ik weet niet of ik dit goed plaats zal het even kort proberen uit te leggen wij hebben een druk en ondernemend mannetje van 1,5 jaar. hij is eigenwijs en heel hardnekkig, ook wat betreft waarschuwen en eventueel 'straffen'. een pittig jochie dus. mijn vriendin is streng gelovig, en gebruikt geen voorbehoedsmiddelen, ze heeft nu 2 kinderen en de 3e is op komst. ben heel blij voor haar. zij en haar man werken full time en brenegen de kinderen 4 dagen per week naar de creche, en hebben een naar mijn mening harde opvoeding ik heb haar altijd gesteund ook al zou het niet mijn keuze zijn om de kinderen zo vaak naar de creche te doen, ik heb altijd begrip en respect voor iedereen diet dat wel doet of moet omdat het niet anders kan. hebben we het van de week erover dat ik wel graag een 2e zou willen maar nog even wil wachten zegt mijn vriendin; ik zou er geen 1 meer bij nemen, deze is al zo moeilijk en pittig! en het schoot er zo uit bij mij; ik neem geen kinderen om ze 4 dagen per week naar de creche te doen. eigenlijk heb ik spijt van deze opmerking want eigenlijk meen ik dat niet zo, maar je kunt toch niet tegen iemand zeggen dat ze geen kinderen meer mag/ moet krijgen zal ik bellen en mijn excuus aanbieden, ik meende het niet zo maar was wel zeer gekwetst door deze opmerking. sorry voor het lange verhaal maar het moest even van mijn hart
Jullie hebben beide een kwetsende opmerking gemaakt. Een gesprekje om het uit te leggen/uit te praten is wel nodig lijkt me. Succes!
Niet leuk van haar inderdaad om zoiets te zeggen. Ik snap wel dat er dan vervolgens bij jou zoiets uitschoot. Ik zou haar denk ik wel even opbellen en het er weer even over hebben. Ik zou even uitleggen dat die opmerking die zij maakte over jouw kind, jou kwetste. En dan inderdaad je excuses aanbieden wat jij tegen haar zei, dat je het niet zo bedoelde. Succes.
Ik vindt het ook behoorlijk kwetsend wat ze heeft gezegd. Wie is zij om te zeggen hoeveel kinderen jullie moeten krijgen? Nou, moeilijk of pittig zijn de meeste kindjes wel. Welkom in de wondere wereld wat 'ontdekken heet' Jou opmerking is begrijpelijk hoor. Ik zou het wel proberen uit te praten. Ze is zelf moeder, ik neem aan dat zij het zelf ook niet op prijs stelt wanneer er iemand een rotopmerking maakt over haar kind.
ja inderdaad ik heb echt spijt van wat ik gezegd heb!!! ik meende dat echt niet zo... maar vond het wel wat ver gaan. nou goed bedankt meiden!!! ik ga haar zo maar even bellen denk ik
Persoonlijk zou ik toch een belletje plegen en dan uitleggen dat het niet de bedoeling was dat je die opmerking plaatste maar dat dat kwam door haar opmerking en dat je je aangevallen voelde.Vanuit daar is het natuurlijk afwachten hoe ze het opvangt en hoe het gaat lopen tussen jullie. Ik kan het trouwens wel snappen waarom dat je het zei,maar ook dat het je dwars zit.Succes.
jaaa zou gewoon ff bellen en zeggen hoe je het wel bedoelde en dat zei het ook niet kan maken om zo iets te zeggen ( al denk ik dat het ook vast niet zo bedoeld is ) komt goed meisie !
al gebeld? Zou t wel even uitpraten ja, kweet niet wat haar reactie was op jou opmerking. Maar snap jou reactie op haar opmerking wel! Wie is zij om daarover te oordelen, juist als jij altijd respect hebt voor hoe zij haar kids opvoed. succes ermee!
He wat naar, zo'n interactie! Ik kan me voorstellen dat zoiets eruit floept als je boos bent om een opmerking van haar kant. Ik zie het altijd maar als een moment waarop je even volkomen eerlijk bent naar elkaar. Kennelijk vind zij dat je manneke moeilijk is en zou ze zelf misschien eerder/harder/anders ingrijpen dan jij. Kennelijk heb jij - van binnen - toch eigenlijk niet zoveel respect voor haar keuze voor de creche als je graag zou willen. Dat is niet erg, ieder zijn mening over opvoeden, behalve dan dat de waarheid nu los is. Tja, je kan twee dingen doen. Het hangt een beetje af van hoe goed jullie vriendschap is. Je kan er zand over gooien en terug gaan naar de oude situatie waarin jullie allebei je mening voor je houden over elkaars opvoeding. Of je kan er een open en respectvol gesprek over hebben. In het laatste geval - maar dat is mijn ervaring - kan het de relatie veel sterker maken of juist breken.
Ik zou het idd uitpraten...maar niet alleen jij moet je excuses aanbieden hoor! De opmerking die zei maakte kan ook echt niet!
Heb je al gebeld meid,wat zei ze? Ik zou wel mijn excuus aan bieden maar dat moet zij ook doen. Ik ben het eerlijk gezegd wel met je eens. Je neemt kinderen en ze gaan bijna elke dag naar de creche. Als het niet anders kan begrijp ik het wel.
Ik zou inderdad ook even bellen.. soms zeg je gewoon dingen die je beter niet kunt zeggen.. Hopelijk pakt ze het goed op , succes.
ik vind het van haar ook nogal een rot opmerking, wie weet word de tweede wel een heel braaf kind? een vriendin van mij heeft ook een zoontje wat erg druk en pittig is. en ik moet ook stiekem een klein beetje lachen, want ze is zelf gelovig en gebruikt geen voorbehoedsmiddelen, maar zegt wel dat jij er maar geen meer moet nemen?? ik snap jouw opmerking goed en zou het zelf misschien ook wel gezegd hebben. ben benieuwd of je al gebeld hebt en wat er uitgekomen is? succes
jij bent niet de enigste die excuus moet maken zij net zo goed zij heeft jou ook erg gekwetst en dat is ook zeer zeker niet rg leuk vooral als je zo toe bent aan een 2e kindje is niet haar recht om te vertellen dat hetniet meer mag praat het uit en het komt vast en zeker wel goed
Ik vind haar opmerking eigenlijk wel mee vallen. Het klinkt mij alsof ze het niet zo bedoelde. Misschien als je er op dat moment iets van gezegd had dat ze dan ook wel ingzien had dat het niet zo handig was om te zeggen. Zou haar iig bellen om het er over te hebben.