We gaan over op een achterzitje met onze tweejarige peuter. We hebben allerlei zitjes bekeken. Yepp, Bobike, Qibbel. Nadeel is dat bij alle zitjes die we gezien hebben de fietstas niet meer past. Wel kun je kleinere fietstassen los bijbestellen. Maar die zijn te klein om al mijn werkdingen erin kwijt te kunnen. Ik breng mijn zoon eerst naar het kinderdagverblijf en fiets dan door naar mijn werk. Ook mijn man wil onze zoon weg kunnen brengen en loopt tegen hetzelfde probleem aan. Hoe krijgt hij überhaupt zijn been over de fiets heen met een stoeltje achterop? Iemand tips om dit op te lossen?
Om toch je normale fietstassen te kunnen gebruiken, zijn er bagagedragerverlengers verkrijgbaar, bijvoorbeeld van het merk Basil. Hoe het allemaal precies werkt, weet ik niet, ik ben me ook nog aan het oriënteren. Hoe je man zijn been over de fiets moet krijgen vraag ik me ook af
Als een man een zitje (met kind) achterop heeft moet hij 'gewoon' zijn been over de stang heen tillen. Gaat best, doet mijn man al jaren Ik heb inderdaad fietstassen die speciaal voor bij fietsstoeltjes zijn. Die zijn iets kleiner, dan de gewone fietstassen. Maar bijv. van Basil hebben ze fietstassen van 52 liter en die kunnen gecombineerd met fietsstoeltjes. Tja het kost even geld, maar dan kun je wel jaren ermee doen. Anders misschien zo'n fietsmand voorop je fiets?
Bedankt voor de tips. We gaan komende week eens langs een fietsenwinkel voor advies. verlengde bagagedrager is ook wel wat. Maar komt dan het achterlicht niet tussen de fietstas te zitten waardoor dit licht slecht te zien is?
even een quote vanwege de bagagedragerverlenger... TS, ik heb ook een bagagedrager verlenger gehad icm een achterzitje. Ging prima. Nu hebben wij ons achterzitje te koop en dus de verlenger ( van het merk Basil) over. Woon je dichtbij? Dan mag je hem zo van me hebben
achterop de bagagedragerverlenger zit een ruimte waar je een fietslamp op kan bevestigen. mijn lamp was niet meer zichtbaar en heb toen voor een paar euro een losse achterlamp op batterijen erbij gekocht en deze op de verlenger geschroeft.
Heb ook altijd een verlenger gebruikt. Inderdaad lis achterlichten gekocht wat je op het stangetje kan monteren