Babyuitzet, de kosten!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fleurtjeee28, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Omdat ik nieuwsgierig ben en een beetje een indicatie wil hoeveel ik mag sparen vroeg ik me af hoeveel hebben jullie uitgegeven aan de uitzet?
    Je hoeft niet op de komma af te zeggen wat je eraan hebt uitgeven maar een indictie :)

Kinderwagen;
    Autostoelje;
    Kamertje;
    Woonkamer;
    (zoals box, wipstoelje, eetstoel)
    Verzorging;
    Slapen;
    Voeding;
    Kleding voor de baby;
    Die je gekocht hebt voor de eerste maand(en)

Kan het natuurlijk zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.
    Daarom vind ik het interessant om te weten wat een beetje een gemiddelde is.
    Misschien leuk om erbij te vermelden of je het 2de hands of nieuw gekocht heb en expres een duurder merk of juist goedkoper merk gekozen heb.

2. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Kinderwagen; 175 tweedehands met nieuw zitje en nieuwe reisbak (alleen de stang is gebruikt)
    Autostoelje; 40 Nieuw maar via marktplaats
    Kamertje; 250 tweedehands zgan
    Woonkamer; Box: overnemen van vrienden 50? eetstoel: nieuw gekregen van zwager en schoonzus Wipstoeltjes: één gekregen van vriendin, één overgenomen van vriendin á 15
    Verzorging; badje, aankleedkussen, alle hydrofiele doeken, wikkeldoeken, schaartjes kammetjes cremmetjes en badschuimpjes nieuw gekocht 200
    Slapen; slaapzakken had ik nog en van vriendin wat gekregen, beddengoed, matras, lakens, dekens, nieuw gekocht á 75
    Voeding; flesvoeding, alles nieuw á 75 maar babyfoon moet nog, muziekdoosje moet nog, misschien piekstok en hemel dus komt er nog 150 bij
    Kleding voor de baby: nieuw en tweedehands merken bij elkaar rond de 400,-

je kan het zo gek maken als je zelf wilt. ik ben vast veel vergeten op te noemen, maar ik kocht alles verspreid dan heb je niet door hoeveel je uitgeeft ;)
    Oh en ik moet nog een aantal spullen halen hoor! Ben nog niet klaar!

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

4. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Nieuw
    - Kinderwagen 3 in 1 + voetenzak : 850 euro (Kado van de meters)
    - Meegroei babykamer + aërosleepmatras & hoeslakens : 850 euro
    - Elektrisch schommelstoeltje met muziek : 90 euro
    - Voedingskussen : 15 euro (Wekelijkse aanbieding bij Aldi), hoezen van het Kruidvat
    - Verzorgingstas van Lief! : 50 euro
    - Babyfoon met camera : 150 euro meen ik
    - Speeltapijt tiny love : 50 euro (Kortingsactie)
    - Dekentjes, lakens, hoeslakens, wikkeldeken : Rond de 200 - 250 euro denk ik (Mama wou de dekens kado doen, dus heb ook wel voor Koeka gekozen dan)
    - Draagzak boba carrier : 110 euro
    - Extra boxkleed : 28 euro
    - Verzorgingskussen voor onder : 21 euro
    - Hoezen verzorgingskussen : 2 voor 7 euro
    - Snoozebaby wikkeldeken : 27 euro
    --> Veel in de Babydump gekocht, daar zijn vaak leuke kortingsacties

2dehands
    - Verzorgingstafel met uitschuifbaar bad van Quax, met hoeslakentjes bij : 90 euro
    - Box met matras, hoeslakens & 2 boxkleden : 100 euro
    - Tummytub : 20 euro
    - Doomoo seat : 65 euro
    - Wiegje met nieuwe matras, hoeslakens & hemeltje : 70 euro
    - Muziekmobiel Tiny love : 25 euro
    - Eetstoel gekregen van nicht, enkel nieuwe bekleding moeten kopen : 40 euro
    - Lodger bunker : 15 euro

Kledij kan ik geen prijs op plakken.. Heb veel gekregen.. En ook overal zowat gekocht (Zeeman, Wibra, C&A, H&M, Noukies, Z8, faillisementsverkopen,...)

Pampers bij Kruidvat gekocht toen er 1+1 actie was
    Met de rest van de verzorgingsproducten wacht ik nog even, eerst kijken wat ze goed op haar huid kan verdragen.. En in het ziekenhuis krijgen we een pakket mee, en heb ook véél staaltjes

Ik wil borstvoeding geven, tot nu toe enkel geld aan bh's en topjes uitgegeven..
    Wel 2 flesjes van Tommee Tippee in huis gehaald
    Een flessenwarmer, flessenboom, sterilisator e.d heb ik van mijn nicht gekregen..

Autostoeltje nog niet gekocht, is nog tijd genoeg voor.. Ik krijg mijn nicht haar oud stoeltje en voor in de andere auto willen we zo ene kopen die vanzelf draait, kom niet op de naam :D

Aan zwangerschapskledij ook wel wat geld aan uitgegeven.. Veel in de H&M gekocht en toevallig ook bij een soldenverkoop van de vorige winter : Meegroeibeha, broeken, truien, poncho & winterjas gekocht (Nadeel aan in de winter zwanger zijn!)

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kinderwagen €400: nieuw inclusief regenhoezen en maxicosi
    Babykamer €0: mijn oude wiegje, commode en kast bij ons op de kamer (2 kamer appartement)
    Box, wipper, badje, voedingskussen €0: gehad 2e hands van een kennis
    Voeding €0: borstvoeding, later alleen zoogcompressen (bij de 2e kolf)
    Kleding, hydrofiellen, wikkeldoek etc €100 veelal nieuw, hydrofielen deels van mijzelf geweest evenals kruik.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    #7 Lisa1987, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt: 17 jan 2015
    Leuk topic, ben ook erg benieuwd hoeveel ik stiekem al heb uitgegeven. Nu moet ik zeggen dat ik al vrij veel heb gekocht /gekregen hoewel ik pas 16 weken ben :p beetje te enthousiast misschien.

Kinderwagen; 800, wilde perse een Joolz Day Studio Gris en was nu een aanbieding omdat de kleur eruit gaat. wel een voetenzak van 100 euries erbij omdat ik die in dezelfde kleur wilde... anders was er een koeka voetenzak bij gekomen want die vond ik ook wel heel mooi... mijn ouders zullen deze trouwens betalen
    Autostoelje; 40 euro van een stel die er netjes mee om is gegaan. Ik twijfelde er heel erg over zo 2de hands maar de mensen waren naar ons idee wel te vertrouwen.
    Kamertje; 600, wilde een specifiek kamertje anders had ik er een over kunnen nemen. nu dus nieuw. aankleding moet nog en stucen, daar zal ook wel geld in gaan zitten :(
    Woonkamer;
    box + toebehoren waren 50 euro ofzo, 2dehands.
    wipstoel heb ik gekregen van een vriendin maar ga een andere vragen als kraamcadeau. Wil graag die van Kees, die is 40 of 50 euro
    de eetstoel kopen we pas als de kleine een paar maanden is, wanneer we hem nodig hebben zeg maar. dan neig ik naar de trip trap en die is 180 ofzo
    Verzorging; badje, tummy tub, kruiken etc gekregen. hydrofiel lekker goedkoop bij de hema en wibra enzo. aankleedkussen en hoezen in de sale, zal 20 euro zijn geweest. zalfjes, luiers e.d. koop ik pas aan het eind
    Slapen; een ledikantdeken, wieglaken en wiegdeken van little Dutch via MP gekocht met nog een wikkeldeken erbij voor 25 euro. Witte lakentjes bij de hema gekocht voor 8 euro en dan maakt mijn moeder er een bijpassend omslag stukje aan voor bij de deken. Wil nog zo een mint groene deken van Baby's only maar die zijn 80 euro dus ben nog opzoek naar een goedkoper alternatief. Als het een meid is wil ik graag de deken van Little Dutch met de bloemen voor wieg en ledikant.. maar die vraag ik dan denk ik cadeau want die zijn ook richting de 30 en 50 euro..
    Voeding;nog niks, wil borstvoeding geven dus kijk dat eerst aan. wordt dat niks dan ga ik voor flesvoeding. Wil wel eens goede bh voor borstvoeding aanschaffen en met mijn borstomvang zal die niet goedkoop zijn. zoogcompressen enzo moet ik ook nog kopen tegen die tijd
    Kleding voor de baby;ik heb heel veel van mijn zus gekregen maar zij heeft jongens dus het ligt er een beetje aan wat de baby wordt of ik daar ook daadwerkelijk iets aan zal hebben. rompers natuurlijk wel. gisteren voor het eerst iets willen kopen maar dat betaalde mijn moeder voor me :) een vestje en spijkerbroekje wat samen euro was. Wanneer ik weet of het een jongen of een meid is ga ik helemaal los!

er zit een heleboel nog niet bij nu.. Zo heb ik gisteren een mamafiets gekocht omdat ik toch een nieuwe fiets moest hebben deze was bijna 600 euro. Yepp stoeltje erbij met windscherm, kwam uit op 625. De Yepp stoelen zijn vrij duur dus wilde van deze actie alvast gebruik maken omdat het enorm veel scheelde. ook eigen zwangerschapskleding gaat wat geld in zitten maar ik hou de sale ervoor in de gaten, zit ook wel op 100 euro. 9 maandenboek, 20 euro.. stiekem gaat er veel geld zitten in de kleine dingen :)

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #8 rijo, 17 jan 2015
    Kinderwagen 950 euro (Joolz, inclusief cupholder, boodschappentas XL, luiertas), Dooky 20 euro (gekregen)
    Autostoelje Inclusief Easybase, zo'n 200 euro in de sale, tweedehands voetenzak en autostoelhoes 20 euro
    Kamertje Commode 200 euro, ledikant 100 euro, matras 100 euro, schommelstoel 40 euro, wiegje 0 euro
    Woonkamer Box 150 euro, wipstoeltje 30 euro, Tripp Trapp tweedehands inclusief babyzit 70 euro, nieuwe Stokke newborn set 60 euro, boxkleden 50 euro, speelkleed en babygym gratis
    Verzorging Weinig, heb het meeste gekregen. Aankleedkussens 20 euro, hoezen 20 euro, badje 5 euro (tweedehands)
    Slapen Dekentjes, lakentjes en hoeslakentjes voor de wieg/kinderwagen/ledikant 150 euro in totaal? Pyjama's, slaapzakjes 50 euro (ook veel gekregen), babyfoon 80 euro
    Voeding Eerst Hero Comfort gebruikt, 12 euro per pak oid. Daarna Hero Standaard, 9 euro per pak. Nu Kruidvat Standaard 2, 7 euro per pak. Hapjes maken we zelf. Lepeltjes en bewaarbakjes 20 euro. Flesjes (Dr Brown's en Avent, van beide 1 fles), flessenspenen en fopspeentjes, 40 euro? Tweedehands voedingskussen met twee hoezen 10 euro.
    Kleding voor de baby Weinig, want we hebben heeeeel veel gekregen. Ik heb zelf veel tweedehands gekocht, omdat ze er zo snel uitgroeien. Eerste pakjes e.d. heb ik wel nieuw gekocht. Totaal misschien 100 euro? Moeilijk in te schatten omdat we veel hebben gekregen of in de aanbieding hebben gekocht. Bij verzorging idem.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

#9 Drieka, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2015
    Nou eventjes goed denken :D

Kinderwagen combiwagen 40 Euro, via MP

Autostoeltje gratis, gekregen van familie, wel 20 Euro aan
    een nieuwe voetenzak uitgegeven

Kamertje 325 Euro via MP

Woonkamer circa 150 Euro, nieuw en tweedehands (box,
    boxmobiel, 2 boxkleed, boxmatras en
    wipstoel)

Verzorging circa 100 Euro (badje met toebehoren,
    alle verzorgingsproducten, luiers, badcapes,
    hydrofielen enz)

Slapen circa 75 Euro (Aerosleep topper met 3
    hoeslakens, 4 lakens, 4 dekens, 2 kruiken
    met kruikenzakken, 4 slaapzakjes en gewone
    matras, wel veel via MP)

Voeding circa 50 Euro (3 flesjes nieuw, flessenborstel,
    poedertoren, plastic bestek, plastic bordjes,
    plastic bakjes, tuitbekertje, slabbetjes en
    alvast 2 pakken melkpoeder)

Kleding circa 100 Euro (veel gekregen, sommige
    dingen via MP en sommige dingen nieuw, we
    hebben tot maat 86 in huis)

Babyfoon heb ik nieuw gekocht in de aanbieding voor 50 Euro.

10. veense

veense Niet meer actief

Kinderwagen; nieuw, 400 euro, Babydumpversie van Mutsy
    Autostoeltje; gratis bij kidnerwagen, winkelwaarde 99 euro
    Kamertje; bedje met matras 250, commode 70, kledingkast 150, speelgoedkast 30 euro. Alles zo gekocht dat het lang mee kan gaan, kamertje is maar klein.
    Woonkamer; (zoals box, wipstoelje, eetstoel) Box 100 euro, Onderkleed 20 en boxkleed 30 euro, mobiel 20 euro, kinderstoel wordt 15 euro, wipstoeltje krijgen we van vrienden
    Verzorging; Denk rond de 200 euro voor aankleedkussen, badje, hydrofielen, omslagdoeken en allerlei klein spulals borstel, nagelschaartje etc. Badstandaard en kruiken mogen we van een vriendin lenen. Luiers alleen nog maar de gratis exemplaren in huis, ga binnenkort de aanbiedingen in de gaten houden voor een basisvoorraadje.
    Slapen;
    Beddengoed, dus hoeslakens, moltons, deken, lakentjes, slaapzakken zal rond de 200 euro zijn. Bedje is om te bouwen, dus beddengoed is voor en jaar of 4. Babyfoon die we op het oog hebben kost 99 euro.
    Voeding; Nog niet veel aangeschaft, wat slabbetjes en een flesje, rest komt nog. Bus voeding haal ik tegen die tijd.
    Kleding voor de baby;
    al veel ;) Na een dochter van 8 moeten we bij een zoon helemaal opnieuw beginnen. Prijzen varieren wel, truitje van 1 euro vd Zeeman hangt naast een spencertje van 23 euro...

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb natuurlijk niet alles in 1x gekocht het is mijn vierde, dat scheelt. Maar bij de eerste was het ook ongeveer zo (kamer was duurder).
    En we kochten nu iedere x wat door t gespreide voel je t niet zo.

12. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier alles nieuw gekocht. En ons lekker laten gaan omdat t kon.

Kinderwagen; met alles erop en er aan ongeveer 850 euro
    Autostoelje; maxicosi praktisch gratis omdat die bij de wagen zat (actie). Alleen meerprijs voor ander model. En familyfix dus 200 ongeveer
    Kamertje; met beddengoed en opknappen plus meubels etc 3000 euro
    Woonkamer; (zoals box, wipstoelje, eetstoel) Box was gratis bij meubels. De rest ongeveer 400 euro.
    Verzorging; incl badje etc 100-125 euro
    Slapen; beddengoed etc al bij kamer. Rest zo'n 100 euro. Mobiel, puckababy piep etc
    Voeding; heel veel net na de geboorte. Hij had weinig kracht en hebben bijna elk merk flessen en spenen geprobeerd. Denk dat we wel 250 uitgegeven hebben incl warmer plus een kolfapparaat van 150 euro omdat live voeden niet lukte.
    Kleding voor de baby; Die je gekocht hebt voor de eerste maand(en) Geen snauw idee. Veel te veel in ieder geval. Variërend van goedkope kleertjes tot schandalig duur. Denk zo'n 500 euro minstens.

Bij elkaar was t flink prijzig, denk dat het allemaal nog best wel wat meer gekost heeft maar nog steeds heel blij met alles. En ook zo solide dat alles voor een tweede nog meekan.

13. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Kinderwagen; Gekregen van ouders, was rond de 700 euro (nieuw)
    Autostoelje; Zat bij kinderwagen in
    Kamertje; Bed/kast: 175 nieuw, commode: 10 euro marktplaats. Verder behang enz deels gekregen en zelf denk ik nog 20 euro.
    Woonkamer; Box gekregen (2e hands), wipstoeltje gekregen (2e hands), kinderstoel gekregen (nieuw). Wel zelf wat kleden enzo gekocht, zowel 2e hands als nieuw. Denk totaal 20 euro.
    Verzorging; Badje: 2e hands van marktplaats 10 euro, verder aantal nieuwe hydrofielen en verzorgingsproducten denk bij elkaar 50 euro. Ook veel gekregen als kraamkado (badolie enz). Aankleedkussen gekregen.
    Slapen; Slaapzakken zaten bij kledingpakket in, zelf nog 2 kleine gekocht (40 euro), lakens waren toen bij de aldi goedkoop, totaal denk ik 50 euro voor allemaal. Matras toen ook 30 euro bij de aldi. Wiegje voor op onze kamer: 10 euro hebben we zelf cosleeper van gemaakt. Deken nieuw: 20 euro.
    Babyfoon: 40 euro (was toen voor de helft in de aanbieding), nieuw.
    Voeding; Borstvoeding, dus geen directe kosten. Wel 2 voedingsbh's: 20 euro, zoogkompressen: 2 euro per doos, doe ik 2 weken mee. Handkolf: 30 euro nieuw. Flesje gratis bij babydoos, later nog extra erbij gekocht (20 euro voor 2). Lactatiekundige wordt grotendeels vergoed, zelf nog 50 euro betalen ongeveer. Voedingskussen 15 euro via marktplaats, zelf nog een nieuwe hoes gekocht voor 20 euro.
    Kleding voor de baby; Heel pakket overgenomen van vriendin voor 75 euro, hier zit kleding in voor eerste 2 jaar, inclusief jasjes/slaapzakken enz. Verder zelf nog wel wat nieuws gekocht, vooral aanbiedingen, denk totaal 50 euro. Ook veel gekregen als kraamkado.

Verder nog een draagdoek voor mijn verjaardag toen gevraagd, was 60 euro.
    Kleine spulletjes als speeltjes/knuffeltjes enzo heel veel gekregen. Zelf denk ik nog zo'n 50 euro uitgegeven aan overige dingen die hier nog niet bij staan.

We hebben dus veel gekregen of tweedehands. Kinderwagen vond ik wel belangrijk om goede nieuwe te hebben en die kreeg ik gelukkig van mijn ouders. Gekozen voor een degelijk merk, niet overdreven duur (maxi cosi). Voor de rest heb ik niks met merkdingen, kleding wat ik heb gekocht is dus ook gewoon merkloos of was afgeprijsd.
    Sommige dingen hadden we best nieuw kunnen kopen, maar vind het zonde als je het net zo goed voor een stuk minder tweedehands kunt kopen.

14. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Kinderwagen: gratis van zus (tweedehands)
    Autostoelje: 40 euro babydump
    Kamertje: bed 50, kast 75, commode 45, verven etc behang : 150 gordijnen 70
    Woonkamer; box gratis v vrienden, eetstoel 70,
    Verzorging: badje gratis v broer, kleine dingen als nagelset lakens hydrofieldoek 150
    Voeding; kolf 30e flesenset 30,-
    Kleding voor de baby hooguit 50,- rest gekregen en tweedehands gekregen v neefjes

15. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Wij hadden een budget van 4000 euro. Hier hebben we eigenlijk het meeste van kunnen kopen. Alleen dingen als geboortekaartjes, newbornshoot hebben we hier niet van kunnen betalen.

Kinderwagen: bugaboo 1000,00
    Kamertje: 850,00
    Wipstoel: 160,00
    Inrichting kamer (gordijnen, verf etc): 250,00
    Maxicosi: 160,00
    Koeka spullen: 450,00
    Verzorgingsspullen: 100,00
    Kleertjes: 700
    Flessenwarmer, sterilisator, flessen etc: 150

En dan nog wat kleine spulletjes. Wij hebben wel alles nieuw gekocht.

16. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Kamertje de goedkoopste van Baby Dump - die vonden we het mooist- van rond de 500 euro met matras erbij. Heel tevreden over.

Kinderwagen van Mutsy Transaction van 300 euro. Zat alles bij wat we wilden, regenhoezen, tas, kinderwagenbak en voor daarna de wandelwagen, parasol en voetenzak. Ook heel tevreden over.

Box kregen we gratis bij de kinderwagen.

Kleding deels nieuw en deels tweedehands. Van tweedehands is het voordeel dat er bijna geen andere kinderen dezelfde kleding dragen. We kregen ook veel kleding cadeau bij het kraambezoek.

Badje wel aangeschaft maar nauwelijks gebruikt. Ook buikdrager gekocht van de gekregen VVV bonnen en nooit gebruikt.

Autostoel kregen we gratis bij kinderkamer. Maxicosi. Nu een autostoel groter, tweedehands aangeschaft voor 40 euro. Ook van Maxicosi. Heel tevreden over. inmiddels nog een tweedehandse aangeschaft voor in de auto van mijn man.

Dekens, beddengoed, gordijnen, rompertjes, hydrofiele doeken, slaapzakken allemaal gekregen van iemand die dit weg deed.

Speelgoed ook bijna allemaal tweedehands en van de braderie. Scheelt aanzienlijk in kosten.

Nu ons kindje loopt zijn de dure dingen om aan te schaffen de schoenen. Die kopen we nieuw, rond de 70 euro voor een paar schoenen.

17. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    #17 Key, 17 jan 2015
    Kinderwagen; €650 (peg perego book 51, kost in nl +-€1000)
    Autostoelje; zat bij de kinderwagen inbegrepen
    Kamertje; bedje incl matras, commode, (slaap)bank €800
    Woonkamer; box&accessoires €270
    Verzorging; badje en tummytub, accessoires €200
    Slapen; beddengoed €100 slaapzakjes €60
    Voeding; -
    Kleding voor de baby; +- €300? (Lastig in te schatten!!)

Er komt nog wel mee bij kijken dan dit natuurlijk, ons totaal aan uitgaven ligt zo rond de €5000

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113

Kinderwagen: 1500 EUR (bugaboo donkey duo) ivm oudste dochter die niet kan lopen, moet toch met de twee meiden weg kunnen alleen dus vandaar deze dure wagen.
    Autostoeltje: maxi cosi hadden we nog van oudste dochter
    Kamertje: 600 EUR showmodel (afgeprijsd van 1100) dit hebben we van mijn ouders gekregen
    Woonkamer: wipstoel en stokke triptrap hebben we al, box lenen we van vrienden.
    Slapen: matras voor 60 EUR bij Ikea, verder lakentjes etc bij Hema dekens dan weer wel van baby's only :) we hebben een mozes mandje voor in het begin. (Hadden we al)
    Kleding: inmiddels denk ik rond de 200 EUR uitgegeven.
    Overig; vermoed dat we nog zo'n 1000 EUR gaan uitgeven aan verschillende kleine dingen.
    Voeding: er zal tzt nog een Borstkolf komen als de borstvoeding goed loopt. Maar dat is nog even afwachten :)

19. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Kinderwagen 275 ( bugaboo via mp )
    Autostoelje; 80 inclusief isofix base
    Kamertje; 230 nieuw bij Ikea ( hensvik )

20. YYZHU

YYZHU Bekend lid

19 jun 2013
    648
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderwagen; ik heb de joolz earth gekregen van mijn ouders. Incl accessoires ong 1000 euro
    Autostoeltje: mc cabriofix 169 euro
    Kamertje; 800 euro bij de babydump
    Woonkamer; (zoals box, wipstoelje, eetstoel) bopita met lade 189 euro en tripp trapp 189 euro en een bloom wipstoel overgenomen van vriendin voor 125 euro.
    Verzorging; hoppop badje plus standaard 99 euro. Beddengoed denk in ook wel ruim 100 euro. Tientallen euro's voor hydrofielen doeken etc. Kleding: 200 - 300 euro. Alles nieuw gehaald, ben nog streeds verslaafd aan shoppen.

Deel Deze Pagina