babyuitzet bewaren voor eventueel een tweede?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier veel bewaard, inmiddels alweer wat kleertjes bijgekocht en een andere kinderwagen, omdat de vorige niet mooi meer was, en niet handig.
    Verder een wieg gekocht samen met mn zus, ipv lenen van mn tante..
    Wat hier verder nieuw is of wordt gekocht hadden we nog niet en leek ons wel handig...

2. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    De basis hebben wij juist neutraal gekocht met het oog op een 2e, ik vind het zonde om het weg te doen, en niet alleen vanwege het geld, maar ook voor het milieu.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb veel kleertjes bewaard maar zeker de helft al weggegooid/weggeven omdat het niet meer mooi was door o.a. de spuugvlekken of niet mijn smaak. Heb ook niet zoveel ruimte om alles te bewaren.
    Dus kleertjes moeten we wel wat bij shoppen straks, als het een jongen is helemaal natuurlijk. Rompers etc heb ik bijna allemaal neutraal in de kleine maten en dus het grootste deel bewaard.

De rest, kinderwagen, maxicosi, meubeltjes, beddengoed etc hebben wij alles neutraal dus dat kan gewoon nog een ronde mee. Het enige wat we nieuw moeten kopen is een boxkleed want die is heel lelijk geworden door het wassen en een aankleedkussen want die is gescheurd..

4. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    De mooie kleertjes hebben wij wel bewaard. Spullen verder ook, we hebben alles nieuw gekocht dus is nog prima te gebruiken voor een 2e.

Wil niet zeggen dat ik dan waarschijnlijk opnieuw heel veel nieuwe leuke dingetjes ga kopen, zal dat vast niet kunnen laten :D

5. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Het ligt er ook aan je moet het goed kunnen plannen met zwanger worden, want ik heb een kennis ze heeft ook alle kleertjes spullen bewaart het waren allemaal meisjes kleren en zomer kleren.

Ze heeft vorig jaar weer een meisje gekregen maar jammer genoeg is de tweede baby een winter baby dus met zomer kleren heeft de kleine er niks aan.

Mijn eerste dochter is in het winter geboren en nu krijg ik een jongentje maar ik had al alle kleertjes van maat 50 t/m 80 unisex gekocht dus past voor allebei.

En de rompertjes heb ik allemaal wit gekocht van maat 50 t/m 104 allemaal 10 stuks van alle maten.

En ik heb ook nog van een vriendin kado gekregen allemaal jongens kleren alleen vind ik het jammer dat ik maatje 68 heb gekregen voor de rest niks en ik had al van maatje 68 heel veel kleertjes.

Ik vind die spijkerbroeken niet fijn om te gebruiken het beste is katoen kleren..

En ik heb ook een wiegje zomaar kado gekregen die wilde ze weggooien echt een mooie in de winkel is die zeker 150,- euro waard.

Voor die 3 maanden in de wiegje een nieuw wieg aanschaffen heeft geen zin zonde van de geld.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben ook bijna alles bewaard. OP een bepaald moment wel idd de echt "gare" dingen weggegooid en dingend die ik achteraf minder mooi vond, heb ik verkocht.
    Achteraf kwam het goed uit, want we kregen een tweede dochter.
    En nu met mn kleinzoon en mn kleine neefje is er nog wel wat doorgeschoven hoor. Vooral mn kleine neefje heeft veel van de uni-rompertjes gekregen en in de bak met 50-56 zat nog best wel unisex spul. Ondanks dat we bij beide zwangerschappen wisten dat het een meisje werd, heb ik toch unisex bijgekocht. :)

Grote spul is hier bewaard. Wieg staat nu bij mn zusje te pronken. Ach en wie weet,.. wanneer we nog voor een derde gaan.... dan zal er best het een en ander worden bijgekocht, omdat veel spul dus al door 2 of 3 kindjes is gedragen... dan wordt het er ook niet mooier meer op.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het spul trouwens deels in kunststof boxen bewaard en deels in dozen. En over het muf worden... ja dat heb je bij beide soorten van bewaren. Dus zodra ik weer aan "nieuwe" maatjes toe ben, dan gaat alles even snel door de wasmachine voor een opfrisbeurtje.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat vind ik ook. daarom verkoop ik ook veel op mp...

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb alles bewaard. Nu nog even afwachten of de tweede een jongetje of een meisje is. Als het weer een jongetje is hoef ik bijna niets te kopen, als het een meisje is ga ik uitzoeken wat ik kan hergebruiken, wat ik bewaar om weg te geven (familie in buitenland dus dat is altijd welkom), wat ik kan verkopen en wat ik weggooi.

10. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben alles bewaard van onze zoon en dochter. De zolder staat dus goed vol met dozen en spullen ;)
    We weten weer niet wat we krijgen, dus pas nadat deze baby is geboren kunnen we de jongens- of meisjeskleertjes weg doen.
    Verder zijn na 5 jaar wel wat spullen versleten of niet mooi meer (beddengoed, bepaalde maten rompers, hydrofielen luiers). Dus dat koop ik nieuw. En sommige kleertjes zitten vol spuugvlekken die ik ook niet meer ga gebruiken.
    Verder was de kinderwagen na 5 jaar intensief gebruik helemaal af (2e hands gekocht) dus we hebben nu een andere 2e handse gekocht.
    Maar de meeste spullen zullen we weer gebruiken (babykamer, wipstoeltje, box, flesjes enz). Alleen de spenen van de flesjes kopen we nieuw.
    Maar

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tuurlijk! Ik heb het meeste bewaard (alleen weggedaan wat vies of stuk was). Zo snel raken baby dingen niet uit de mode hoor (of je moet heel strikt zijn) en het kost allemaal toch al zo veel geld!

Maarrehh, verkoop het gerust op MP, dan kan ik daar weer gebruik van maken :D

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik ga hier alles bewaren. Ondanks dat vrijwel alles wat we nu hebben ook niet nieuw is en soms al wel door 5 kindjes is gedragen gaat het gewoon de vliering op. Stel dat we het zelf niet nogmaals gaan gebruiken dan kan ik er altijd iemand anders blij mee maken. Of idd verkopen via mp.

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat ik niet geweldig vind of op uitgekeken was heb ik verkocht, de rest gebruikt voor nr 2
    gr brenda

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    en je krijgt er meestal nog genoeg bij en misschien kan je dan weer andere combi's maken.

15. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik heb alleen de duurdere kleertjes bewaard, of kleertjes die echt nog mooi zijn. De "Zeeman" kleertjes (om het een beetje oneerbiedig te zeggen) heb ik wel gewoon weggegeven. Sokjes enzo vind ik ook aardig verwassen, dan koop ik ze liever weer nieuw. Ik vind het ook leuker om straks voor de 2e echt weer wat anders te kopen. Verder komt er een nieuw aankleedkussen en een extra beddengoedsetje, maar dat is meer met het oog op de nieuwe kleuren in de babykamer. Wil er toch wel wat een geheel van maken.

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

oooo een tip.
    sommige kleertjes vond ik niet zo leuk meer, maar geen merk en sommige klein vlekje of beschadiging.
    heb ik voor de vakantie bewaard en aangetrokken bij de 2e en de prullenbak in. Ideaal!

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij zijn er ook niet uit of er een tweede komt. Wel hebben we de grote dure dingen unisex gekocht. Van de kleertjes is een deel naar mn schoonzus gegaan en een deel bewaar ik sowieso. Zo had mn zusje van bepaalde rompers aangegeven dat ze die wilde hebben. Die liggen dus apart. Ook heb ik de jurkjes/pakjes met mooie herrinneringen aan de kant liggen. Mijn dochter krijgt een pop van 50 cm of iets in de richting en dan kan haar pop straks haar mooie jurkjes dragen. Daarnaast heb ik dan een leuk sinterklaas/kerst/verjaardagscadeautje voor haar.

18. Hier blijft wel alles bewaard, zowel de jongens als meisjesdingen staan in plastic bakken opgeborgen. Nu op zolder, maar gaan straks terug naar de kamer die oorspronkelijk de babykamer voor onze dochter zou worden.
    Mocht ik ooit weer een zoon krijgen dan krijgt hij ook de kleding aan die Jason droeg als baby, koop dan ook wel wat nieuwe dingen, maar had veel kleding van goede kwaliteit die mooi is gebleven èn ik heb een specifieke smaak waardoor ik weinig kleding kan vinden die ik mooi vind voor jongens. Dus wel zo handig ook.

Deel Deze Pagina