Babyspulletjes...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamalizzy, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.346
    1.823
    113
    Vrouw
    Klopt, als je MTHFR gen mutatie hebt (40% vd bevolking) en ook nog s homozygoot zou zijn kan synthetische foliumzuur zeker kwaad. Als je folaat neemt valt het wel mee maar is echt onnodig als je gezond eet (en ik vermoed dat ts dat doet aangezien ze alles zo optimaal mogelijk wil hebben...) en is het echt tijd zat om te starten zodra je een man in je leven hebt.

zonnetje2015, Krekel en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Er worden zat kids ongepland geboren. Dan heeft de moeder vaak geen foliumzuur geslikt. Dat zou ik mezelf niet vergeven.

Niet elk kind wordt gepland en volgens protocol geboren. Sterker nog kijk maar om je heen. Er zijn echt zat kids die zeker welkom zijn maar niet gepland.

Mn ex schoonzusje haar zoontje heeft n hazelip is zwanger geraakt indanks condoom. Die kampt met een enorm rot en schuldgevoel en slikt nu ook elke dag b11 omdat je zoiets niet nog een keer wil.

3. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Als ik foliumzuur zou slikken en ondanks dat zou mn kind een open ruggetje hebben of een hazelip dan heb ik er niks aan kunnen doen. Maar als ik het niet slik en het gebeurt dan vind ik dat heel erg.

4. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Nee, ik koop niks als ik niet zwanger ben. Tenzij een cadeautje. Maar dat is anders.
    Nu heb ik ook nog niks gekocht. Dan scheelt het dat ik veel nog heb verder. Maar toch.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Cadeautje voor n ander bedoel je?

6. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Als ik dingen voor mezelf koop, zijn het geen cadeautjes he. :roflmao:

Oilell, Iertje81, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja of voor je partner...

8. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Hij is ook iemand anders toch?

Maar die geef ik geen babyspulletjes cadeau

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ok ja er was hier iemand die voor haar man als verrassing babyspulletjes kocht die ze kon geven als het raak was ik dacht mss bedoel je zoiets

10. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ik koop ook niets als ik niet zwanger ben. Zou ook bang zijn het te jinxen ofzo.. vorige keer met de ma een babypakje gekocht en later ging het mis. Dus nu ook nog niet aangedurfd echt iets te kopen. Binnenkort weten we het geslacht, dan kan ik los hihi

Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Jinxen?

12. Talithaaa

Talithaaa Fanatiek lid

13 nov 2017
    1.239
    1.170
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde... ik wacht nog even met inkopen doen. Nog niks aangeschaft tot nu toe.

13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik kolfde 12x per dag, zat 9 uur per dag in een ziekenhuis 4mnd lang maar ik moest tussendoor gewoon naar de winkel(s) dan kolfde ik ietsjes later of ietsjes eerder. Of ik nam de kolf mee en ging in een koffie tentje in een kamertje kolven. Nood breekt soms wetten. En dit was een prima oplossing om niet 4mnd in een compleet ziekenhuis isolement te zitten. (overigens kolfde ik daarna nog 2,5mnd na z'n thuiskomst door voordat mijn zoontje pas live kon drinken.)

Jori88 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nu niet meer maar komt ook omdat we inmiddels twee kinderen hebben dus kom eerder ruimte te kort dan dat ik er wat bij wil haha :p
    Maar toen we nog geen kinderen hadden en al lang en breed bezig waren schoot het wel eens door m'n hoofd ja.
    Uiteindelijk na heel lang op m'n handen zitten wel eens wat gekocht. Die zwangerschap ging niet goed helaas dus daarna durfde ik niet zo heel goed meer. Pas toen ik al vergevorderd was durfde ik zo nu en dan eens iets te kopen.

15. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja ik moest ook naar de winkels maar dat ging vaak vlug vlug. Ontspannen shoppen of eens 2 uurtjes weg heb ik nooit gedaan. Geen probleem overigens hoor was blij dat ik melk had en blij dat ik dat 12 x per etmaal kon doen

16. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    :rolleyes: ik heb voor mijn zwangerschappen nooit foliumzuur geslikt en 2 gezonde kinderen op de wereld gezet hoor. Nu slik ik foliumzuur omdat ik door een maagverkleining sowieso al een tekort heb en bezig ben zwanger te worden. Maar als je geen partner hebt, geen tekorten oid, is het behoorlijk overdreven om foliumzuur extra te slikken naast je normale vitamine tabletten

GossipGirlxoxo, Didi1980 en Louise11110 vinden dit leuk.
  17. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb het ern half jaar volgehouden. Toen een nacht doorgeslapen wat een megawens van me was. Volgende ochtend bjjna geen melk meer. Toen gestopt.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.219
    113
    Heb me daar geen seconde kut om gevoeld.

19. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja tuurlijk kan je ook een gezond kind krijgen zonder foliumzuur. Dat gebeurt harttstikkr vaak. Maar t wordt niet voor niks geadviseerd. En niet elk kind wordt gepland geboren. Ik slik t al 5 jaar hoor

20. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ok ik zou dat wel hebben. Als t goed gaat ja dan is t prima. Maar een open ruggetje is wel iets heftigs. Dan slik ik liever voor n paar euro b11 dan hoef ik me niet schuldig te voelen.

Deel Deze Pagina