hoeveel mutsjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pandora, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    was even aan het rommelen tussen de spulletjes die ik al heb gekocht en aan het kijken wat ik nog moet halen
    Nou vroeg ik me af...hoeveel mutsjes moet ik hebben voor de baby???

2. MMindy

MMindy Niet meer actief

Niet zoveel, ze hebben ze eigenlijk maar nauwelijks op is mijn ervaring. Een stuk of 4 heb je genoeg aan. Het is echt een beetje voor de 1e week, daarna kunnen ze hun temperatuur zelf goed regelen. Risico van langer doorgaan met mutsjes is dat de baby te warm word.

3. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet veel! Licht er ook aan wanneer je baby geboren word, in de winter is het wel verstandig om ze vaker een mutsje op te doen! Maar in de zomer de 1e week alleen..

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    2 mutsjes is zat maar ik heb er al weer 4 in huis hihihi

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had er 2 en 0 gebruikt.. Het was warm en de baby had het ook warm haha!

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ben in augustus uitgerekend, dus 2-3 mutsjes zou dan voldoende moeten zijn?

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    2 is zat ;)

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    2 is indd voldoende want echt vaak zet die dingen toch niet op. Tis echt voor namelijk in de eerste week zoals hier al gezegt is. Maar ik moet ook zeggen dat ik er zelf zon 6 had puur omdat ik ze allemaal zo leuk en schattig vondt :p. Maar echt lang plezier heeft ze er niet van gehad, zitten er zelf een paar tussen die ze nooit heeft gebruikt.

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dan heb ik geluk...vind mutsjes niet schattig :p dus hebberig word ik er niet van, met het risico dat ik er onbewust teveel koop :p

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Let er alleen wel op als je ze koopt dat ze niet te groot zijn. Ik had maar 1 kleiner mutsje (Bambam) en 2 grotere (hema) en die grotere die zaten echt niet mooi en gingen constant af doordat Jesse behoorlijk met zijn hoofdje zat te draaien.
    Wij hadden ze wel echt nodig, Jesse is in januari geboren, dus was het vooral buiten flink koud. Moesten er dus toch nog weer wat bij kopen (kleintjes). Mutsjes die mooi klein zijn zijn die van Bambam en die van Lief die zitten ook mooi op een pasgeborene

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    whahaha:) ik ben dan bijna aan de beurt en heb ze toevallig vorige week geteld en ik heb er 15 liggen:) allerlei kleuren en maten:) cool

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er nu 3 ( bij Levi 2 )
    Heb ze idd alleen in de eerste anderhalveweek gebruikt en daarna kon hij zichzelf ook buiten goed op temp houden

13. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb 5 mutsjes voor de leuk.
    Uiteindelijk had ik er maar 2 ECHT nodig.
    Toen ik net bevallen was kreeg ze er namelijk meteen een op en die was natuurlijk gelijk vies van aldat huidsmeer en vruchtwater en alles. Dus toen had ze na 2 uurtjes gelijk een schoon mutsje nodig en op. Daarna heeft ze misschien een weekje nogniet eens trouwens een mutsje gedragen tot ze zichzelf goed op temp kon houden en nu draagt ze eigenlijk nooit meer een mutsje.
    Ja als ze naar buiten gaat moet ze een mutsje op maar daar heb je dus geen 20 mutsen voor nodig. ;)

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Heb er geloof ik 4, waarvan 2 erg mooie, een hele goedkope voor direct na de bevalling. Die met de naam krijgt hij/zij op als het bloed en huidsmeer is afgewassen/ afgepoetst.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik had 4 mutsjes.
    Waarvan 1 hele leuke met naam erop geborduurd.
    Alleen helaas was deze echt veelste groot (was de kleinste maat van de zeeman)
    De mutsjes van de hema zaten wel prima.
    Wij hebben ze best lang gebruikt, niet in huis, maar wel buiten aangezien het winter was toen ze werd geboren.

16. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wij hadden er 4 (later nog een 5de gekregen met naam). Lynn is in februari geboren, dus we hebben ze goed gebruikt. De eerste (twee) week(en) de hele dag, daarna idd buiten, maar Lynn kreeg ze ook nadat ze in badje was geweest en natte haartjes had. Dan kreeg ze toch een mutsje op in bed. Maar Lynn kon zichzelf nog niet goed op temp houden.
    De eerste wordt vies he.

Overigens vind ik die van prenatal niet fijn!
    Model weg na wassen. Die van hema wel.
    Pak de kleinste maat, ze zijn ruim zat!!

17. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    ik heb er 4 geloof ik.

18. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    De mijne heb er nu al 12 ofzo :p

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik had er 4 en maar 1 gebruikt, dus niet veel kopen..

Deel Deze Pagina