babyuitzet bewaren voor eventueel een tweede?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @amy, ook op zondag of 's avonds??? na de bevalling en alles is goed gegaan blijf je minimaal 3 uur in het zh. Misschien wel verstandig om dan ff een cosi te lenen van iemand, of bij de kringloop voor een paar euro 1 te halen.

@TS, je bent nog maar net bevallen eigenlijk dus het lijkt me wat lastig inschatten op dit moment of je niet over een jaar nog wel een kindje erbij wil.
    Bewaren: ik zou het niet in karton bewaren iig, een curverbox is idd een goed idee. Karton wil nl nog wel eens verkleuringen opleveren in je kleding en dat is zonde!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Beetje naief, sorry dat ik het zeg, maar je kan ook 's nachts bevallen (en 's nachts weer naar huis gestuurd worden met baby als alles goed gaat), of op zondag, of op een feestdag, of weet ik veel. Bovendien wat doet het ertoe of een maxi cosi roze of blauw is ;) ding staat alleen maar in de auto, niemand die het ziet! Maar dat is mijn mening.

Ik heb alle basisstukken in neutrale kleuren, ook toen ik wist dat onze eerste een meisje werd; groene deken, groen badje, groene wagen, rode maxi cosi en rode autostoel etc. Expres zo gedaan en het bevalt me prima. De roze accenten komen meer dan genoeg terug in de garderobe, haha.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    dadelijk hebben ze alleen nog maar zwarte als je bevallen bent haha. Sorry vind het ook een beetje dom om zonder maxi cosy naar het zh te gaan.

4. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik snap het vooral niet... Je hebt bij Prenatal badstof maxicosi hoezen in blauw en roze... Wij hadden/hebben sowieso zo'n hoes over de maxicosi om hem schoon te houden. Vind het eigenlijk een hoop geld verspilling omdat soort dingen op het geslacht te kopen.

En tja, zonder maxicosi naar het ziekenhuis gaan: ik vind het dapper. Even verder denkend: stel nu dat je gelijk na bevalling alsnog met spoed naar het ziekenhuis moet. Ik heb wel eens gehoord dat babies niet mee mogen in een ambulance. Die moet dan dus mee met je partner in de auto... Maar hoe doe je dat zonder maxicosi?

5. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens! En als het overdag is, zie dan maar eens een familielid zo gek te krijgen om ff a la minute een maxi cosi te gaan halen, omdat jij het geslacht af wilde wachten. Iedereen is reuze benieuwd naar jou kleine en wil haar/hem direct zien, zonder eerst naar de Prenatal te moeten. Als je dan echt op de kleur gefixeerd bent, leen er dan een bij iemand en bestel er een online in je gewenste kleur zodra je weer thuis bent.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik bewaar alleen de dingen die ik echt leuk vind..
    Want ik weet zeker dat ik voor een tweede ook alles nieuw wil.
    Ook kinderwagen - maxi cosi - babykamer etc verkoop ik bij een tweede en koop dan een nieuwe.

7. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als reactie op TS: hier is alles na de eerste gewoon in verhuisdozen de zolder op gegaan. Nu we weten dat het een jochie is (eerste was een meisje) heb ik alles uitgezocht en de unisexspullen weer in de was gegooid.

We kopen nog wel wat kleertjes bij en ik denk ook dat er qua beddengoed nog wat aangeschaft gaat worden (past beter bij behang...), maar dat zal redelijk beperkt blijven. Veel rompers en broekjes zijn maar kort gedragen en zien er dus nog prima uit. Zonde om weg te doen toch?

8. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS: Als je niemand zo gek weet te krijgen om langs de Prenatal te gaan dan heb je een groot probleem. Als je in het ziekenhuis bevalt geven ze je nl. je kind niet mee naar huis als je geen maxi cosi hebt (in vrijwel alle ziekenhuizen hanteren ze die regel). Zie je jezelf al bij de Prenatal staan net een paar uur geleden bevallen om een Maxi Cosi te halen? :$ Zul je net zien dat de roze/blauw uitverkocht zijn, kan je nog naar een ander filiaal ook. Neeeeee, ik zou zeggen zeker afwachten! Is heul handig!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bewaar alles. De basisstukken zijn neutraal dus voor jongen en meisje geschikt ( MC, wagen, wieg ) en de kleertjes bewaar ik tot ik weet of de 2e een jongen of meisje is, dan zal ik eventueel gaan zoeken wat ik bewaar of weg doe. Zo mode gevoelig zijn baby kleren niet hoor, en ik ben al helemaal niet zo'n trend volger, dus lekker bewaren!

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb alles bewaard.
    Ik kan er ook moeilijk afstand van doen :).
    Ons zoontje heeft de rompers aan die zijn zus ook aan heeft gehad, de witte dan he :), de roze zitten nog in de doos.
    Sommige witte/creme unisex broekjes heb ik weer gebruikt.
    Het maakt mij niet zoveel uit of iets uit de mode is wat betreft de kleding. Ze hebben het toch maar eventjes aan.
    Onze babykamer is wit en vind hem nog steeds mooi. Al had ik hem niet zo mooi meer gevonden we hadden hem sowieso weer gebruikt. Ga toch geen nieuwe kopen terwijl ik er nog één heb, en hij was/ is nog goed ook. Heb alleen, toen onze zoon 3 maanden was, een nieuwe kinderwagen gekocht want hij was best groot en groeide eruit. De MC bak is groter als die van de Quinny.

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb in eerste instantie alles bewaard. De grote spullen doe ik zeker niet weg en zijn redelijk neutraal kwa kleur.

Kleertjes heb ik na verloop van tijd wel uitgezocht en verkocht via een kledingbeurs. Alleen de echt mooie dingen heb ik bewaard ook met het idee wat als de tweede in een ander seizoen geboren wordt en ik wil wel aan de foto's kunnen zien wie wie is en niet 2 foto's met een kindje in dezelfde kleertjes van tja wie is het nu?

En ik koop ook veel kleertjes 2e hands dus doe je ze iets gemakkelijk weg. Verschilt toch of je voor een truitje 2,50 betaald hebt of 25 euro.

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wilde net hetzelfde schrijven, koop dan gewoon een hoes na de bevalling :( Wij weten het geslacht ook niet, dus hebben een neutrale maxi-cosi gehaald (zwart/rood). Ik ga ook zowiezo in ziekenhuis bevallen en blijf daar ook een paar dagen (normaal in België) maar zelfs dan zou ik niet eens durven om daar te verschijnen zonder maxi-cosi in de auto!

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier ook alles aan het bewaren voor een eventuele 2e!!!

mochten we dan een meisje krijgen dan verkoop ik denk ik wel wat kleertjes.
    Maar verder hadden we maatje 50/56/62 redelijk unisex (veel grijs en wit)

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Na drie kinderen is het meeste echt wel versleten hoor, dus vandaar. Ik wil wel dat al mijn kinderen ook mooie kleren dragen...

15. Marieke1983

@amy1983, ik vind je ook naief. Je hebt na de bevalling echt wel iets anders aan he hoofd dan die mc laten kopen, en je familieleden ook! Als je het geslacht niet wilt weten is nu eenmaal de consequentie dat je spullen in eerste instantie neutraal zijn.
    En als het druk is en jij en de baby zijn in orde, ben jij binnen no time dat ziekenhuis uit hoor! Zit je daar te wachten in de wachtkamer tot iemand eindelijk die mc komt brengen. Lijkt me echt niet handig.

16. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Goh wat doen jullie allemaal flauw! Als de Prenatal dicht is of de kleur is uitverkocht, dan lenen we er 1... We hebben ook nog een heel vies oud ding gekregen, maar die gebruiken we liever niet. Als het niet anders kan, dan komen we wel thuis zonder nieuwe MC. Er is geen Prenatal of babypark die ons er twee last kopen en het geld teruggeeft als we 1 van de 2 komen terugbrengen, dus dan moet het maar op deze manier.

En er zijn mensen (vrienden, broer/zus) waarvan ik zeker weet dat ze voor mij naar Prenatal willen gaan om een MC te kopen als ik net ben bevallen, gelukkig hebben wij zulke vrienden/familie.

17. Marieke1983

Wij zijn niet flauw, wij hebben ervaring ;)

18. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Tot iemand eindelijk de MC komt brengen??!! Dat kost hooguit een half uur!! En tussen de tijd dat mijn man belt met het heuglijke nieuws en het moment dat ze langskomen, zit echt wel meer dan een half uur!!

Dat is voor mij echt geen reden om het geslacht van tevoren te willen weten of om dan toch maar een donkerblauwe of zwarte MC te kopen.

19. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Jaja ervaring met mijn vrienden/familie??

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Amy: Iedereen geeft je alleen maar advies Amy, want inderdaad je kan niet altijd zomaar even een maxi-cosi kopen (feestdagen, nacht, zondagen) en dan kan je inderdaad niet weg uit het ziekenhuis. Tja, misschien lopend met je kinderwagen ;) Zit je te wachten in de hal van het ziekenhuis met je pasgeboren baby'tje, omdat je specifiek een bepaalde kleur mc wilt hebben ;) Maar als jij dat fijn denkt te vinden ;)

ontopic: Hier alles bewaard, op een gekregen badje van iemand na (was zo'n onding om te bewaren haha). Nu na de 2e ga ik de spullen toch ook nog even een paar jaar bewaren, want voor mij is het nog niet zeker of er misschien wel of geen 3e komt. Vind het ook heel erg leuk om de jongste in de kleding van de oudste te zien en natuurlijk koop ik daar nieuwe dingen bij. Maar zo hebben we al een mooie basis ;)

Deel Deze Pagina