Ik heb me er voldoende in verdiept om te bepalen dat t niet schadelijk is wat ik slik de dosering het merk etc.
Wat denk je dan van de vrouwen die bv 9 jaar n kind willen en t lukt 9 jaar niet. Die slikken 9 jaar elke dag foliumzuur hoor. Nog nooit gelezen dat die vrouwen moeten stoppen.
Ik zou er niet meer op in gaan..je praat echt tegen een muur. Ik heb zelden meegemaakt dat iemand zo halsstarrig in eigen wereld blijft leven en goed bedoelde adviezen compleet negeert..
Je wil niet weten hoeveel research ik heb gedaan naar vitamines en supplementen..ik zou echt orthomoleculair therapeut kunnen worden. Maar je hoeft het niet aan te nemen, ik ga verder niet in discussie want heeft geen zin.
Je hebt gelijk haha. Dat is ook de reden waardoor ik blijf twijfel of dit 1 grote grap is. Op zich wel geslaagd als dat zo is.
Ik doe zeker wat ik zelf wil. En ik ben zeker niet de enige. Als je life een keer een pasgeboren baby vast hebt gehouden met heftige schisis waarvan de moeder staat te huilen en zoooo baalt dat ze geen foliumzuur had geslikt omdat de zwangerschap niet gepland was... Dan slik je wel hoor. En ja... Het kind had het ook kunnen krijgen als ze wel had geslikt. Maar dan had ze schuldgevoel niet gehad want dan had ze er alles aan gedaan om t te voorkomen
Laatste bericht speciaal voor jou, maar lekker en vooral doorslikken. Teveel foliumzuur * bron voedingscentrum* Er zijn geen aanwijzingen dat te veel foliumzuur uit de voeding schadelijk is. Dat is wel het geval voor het foliumzuur (PMG) dat in tabletten zit. Een hoge inname van PMG kan namelijk het opsporen van een vitamine B12-tekort moeilijker maken. Gevolgen b12 tekort Omdat vitamine B12 op zoveel systemen in het lichaam van invloed is, uit een tekort zich bij iedereen anders. Waar de één met name last heeft van vermoeidheid, tintelingen, geheugenverlies en spierkrampen, heeft een ander problemen met zich concentreren, een ontstoken tong, menstruatieklachten en depressiviteit. Wel zijn er een aantal klachten die vaker voorkomen, zoals: vermoeidheid, psychische problemen, neurologische klachten, een ontstoken of dikke tong, het koud hebben en verlies van eetlust. Neurologisch: Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op “watten” lopen, uitvalsverschijnselen Concentratiestoornissen, geheugenproblemen Afasie: niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken Ataxie: onverklaarbaar vallen, of ergens tegen aan lopen, verlies van positiegevoel, dingen omgooien, struikelen, moeilijk lopen Verminderde pijnbeleving, fijne motoriek, reuk en smaak Psychisch (neuro-psychiatrisch): Depressie, nervositeit, geïrriteerdheid, prikkelbaarheid, stemmingswisselingen, gedragsveranderingen, apathie Dementie, verwardheid Psychose, paranoia, hallucinaties Overig: Spierpijn en krachtsverlies Glossitis (ontstoken tong), branderige, pijnlijke of prikkelende tong, gevoelige mond Vermoeidheid, slaperigheid, zwakte Misselijkheid, verlies van eetlust, gewichtsverlies Menstruatieklachten, zoals uitblijven menstruatie, hevige menstruatie, te lange menstruatie, verergerde menstruatiepijn Gewrichtsklachten Kortademigheid, benauwdheid, hartkloppingen Duizeligheid Bleekheid van de huid Het koud hebben Impotentie Onvruchtbaarheid Haaruitval Veranderingen in gezichtsveld, wazig zien Darmklachten Incontinentie en/of vaak plassen Hoofdpijn Abnormale reflexen Spiertrekkingen en spierkrampen Oorsuizen Gevolgen b12 tekort en zwangerschap https://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b12/zwangerschap-en-vitamine-b12/ Gevolgen b12 tekort bij kinderen na b12 tekort moeder in zwangerschap https://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b12/een-vitamine-b12-tekort-bij-kinderen/
Haha doe s normaal. Ik heb hartstikke veel onderzoek gedaan naar een school voor mn zoon. Alleen net deze vrije school heeft wat minder aandacht gekregen maar er is zoveel aanbod. Hij is naar open dagen geweest hij heeft meegelopen is naar een algemene infobeurs gegaan. Dus ja als ik zoveel energie in t onderzoeken van b11 stop als t zoeken van een school dan is t veel.
Ik vind het raar dat als we t over b11hebben je een lijst over b12 neerzet. Zijn zulke verschillende vitamines.
Je hebt zo goed onderzoek gedaan dat je dus het verband tussen foliumzuur B11 en B12 niet eens weet. Petje af hoor, dat was een diepgaand onderzoek. En 0,4 /0,5 is 400 / 500 ug dus inderdaad een hoge dosering.
Dit bewijst dat jouw onderzoek erg slecht was want deze vitamines hebben alles met elkaar te maken, zonder het 1 werkt het ander niet. En met een teveel van het 1 krijg je problemen met de ander.
Ja blablabla nou er staat overal dat je prima langdurig 0,4-0,5 miligram foliumzuur per dag kan slikken als je langdurig ern kinderwens hebt.