Babyspulletjes...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamalizzy, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    0 er is zeker een verband. Maar de normale dosering kan langdurig geen kwaad.

2. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik mis hier zo hard de facepalm smiley.

Roodborstj, Talithaaa, Oilell en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Zou toch raar zijn als overal staat dat je een normale dosering langdurig kan slikken. Nergens staat iets over pauzes. Er zijn zat vrouwen die jarenlang op een kind wachten en foliumzuur slikken doodnormaal zijn gaan vinden elke dag.

4. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat onderzoek is geloof ik ook vrij nieuw dus misschien @Mamalizzy is het wel verstandig om bij je huisarts of gynaecoloog even te vragen of je bloedonderzoek naar b12-b11 kan doen. Ik ga dat zelf namelijk ook af en toe doen, omdat ik sowieso al een b12 tekort heb (injecties zijn gelukkig nog niet nodig) maar toen ik las over dat onderzoek naar b11-b12 heb ik ook zoiets wel verstandig om af en toe te controleren.

Nu slik ik inderdaad ook b11 in folaat vorm ik denk sinds maart vorig jaar wij zijn wel actief bezig met de kinderwens maar is het dan inderdaad beter om pauzes te nemen met folaat slikken?

vlinderCN vindt dit leuk.
  5. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Vertel mij dan waar het staat dat langdurig voor een zwangerschap 0.4-0.5 miligram slikken kwaad kan. Overal staat t tegenovergestelde.

6. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Deze postte ik voor orchid ff voor de duidelijkheid

7. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik zal t mn huisarts zeker vragen
    Zij weet ook van mn kinderwens en weet dat ik t langdurig slik. Maar ga t zeker overleggen

Orchid24 vindt dit leuk.
  8. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik kan dat onderzoek even niet terug vinden, paar maanden geleden was dat ineens in het nieuws en werd ik erop gewezen mijn b12 was toen nog goed maar af en toe even bloedprikken is misschien niet zo verkeerd. Goed dat je het even gaat navragen!

9. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Nee klopt als t een nieuw onderzoek is kan ik t over het hoofd hebben gezien. Inderdaad goed het na te vragen dan las ik een pauze in indien nodig.

Orchid24 vindt dit leuk.
  10. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk! Ik zou gewoon foliumzuur blijven slikken :thumup:

GossipGirlxoxo en Mamalizzy vinden dit leuk.
  11. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Doe ik zeker! Heftige schisis is niet niks en als ik het kan proberen te voorkomen door een praktisch gratis tabletje....

Didi1980 vindt dit leuk.
  12. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Slik je naast foliumzuur ook vitamine B12?
    Want zoals al eerder aangegeven kan een tekort van B12 niet opgemerkt worden als je foliumzuur slikt. En beide heb je nodig voor een gezonde werking van de vitamines in je lichaam.
    Daarbij heb je om foliumzuur (=inactief) om te zetten in de actieve vorm in je lichaam vitamine B12 nodig. Als je hierbij een tekort hebt aan B12 wordt foliumzuur niet goed verwerkt en kunnen er neurologische en psychiatrische klachten ontstaan.

manootje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    De laatste keer geen B12 problemen maar dat was ergens in december voor corona. Zeker de moeite waard om t binnenkort weer eens te laten prikken. Zal ook mijn gynecoloog eens vragen hoe hij erover denkt.

14. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik word vanmiddag teruggebeld door mn huisarts

Happyhope en Orchid24 vinden dit leuk.
  15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Maar waarom slik je überhaupt foliumzuur zonder dat je nog bezig bent met zwanger worden? Je kan ook vast goede vitamine pillen gaan slikken en als je begint met zwanger proberen te raken dan pas foliumzuur slikken.

Je maak jezelf wel een beetje gek hè als je nu al zo bezig bent met zwanger worden terwijl je nog helemaal niet ben begonnen. Kan best begrijpen dat het moeilijk is maar probeer het een beetje los te laten.

16. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Niet elke zwangerschap is gepland he. Niet elk kind dat op het schoolplein loopt is geboren nadat papa en mama hadden uitgesproken voor een kind te willen gaan. Er worden zat kinderen ongepland geboren. Dan is t kut als je geen foliumzuur hebt geslikt. En natuurlihk kan alles goed gaan dat weet ik ook wel. Maar heb ooit n baby met vreselijke schisis vastgehouden en dan ga je wel anders denken. Foliumzuur kost bijna niks en kan je langdurig slikken. Nu hoor ik net wat over een onderzoek dus dat ga ik uitzoeken.

17. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Probeer het los te laten vind ik alyijd een dooddoener. Vast goed bedoeld hoor echt dat geloof ik oprecht. Maar voor vrouwen met een kinderwens wel een advies waar je gewoon niks aan hebt.

18. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik zeg t iig nooit tegen vrouwen die een kinderwens hebben. Heb al vrij vroeg gemerkt dat ze daar niks aan hebben.

19. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.004
    1.834
    113
    Vrouw
    Niet elke zwanger is gepland maar volgens mij wordt bij topic startser dit met militaire precisie gepland zodra er een eventuele beschikbare man voorbij komt....

Louise11110, SD90, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Nee hoor. Als ik zo berekenend was bezig geweest waren er nu zeker al meer kids geweest. Ik ben juist niet iemand die n man ff gebruikt voor zn zaad of nog erger die man gebruikt maar m geen vader laat zijn. Ik heb afgelopen tien jaar echt aardig wat vrouwen zwanger zien raken op de manier die jij beschrijft. Op tinder beetje aanpappen en dan hoppa zwanger raken want binnen is binnen. Ben gelukkig nooit zo geweest. Natuurlijk heb ik een kinderwens dat ontken ik zeker niet maar als ik zo makkelijk was geweest van wachten tot er n man langskomt en dan bezwangeren dan had ik niet op dit forum gezeten want dan had ik die kids wellicht al gehad.

Deel Deze Pagina