePoll Lid

21 sep 2016
    5
    0
    1
    Op een basisschool
    Hoogvliet
    Wat ik zelf altijd geef, en waar ik veel positieve reacties op krijg, is een zwempacket. Een badpakje of zwembroekje voor over een paar maandjes, zwemluiers, een zwemband en badspeeltjes. Meestal is dit een cadeau die niet iedereen krijgt.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Wij hebben na 2 kinderen ook al alles in huis. We hebben zo veel spullen, dat ik ook echt niks meer erbij wilde! Dus ik heb iedereen gevraagd om op kraamvisite te komen met een pan eten :) Zodat mama een dag niet naar de supermarkt hoeft en niet hoeft te koken en zo meer tijd heeft om met alle kinderen te knuffelen. Mooier cadeau kun je niet geven ;)

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb er diverse dingen op
    Broekjes
    Shirtjes
    Vestje
    Voet afdruk setje
    Kinderstoel
    Box kleed
    Zwemluier
    Verzorgingsproducten
    Knuffeltje van happy horse
    Kado bon van Lieveluiers.nl (waar m'n wasbare luiers wegkomen)
    Kinder boekjes
    Speenkoord
    Borstvoeding armband

En vast nog meer maar daar kom ik nu niet op haha.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Aanvulling;

Zo'n zwemband.
    Badspeeltjes van dikkie dik.
    Serie bordjes en bestek enzo van Dick bruna.

19. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Wat ik kreeg en ook superhandig was is:

Een pakketje met babyparacetamol, luuf, tandjes spul, tandpasta met baby tandenborstel enz

20. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik had ook een lijstje gemaakt, deze gaf ik alleen als iemand vroeg of ik wat wist.
    Stonden o.a voorleesboekjes, houten speelgoed, pyjamaatjes maat 62 en een glow in the dark speen op.

Deel Deze Pagina