Een hoes is toch zoveel minder mooi dan het originele dessin... Maar goed, smaken verschillen. Maar goed, dit topic is niet geopend door mij, dus misschien moeten we het hierbij laten (ik doe toch wel wat ik zelf wil)
Nee, met de hectiek rond en na een bevalling. En met nesteldrang... Ik gok zo dat je echt nog wel een mc gaat kopen voor je bevalling. Gewoon omdat je hormonen je dwingen alles op orde te hebben. En seriously, denk even goed na over die badstofhoezen. Vind ik persoonlijk een stuk hygienischer, want makkelijker uit te wassen als smurf hem per ongeluk een keer onderspuugt. Zei de eigenaresse van een hele saaie standaard grijze MC...
Zoals ik al zei Nina (het lijkt wel een scène uit gtst, Nina en Amy), de backup is een MC lenen van broer/zus/vrienden en als dat problemen geeft, dan hebben we nog een oud uitgeleefde MC staan... Thuiskomen lukt echt wel, maken jullie je daar nou maar niet druk
Amy, ik heb ook heel hechte familie en vrienden die allemaal in de buurt wonen. Het zkh is in mijn straat en de prenatal is 5 minuten met de auto. Maar dan nog, mijn oudste is 8 uur savonds geboren, dan vindt je geen mc meer! En als je naar huis moet (en als het druk is, sturen ze je echt weg) dan zit je! Gelukkig heb je nog een oude, neem die voor de zekerheid mee. Wij delen onze ervaring met je, omdat wij weten dat met bevallingen en baby's je alles kunt plannen, en het altijd anders loopt dan je denkt. Dus wij vertellen je, dat jouw plan weleens kan mislukken. Neem dat dan ook aan en hou daar rekening mee.
Maak me er ook niet druk om hoor, ik sta daar niet straks nl., maar hoop gewoon dat je beseft dat een maxi-cosi niet altijd 123 gehaald is en afgeleefde/oudere modellen niet altijd even veilig (meer) zijn. Maar nogmaals gewoon doen wat jullie fijn vinden
Wat Mon aandroeg vond ik ook een goede: Als je thuis bevalt en je hebt: Een placenta die niet komt (is mij gebeurd) Veel bloedverlies Een totaal ruptuur Dan moet je baby mee naar het zkh en kan het niet. Of weet je zeker dat je niet thuis bevalt?
Ik beval niet thuis, dat wil ik niet. Dus dat scheelt Jullie hebben allemaal gelijk, maar ik trek toch m'n eigen plan (want het kan best dat ons kind gewoon overdag wordt geboren en dat de MC in onze kleur niet uitverkocht is en dat ik pas na 3 uurtjes naar huis mag, etc etc etc)! En nogmaals: als het helemaal niet lukt, gebruiken we de gekregen MC voor het ritje naar huis en gaat mijn man de dag erna naar een baby aak. Gerustgesteld allemaal?
Voor iedereen die eroverheen blijft lezen: AMY HEEFT EEN BACKUP-MC! Ze heeft haar zaakjes duidelijk op orde en wil gewoon na de geboorte een mc in de kleur van het geslacht kopen. Jullie kiezen ervoor om het geslacht van te voren te weten of een neutrale mc te kopen. Soit. Leef en laat leven zeg.
Ik heb toevallig afgelopen week alle dozen kleding is uitgezocht van mijn meisje. De dingen waar vlekken inzaten of die wat versleten waren heb ik allemaal weg gegooid. De kleding die ik nog leuk vind heb ik bewaard voor een 2e. En de kleding die nog wel helemaal goed is, maar die ik niet zo leuk/mooi vind, die verkoop ik. Ik heb echt niks in unisex dus als de 2e een jongentje zal zijn, moeten we toch alles nieuw kopen. De kleding die ik nu bewaard heb, bewaar ik hoe dan ook. Leuk voor later . Kinderwagen en maxi-cosi zijn wel unisex dus die bewaren we uiteraard wel gewoon. Ledikantje kan ik niet weer gebruiken aangezien ik er spijlen tussen uit heb gehaald (zodat ze zelf uit dr bedje kan maar er ook niet uit kan vallen). En de commode, ja die is opzich nog wel heel er mooi maar ik weet niet of die tegen die tijd wel bij de inrichting van een nieuw kamertje gaat passen, dus die verkopen we ook (iemand interesse? ). Lakentjes, aankleed kussen hoes etc. zijn echt allemaal roze dus ik weet niet of we die weer kunnen gebruiken, maar ik heb ze nog wel allemaal bewaard .
Ik heb werkelijk ALLES bewaard van beide kinderen. BIj de 2de heb ik veel unisex kleertjes voor de eerste tijd kunnen hergebruiken en nu is de 3de op komst en kan ik weer al die kleine kleren hergebruiken van beide kinderen. Ik had ook van beiden de grotere maten bewaard maar ik heb besloten dat vrijdag mee te geven aan zo een instantie die kleding ophaalt voor armen. Omdat ik dat nu toch niet meer mooi vind. Het is sneller versleten en dat ga ik bij de 3de niet meer aantrekken ( wel de kleding die echt nog mooi zijn) Wiegje wordt ook voor de 3de x gebruikt, ziet er nog hartstikke mooi uit. Ledikantje kopen we nieuw en de kinderwagen hebben we ook nieuw gekocht. Dat is toch wat versleten na 2 kinderen
Ik ga de grote dingen (ledikantje, kinderwagen, e.d.) wel bewaren, vind het zonde om ze weg te doen.. Ook al heb ik geen flauw idee wanneer de volgende komt! Qua kleertjes zou ik de 'goeie' nog wel bewaren, weggooien kan altijd nog! Hetzelfde geldt voor dekentjes enzo.
Ik gooi nu alle kleertjes die versleten zijn of vlekken hebben meteen weg. Mooie kleertjes waar ik op uitgekeken ben en waar ze uit is gegroeid verkoop ik op marktplaats. Echt setjes die heel duur waren en/of die ik nog mooi vind bewaar ik. Verder heb ik alles bewaard. Heb veel in unisexkleuren en de rest kan ik altijd bijkopen. Mocht ik tegen die tijd een andere wagen willen kan dat altijd. Maar nu bewaar ik alles je weet maar nooit met de economische crisis hoe je er tegen die tijd voorstaat denk ik altijd maar. Iets anders kopen kan dan altijd nog.
ik heb alles bewaard en deels gebruikt bij nummer 2, omdat 1 een meisje is en 2 een jongetje. Nu ligt alles nog steeds op zolder te wachten tot er of een nummer 3 komt of dat het op mp/beurs e.d. gaat. Ik zal bij een 3de sowieso de kleertjes hergebruiken, maar ook nieuwe dingen erbij. Kinderwagen/maxi cosi/babykamer e.d. ook opnieuw gebruikt. Alles nieuw kopen vind ik onzin, slecht voor het milieu en slecht voor mijn portomonnee.
ik heb alles bewaard voor de 2e moest alleen andere kleren omdat het een ander geslacht was, vd eerste heb ik doorgegeven aan mijn broer, en vd 2e heb ik aan het 2e kindje van mijn broer gegeven de rest vd spullen verkocht tot we zin kregen in een 3e, heb ik alles opnieuw moeten kopen. deel vd kleren heb ik trug gehad van mijn broer wat hij nog had en wat van een vriendin voor de rest ook nieuwe kleren gekocht.
alles wat nog goed is zou ik gewon bewaren. Alleen kleertjes/spulletjes die er niet meer uit zien of geen 2de ronde meer mee kunnen zou ik weg doen.
Had heel veel spullen en meubels van de eerste bewaard. Na 3 jaar een deel verkocht en vorig jaar alle kleertjes en spullen weggegeven. Sjips denk ik nu, heb ik alles weer opnieuw moeten kopen haha. Wel leuk natuurlijk, maar ook een beetje jammer.