Babytje wordt in januari verwacht.. witte kleertjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder24, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekj

Liekj Niet meer actief

natuurlijk kan dat gewoon. :)

2. rums

rums Niet meer actief

Ja, tuurlijk kan dat! Hele donkere kleding vind ik echt niet mooi bij baby's.
    Fleece is sowieso een no go ivm synthetische stoffen.

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wij verwachten ons kindje ook in januari en hebben ook voornamelijk wit gekocht. Straks een leuk gekleurd mutsje of zo erbij... Ik vind dat ook gewoon mooi en zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan alles wat betreft kleuren, Als het maar lekker warm is. Je moet niet vergeten dat ze zichzelf eerst niet goed warm kunnen houden, dus mischien werd dat bedoeld met de opmerking dat je beter vliespakjes kunt kopen

5. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik vindt het een beetje uit het jaar 0 om in de winter alleen maar donkere kleren te dragen.... Gewoon doen wat je mooi vindt. Wij verwachten in december ons kindje en heb ook voornamelijk lichte kleertjes!

6. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Jah tuurlijk waarom niet? Ik heb zelf ook veel wit gekocht en ze wordt ook in de winter verwacht.

7. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Idd doen wat je mooi vindt! Bovendien is wit ook veel praktischer bij een pasgeborene, dat kan tenminste in de kookwas. Geloof me, bij vooral de rompers en broekjes is dat nog wel eens nodig. Bij zo'n kleintje lekt de boel al snel langs de luier..

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Wit kan prima in de winter.
    Hier ook gedaan.
    S is ook in Jan. geboren en ik hou dus ook echt niet van die donkere kleuren voor een baby.................

9. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    ik vind witte kleertjes juist ontzettend leuk!!

Gewoon kopen wat jij leuk vind en waar jij je goed bij voelt ;)
    niet twijfelen aanjezelf :D

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen over een baby, maar... Wit stond onze zoon niet. Wij hadden ook best veel witte of licht grijze kleding. Wat betreft seizoen zou met dat niks uitmaken. Maar lichte kleuren stonden hem gewoon niet.
    Dus wat dat betreft zou mijn advies niet te maken hebben met het seizoen of de kleur, maar vooral; koop niet te veel in dezelfde 'stijl / kleur'. En ook niet teveel van hetzelfde merk. Onze zoon kon amper in kleding van C&A, omdat dit te smal en te lang viel. Zonde als je vooraf juist veel kleding hebt gekocht van een merk dat niet goed blijkt te passen.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou voor een winterkindje trouwens wel een paar van die dikke pakjes van velours kopen (dus niet fleece inderdaad). Natuurlijk leg je ze in het begin in een wikkeldeken, maar die kleintjes kunnen zichzelf in het begin niet altijd goed warm houden.

Mijn dochter heeft de eerste nacht uit het zh behoorlijk gehuild. Halverwege de nacht kwam mijn man op het idee om haar warmer aan te kleden. Meteen sliep ze een paar uur. En ze lag toch echt al in de wieg met een dubbelgevouwen deken, een kruik, een mutsje en een extra fleecedeken er over! Toch had ze het gewoon koud! (Temp zakte ook steeds.) Ze heeft toen de eerste weken behoorlijk vaak die dikke pakjes aan gehad!

Deel Deze Pagina