ik kan me echt niet voorstellen dat mamabeer gebroken vliezen heeft gehad in de zin van gebroken vliezen zoals je die hebt vlak voor de bevalling zich aandient, wat men wel vaak heeft is dat je een scheurtje kan hebben en dat je wat vruchtwater verliest, maar een vrouw blijft vruchtwater aanmaken dus zolang het verlies daarvan niet (veel - te veel) minder is dan de aanmaak daarvan kun je inderdaad heel lang met zogenaamde gebroken vliezen lopen. zolang het kindje zich in voldoende vruchtwater begeeft is er geen probleem, tenzij je je aan enkele voorschriften houd want het risico is er natuurlijk wel dat je infecties en bacteriën kunt oplopen. maar wat ik al zei het echt breken van de vliezen waardoor dus bijna al je vruchtwater verloren gaat wat niet meer aangemaakt kan worden, nee dat kan hier nooit het geval zijn geweest, zeker niet gezien het feit dat de kleine gewoon direct na de bevalling mee naar huis mocht, daaruit kan ik alleen maar concluderen dat de kleine al die tijd in genoeg vruchtwater heeft vertoefd dat er geen sprake is geweest van een of ander risico. ik heb bij de 1e twee dagen met gebroken vliezen gelopen toen ik uiteindelijk aan het infuus werd gelegd bij de 2e liep ik langer maar had ik een klein scheurtje waardoor ik vruchtwater verloor maar dat werd ook weer aangemaakt en daarvoor stond ik ook onder controle en bij de 3e eigenlijk idem dito met dat verschil dat ik al met 7 mnd met een paar cm ontsluiting liep en ze uiteindelijk toch nog maar 2 weken te vroeg geboren is voor zover je dan nog over te vroeg kunt spreken.
lees mn vorig bericht dan daar legde ik het al uit Ik had een scheur in de vliezen en bij de gynocoloog word dat in het dossier geschreven als vroegtijdig breken van vliezen maar dan in vliessheur