Hi meiden, even een vraagje, ik stond vanmorgen onder de douche te denken dat ons meisje (ze moet nog geboren worden over een week of 6 hoop ik ) helemaal geen pyjama heeft... Slaapt jullie kindje in een pyjama of gewoon in een broekje en een shirtje? Overdag slaapt ze denk ik gewoon in haar makkelijke kleertjes, maar s nachts toch een pyjama? En waar haal je leuke pyjama's? Lfs
Wij hebben voor onze man alleen maar makkelijke kleren in het begin. Dus geen spijkerbroekjes met harde grote knopen maar lekkere joggingpakjes ed. Voor 's nachts een pyjama ja dan vind ik wel zo fris en zo wil ik er voor hem en voor ons al een ritueel in brengen, 's avonds na het bad/wassen lekker een pyjama aan. Wij hebben hele leuke bij de h&m gekocht !
De eerste paar weken had ons jochie toch zachte kleren aan. Dus daar sliep hij ook wel in. Soms had hij overdag een spijkerbroekje of stugger shirt aan, en die verving ik dan voor iets zachters uit de kast. Niet echt specifiek een pyjama, maar wel iets schoon en zachts. Maar bij de hema hebben ze wel leuke basics, als je gewoon eentje in huis wil hebben alvast
ik ben pas begonnen met pyjama`s rond de 5 maanden, omdat ze daarvoor toch niet vies werden van over de grond/in de tuin rond kruipen/rollen. Ze lagen alleen op schoot, op de bank of in de box en op de vloer bleven ze nog braaf op een kleed liggen. De kleertjes waren ook nog lekker zacht en konden daar dus prima in slapen. Ze slapen nog zoveel dat ze toch wel met en dagkleren in bed lagen. Ik zag er geen toegevoegde waarde in om ze dan `s avonds nog een keer te pesten door ze een pyjama aan te doen. Ik deed ze op die leeftijd ook nog `s morgens in bad en dan trok ik ze weer wat schoon aan (tussendoor alleen als het vies werd van spugen/lekkages). Op de dagen dat ik ze niet in bad deed dan trok ik ook pas `s morgens weer wat schoons aan.
HIer wel vrij snel een pyama aan gedaan s'nachts...gewoon voor het ritueel...bij ons waren de boxpakjes de pyamas of pyama's bij de prenatal en hema weg..die hebben ook kleine maatjes
Ik heb de kinderen pas een pyama aangetrokken vanaf dat ze ongeveer een maand of 5,6 waren. Die kleintjes worden ten eerste bijna niet vies en ten tweede houden de meeste kleintjes niet zo heel erg van al dat gesjor aan hun lijfje Ik bedoel ze worden immers al zes maal per dag verschoond (gemiddeld gezien) Ik deed ze 's ochtends schone kleren aan en dan hielden ze dat in principe 24 uur aan en daarna weer nieuw setje kleren. Uiteraard bij grote viezigheid kregen ze wel wat schoons aan tussendoor.
Ik heb mijn kleine vanaf ongeveer een maand of vier een pyamaatje aangetrokken, voor die tijd droeg hij vnl zachte kleertjes en deed hij niet veel meer dan op zijn rug liggen, dus deze kleertjes werden ook niet vies. Vanaf ongeveer 4 maanden ben ik wel pyamaatjes gaan gebruiken, inderdaad voor het ritueel (tis de bedoeling dat hij straks weet pyama aan, dan gaan we zo slapen), en ook omdat hij nu door de kamer schuivelt, meer spuugt en omdat zijn kleertjes van ruwer materiaal zijn! Hema heeft prima pyama's, net als de V&D.
@ loesje, ik heb pyama's vanaf maat 68 van mijn zus gekregen dus was er vanuit gegaan dat je vanaf dan een pyama aan doet. Had er verder ook niet over nagedacht haha. Ow en heel positief van je dat je over 6 weken wilt bevallen. Ik sta er ook op voor 1 november en ga voor euhm een bevalling over 5 weken haha. ( het zullen er nog wel 8 worden ofzo).
Hier vanaf het begin een pyjama aangedaan. Ons meisje vond, en vind, omkleden niet erg. Ik had boxpakjes van de H&m en Hema, en pyjama's van de prenatal. Gebruik ook wel de pakjes die ik niet leuk vind, van de kraamvisite, als ze lekker zacht zijn, om in te slapen. Wibra heeft ook leuke pyjamaatjes.
hahaha begin je het al beu te worden Daantje? Of ben je net als ik ook stiknieuwsgierig Van mij zou ze nu al mogen komen, wil haar zo graag zien!! Maar 33 weken is wel heel vroeg... Maar grappig dat je ook 1-11-11 bent uitgerekend! Mooie datum al zeg ik het zelf Ik ga dan maar wel een pyjamaatje halen en ik had al op hema.nl een leuke gezien voor 7 nou daar kan je je ook geen buil aan vallen toch? Dus maar eentje in maatje 56 en dan komt de rest later wel.. Maar thanx voor alle tips iedereen!!
ik sluit me hier volledig bij aan. Het is in het begin al 'vervelend' genoeg voor een kindje dat altijd lekker bloot in je buik heeft gezeten, om de hele dag een luier en kleertjes aan te hebben. 'Onnodig' verkleden zag ik dan ook niet zo zitten. En inderdaad, ze worden echt niet vies hoor!
hahaha 11-11-11, dat is gekkentijd Maar wel een hele mooie en bijzondere datum... ach de datum is toch wel bijzonder, kindje krijgen sowieso volgens mij maakt het me dan al helemala niet meer uit, als ze er maar uitkomt
Ik heb de kleine 's nachts een boxpakje of een romper met lange mouw+slaapzakje aan. Heel soms ook een pyjama, maar ik heb er maar 1
Ik deed Dennis al vrij gauw, met een maand of 2 denk ik, 's nachts een pyjamaatje aan, ik had namelijk wel vaak dat ze niet schoon meer waren, of Dennis spuugde een beetje, of er lekte regelmatig wat borstvoeding overheen en ik wilde wel dat ie lekker schoon naar bedje ging. Het was dan wel zo'n boxpakje want dan heb je geen truitje wat omhoog kan schuiven enzo, vond ik wel heel gemakkelijk, vooral met de nachtvoedingen. De allereerste weken/maanden waren het voornamelijk van die newborn kleertjes, die heel zacht en comfortabel zijn.
Tipje: bij de hema heb je cremekleurige kleertjes voor new born, deze zijn 'extra soft' (zit stickertje op). De eerste periode is er nog niet echt sprake van dag en nacht voor de baby, 't is gewoon elke 3 of 4 uur een voeding. Ik deed gewoon frisse kleertjes aan, als dat nodig was. Dat was best vaak, aangezien onze vent nogal spuugde. Vanaf 3 maanden sliep hij volledig door (nee ik klaag niet ), toen vond ik het wel leuk en fris om een pyamaatje aan te doen. Het ligt ook aan het seizoen vind ik, in de zomer heeft ie alleen een romper aan en slaapzakje. In de winter wel romper + flanelle pyama (superleuke bij... jawel, de zeeman) en winterslaapzak (we hebben nogal een woelkipje die de dekens van m afrolt)... Geniet nog even van je laatste weekjes zwangerschap!
Hier nog steeds geen pyjama. Eerst weken in haar zachte kleertjes, en daarna in een slaapzakje. Daar gaat ze in haar romper in, soms met haar truitje nog aan, en dat is het. Veel te warm anders.
Hier wel in een pyjama, vanaf wk 8. (toen paste ze pas in Hema pyama mt 50-56) 3190gr bij de geboorte.