Zoonlief is nu 16 maanden, maar vanaf zijn geboorte vrijwel altijd verkouden. Af en toe zit er een weekje en soms zelfs 2 weken tussen zonder snotneus. Ik vind het zo zielig voor hem, merk ook dat hij er last van heeft, hoest nu ook al een week of 6. Hier kan de h.a. niks aan doen en moet vanzelf overgaan. Ik weet dat die kleintjes vaak verkouden zijn, maar wordt het ooit minder? En wat kan ik voor mijn kleine mannetje doen om het te verminderen?
Oh vervelend he! Mijn zoontje is 11 maanden en ook alleen maar verkouden. Ik hoop ook dat het ooit over gaat. Zit regelmatig bij de HA om alles even te checken maar meer kunnen ze jammer genoeg niet doen.
Hier hetzelfde probleem bij m'n dochtertje. Je doet er niets aan. Extra aandacht, omdat ze dan ook hangerig word. Goed, het moet een keer overgaan, maar wanneer... Beterschap voor je zoontje toegewenst!
Is het echt constant, of is hij er gewoon erg vatbaar voor? Toen wij overschakelden op sojagroeimelk, was mijn dochter bijvoorbeeld ook voortdurend snotterig met luchtwegklachten. Toen dat toch erg lang bleek te duren, zijn we radicaal gestopt met de soja. En weg klachten, meteen. Om maar te zeggen: misschien is het een voedselintollerantie?
Bedankt voor jullie reactie! Ik was er al bang voor dat er weinig aan te doen is, behalve inderdaad lekker knuffelen. Hier ook wel regelmatig bij de h.a. gezeten. Bij doorkomende tandjes word het erger en heeft hij standaard oorontsteking. Maar volgens hem hebben al die hoestdrankjes en druppels weinig zin. Voor jullie ook veel beterschap!
Mijn zoontje heeft KMA en soja allergie. Hiervoor krijgt hij speciale dieetvoeding. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat we dan nog meer kunnen veranderen in zijn voeding. maar wat fijn dat jullie er zo achter zijn gekomen en haar klachten weg zijn!
Ja, hier dus ook beiden. En vaak luchtwegklachten. Wat hier ook helpt, is een luchtbevochtiger in de slaapkamer. Vorige winter sliep ze daardoor veel rustiger.