Babyspullen wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zeepje3, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Ik strijk alle babykleertjes en was het ook apart van onze eigen kleding. Van begin af aan dit eigenlijk zo meegekregen van familie, dit om de bacteriën te doden... misschien een cultuur dingetje?

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Bedoel je de eerste keer of altijd? Als ik alle was van m'n kindjes apart blijf wassen blijf ik bezig! (En krijg ik mini wasjes of een lege kast haha)

De eerste keer was ik wel alles apart en strijk ik het..:

3. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Ik bedoel dan altijd De wasjes zijn iets minder vol dan anders inderdaad. ☺️

4. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Bij de 1e heb ik alle hydrofiele doeken & rompertjes de eerste keer gestreken na het wassen. Nu doe ik alleen nog maar de hydrofiele doeken strijken..

Bij de komende baby.. tja, die krijgt de hydrofiele doeken van grote zus en de rompertjes ga ik niet strijken..

Kleertjes hangen hier toch aan hangers, dus ook (naar mijn mening) onzin om die te strijken. Na het drogen even glad strijken met de handen en het ziet er gewoon goed uit :)

Wij hebben overigens geen aparte babywas, wel wasmiddel met zwitsalgeur

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Strijk normaal alleen de blousen van mijn man.. Maar de baby kleertjes heb ik de eerste keer wel gestreken.. Gewoon nesteldrang, de kast moest er netjes uitzien :p
    Nu doe ik het ook niet meer.. Gebruik gewoon wasmiddel, klop het heel goed uit als het uit de wasmachine komt en hang het ruim op.. Beetje kreukeltjes is niet zo erg.. Kan blijven wassen met drie kids :p

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Exact dit hoor. Nu kun je de meetlat er langs leggen maar dat is eenmalig en de schuld van de nesteldrang. Vooral bij een reflux baby als je dan die Hydrofielen blijft strijken ohhhh

7. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    ik heb begrepen dat je de hydrofielen niet moet strijken. Als je ze strijkt, nemen ze minder vocht op en dat is dus niet fijn bij het afdrogen.
    Heb zelf geen ervaring tussen het verschil in wel/niet strijken, dus kan niet zeggen of het klopt

verder heb ik alleen de eerste keer alles gestreken, ondertussen bijna 1,5 jaar verder en ik strijk alleen nog maar de lakentjes...

Deel Deze Pagina