Babyspullen voor lange ouders - tips?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Decca1980, Sep 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

mutsy 4 rider, het handvat is heeeel makkelijk omhoog en omlaag te doen. Mijn vriend is lang en als we aan het winkelen zijn (en een beetje om de beurt duwen), dan is het heel makkelijk om de stang even aan te passen.

Hemnes commode is lekker hoog.

Ik zou echt de hoogste badstandaard doen. Ik ben 1.76 en met het badje vind ik hem niet erg hoog, met de tummytub erop is hij voor mij net te hoog (nu kan hij prima zelf zitten, dan is het niet erg, maar toen ik hem nog vast moest houden, wat het niet zo fijn).

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik ben 1.77 en ex 1.90. We hebben de stokke, ideaaaal! Maar is idd wel wat prijzig.
    Babykamer hebben we niet er speciaal op uitgezocht eigenlijk... Maar miss dat die 5 cm nét het verschil maakt ofzo, weet niet. En ex gebruikt de kamer natuurlijk amper.
    Tummy tub heb ik gewoon op een stoel staan, tja niet heel fijn, maar voor die paar minuten per dag...

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Babykamer kan je alleen kiezen door te kijken...zou voor commode een losse ladekast doen, die zijn vaak wat hoger. Ook een plank aan de muur op hoogte maken kan, daar kan jedan ook een bad op zetren. Bebe jou, 2 standen....niet hoog genoegvoor mijn man van 194. Wandelwagen.....echt even gaan kijken en passen hoor.

Succes

4. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Wij zijn niet overdreven groot maar hebben een Stokke en ik zweer erbij :). Er staan er trouwens genoeg op MP (vooral het V2/oude model) en dat scheeld veel in prijs!

5. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je voor een hogere ladekast wil gaan, is de al genoemde Hemnes van IKEA een heel goede keus. Let wel op dat je dan de gewone ladekast neemt van 1,10m of breder en niet de commode. Die laatste is namelijk wel gewoon laag. Wij hebben nu beide kasten staan omdat wij voor ons zoontje nog wel een eigen commode wilden maar niet zo'n brede kast. Deze is dus echt veel lager als de andere 2 varianten. Voor een heel kleine baby is de hogere echt super fijn (man is 2 meter en ik 'maar' 1,73 maar ik vond/vind het ook echt een uitkomst). Vergeet bij het ophangen van plankjes boven de commode niet dat je kindje na verloop van tijd ook gaat staan op de commode. En als het ook een lang kindje is moet hij/zij niet het hoofdje stoten, hoog genoeg hangen dus! (hier was het vaak mama auw!)
    Wij hebben een lage badstandaard van iemand geleend, maar wat een onding. Ga deze keer een hogere kopen zodat ook manlief de baby lekker in bad kan doen.
    Wat de wandelwagen betreft, wij hebben een mura, maar denk dat dat ook best persoonlijk is. Gewoon uitproberen lijkt mij.

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn zwager en schoonzus zijn 1,89 en 1,94 en hadden de adventure x nog iets wagen. De duwstang werd helemaal omhoog geklikt en de bak is ook vrij hoog. Ik moest de duwstang met
    Mijn 1,67 helemaal omlaag klikken en vond deze ng hoog. Zij kochten de wagen compleet voor 319,00.

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    1,811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    teutonia lambda is een wagen voor langen mensen en voor kleine mensen. de stang is van heel hoog tot heel laag te zetten.
    een ruime bak, lange bak. ze kunnen er in tot zo'n 75cm uit mn hoofd.
    vind t zelf een erg fijne wagen, wandelwagen inzet kan je 2 kanten opzetten. heb em zelf bij babypark gekocht maar vind dat echt een rotwinkel. het is een 4 wieler, er werd hier gezegd alleen in 3 wielers maar dat is niet waar.
    Teutonia Lambda 3 in 1 Pram plaatje van de wagen...

8. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    sorry dubbel...

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    De meeste tips zijn al gegeven maar hier de onze.

Let bij de aanschaf van de kinderwagen niet alleen of de duwstang omhoog kan (dit kan bij bijna alle wagens wel) maar vooral op de hoogte van de kinderwagenbak. Die is bij de Joolz en de Stokke toch echt het hoogste. En verder niet onbelangrijk kijk hoe hij als buggy is. De meeste wiegen / bakken zijn wel hoog maar als het kindje eenmaal in de buggy zit is die een stuk lager. Een aantal vriendinnen heeft nu ontzettend spijt van hun wagen omdat ze alleen maar naar de wieg hebben gekeken en niet naar de wandelwageninzet (buggy).

Verder idd de Hemmnes commode, ideaal niet alleen vanwege zijn hoogte maar ook vanwege de opbergruimte.

Bedje, wieg en box kun je op wieltjes zetten waardoor hij net wat hoger komt. Dit hebben wij ook gedaan en bevalt heel goed. Niet alleen vanwege de werkhoogte (makkelijk kindje in en uit bed halen) maar vooral ook met verplaatsen van het bedje van onze kamer naar die van de kinderen. En ook de box vind ik handig dat ik hem kan verplaatsen (van de woonkamer naar de keuken bijvoorbeeld als ik lang wil kokkerellen of naaien aan de keukentafel). Wij hebben wel wieltjes die je op de rem kunt zetten.

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Dat is een hele goede! Ik ben zelf 1.83, vriend 1.95. Hebben een Koelstra Latinique en we lopen er beiden prima achter. Maar inderdaad, de wandelwageninzet is wel laag en we moeten bukken om zoonlief er in te leggen. Niet echt erg, het is maar een paar tellen tenslotte. Maar wij hebben daar dus ook geen rekening mee gehouden met kopen. Inderdaad, je kijkt alleen naar de reiswieg. Maar ik zou mn Koelstra'tje er niet voor wegdoen, ben gek op dat ding.

De hoogste badstandaard is hier hoog genoeg, voor mij is het op de hoogste stand zelfs te hoog, ik loop dan te klungelen om mn armen goed over de rand te krijgen:D

Een standaard commode is voor mij hoog genoeg. Vriend moet iets bukken, maar hey, ik doe de meeste luiers dus hij behelpt zich maar even hihi. Het is ook niet zo dat je uren per dag achter die commode staat.

11. colaatje

colaatje Actief lid

Aug 4, 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de stokke is wel hoog maar de wandel wagen is erg klein mijn zoontje van 15 maanden past er nimmer nooit meer in ( kennis van ons heeft hem en mijn zoontje kon ik er niet in krijgen en zat echt niet lekker toen hij er eenmaal in zat ) wij hebben een hele lange zoon

12. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    voor een hogere commode is de ladenkast van Hemnes van Ikea ideaal! (hebben wij ook)

Share This Page