Bereiden jullie je peuters ook voor?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 15 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sinds een tijdje vertel ik Steven als we iets gaan doen.
    Bv vanmiddag ga je naar oma dan gaat oma op jou passen, gaat mama werken.
    Dan ga je met oma naar de hertjes en daarna komt mama weer thuis.
    Ik merk dat hij dit fijn vind, op wat komen gaat.
    Doen jullie dit ook?
    Steven is nu 19 maand, maar ik vind dat hij echt al heel veel begrijpt.

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik doe dit eigenlijk al sinds dag 1 bij Xavièr.. Niet dat hij het begrijpt, maar ik vind praten met je kind sowieso erg belangrijk.. Dus veretl hem altijd alles

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ik lees Steven wel voor vanaf dag 1.

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Doe het bij Tijn ook. Kinderen vinden het erg prettig. Merk het ook aan de kleuters in mijn klas.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.309
    113
    Ik doe dit al vanaf dat Jesper is geboren. Vertel hem zelfs als ik zijn luier ga verschonen en wat ik aan het doen ben. Praat eigenlijk de hele dag door al tegen hem.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik doe het ook, onbewust, want ik zeg zelfs tegen de hond wat we gaan doen :rolleyes: :) ! Maar ik klets ook wat af hoor, 'even boodschappen doen', lekker flesje klaarmaken, zo te ruiken mag je verschoond worden' etc.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik doe dit ook vanaf dag 1. Zeker als je nog zo hulpeloos bent lijkt het me raar als iemand maar van alles met je doet, zonder waarschuwing of wat dan ook....

Dus ik vertel hem al vanaf het begin wat ik ga doen, wat er gaat gebeuren (we gaan nu een flesje drinken, en dan ga je lekker slapen etc).

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik doe dit ook vanaf het begin!

@Jo79 Dat doe ik ook bij mijn hond hahaha, en ik maar denken dat ik de enige was!

9. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Jahoor, vanaf dag 1. Bespreek met haar ook de politiek en actualiteiten! :p Maakt niet uit waarover, als je maar praat met je kindje. :)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier nog iemand die altijd met de hond praat, ik zeg nooit tegen hem apport of iets dergelijks maar altijd Ga je speeltje maar even pakken.
    Jacky weet precies wat er bedoelt wordt want hij doet het dan ook prompt.

Met Kylian neem ik 's avonds voor het naar bed gaan altijd even de afgelopen dag door (en dan alleen de leuke dingen) en vertel ik ook vast wat er de volgende dag op stapel staat.
    En na het wakker worden gaat het gewoon in kleine porties.

Mama gaat je nu aankleden en lekker een schone luier voor doen, dan gaan we naar beneden een boterhammetje eten en daarna lopen we na de bakker.

Op de terug weg vertel ik hem dan dat we lekker even wat gaan drinken met wat lekkers erbij en dat hij daarna fijn kan gaan spelen.

Enz Enz.

Alleen als er grote dingen op het spel staan, zoals onze vliegreis van afgelopen zomer begin ik 2 weken van te voren al elke avond te vertellen dat we gaan vliegen en waarom.
    In ons geval dus.

Over .... gaan we naar Tante D, maar Tante D woont zo ver weg dat we daarvoor moeten vliegen.
    Dan gaan we heel vroeg op staan en Ome H en Tante G brengen ons met de auto helemaal naar schiphol, dan verteld wat we op schiphol allemaal gaan doen en dat we in het vliegtuig gaan zitten enz enz.

Groetjes Anita

11. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ik werk met peuters en wij werken zelfs met dagritme kaarten want het is voor peuters en ik denk ook bij baby's en dreumessen erg belangrijk dat ze weten wat er komt, zo weten ze waar ze aan toe zijn. Je houdt toch zelf meestal ook een agenda bij?

12. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik vertel ook altijd tegen mijn kinderen wat we gaan doen. we kletsen eigenlijk altijd.
    tis zelfs zo'n gewoonte geworden dat ik zelfs zeg : kijk jongens daar rijd een tractor" als ik alleen in de auto zit. en dan denk ik, ja hoor ik zit weer tegen mezelf te lullen:)

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ja hoor ik doe het ook..
    Op mijn stage zag ik ouders die het kindje letterlijk DUMPEN in de peuterspeelzaal..
    En dat wilde ik niet, vanaf zijn geboorte deed ik dat dus al! Praten

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja hoor hier ook. Wij praten al vanaf dag 1 met Giovanna, vooral wat we gaan doen. Toen ze heel erg ziek was, praatte we ook heel erg veel tegen der, vroegen we of ze asjeblieft wou vechten en dat ze heel erg sterk was en al die dingen meer.
    Ik denk dat kinderen namelijk meer begrijpen als dat we denken..

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik praat ook de hele dag met mijn meissie. Ik lees haar elke avon dvoor en overdag praat ik met haar over de dingen die we gaan doen. Ik merk dat ze dit heel prettig vind en ik denk ook dat het goed is voor de spraak- en taalontwikkeling van je kindje.

16. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    hier nog een! Ik praat ook de hele dag tegen mijn kleintje.Ze begrijpt me wel niet, maar krijg altijd wel een glimlach!

17. hier ook eentje die de hele dag praat tegen iris

18. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik doe dit ook al vanaf dag 1. Ik vertel precies wat ik ga doen en hoe de dag er uit gaat zien. Ik praat ook altijd tegen de kat. Ben vaak alleen en dan was de kat mijn kletsmaatje. Maar ja, dat ben ik nu zo gewend. Ik noem mezel altijd 'vrouwtje' tegen de kat. Nu zeg ik soms 'vrouwtje' tegen Noortje en 'mama' tegen de kat.. oeps.. haha

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Vanaf dag 1 praat ik natuurlijk ook tegen Steven, maar dat; we gaan daar en daar heen sinds een tijdje.

Deel Deze Pagina