Kinderwagen; 75 marktplaats, zelf dekentjes gemaakt/gekregen Autostoeltje; via kennissen Kamertje; 175 via kennissen + 50 voor aankleding en materiaal, veel zelf gemaakt Woonkamer; (zoals box, wipstoelje, eetstoel) box+matras 60 marktplaats, wipstoeltje nog op zoek naar, eetstoel vind ik wat voorbarig.. Verzorging; 50-75? Hydrofielen etc, nieuw. Badje etc van vrienden te leen Slapen; 50-75, deel van kennissen en deel nieuw, wiegje van mij van vroeger Voeding; nog niets, zoogkompressen nog aanschaffen, wil kolf via lactatiekundige Kleding voor de baby; 20 doos vol via marktplaats, 20 nieuw?, deel gekregen + draagzak 100 Wij hebben dus van alles wat, something old, something new, something borrowed, something blue Ik vind het simpelweg zonde dat sommige artikelen niet weer gebruikt worden en dus na 1 ronde afgeschreven zouden zijn. Daarnaast maken mn vriend en ik graag zelf allerlei dingen..
Even goed nadenken, is alweer 2,5 jaar geleden Kinderwagen; nieuw gekocht, combiwagen, rond de 700 euro Autostoelje; nieuw gekocht, maxicosi rond de 100 euro Kamertje; hebben we gekregen Woonkamer;(zoals box, wipstoelje, eetstoel) box gekregen van familie, boxkleed nieuw gekocht 80 euro. Eetstoel stokke tripp trapp overgenomen van vrienden voor 40 euro incl stoelverkleiner enz. Verzorging; badje 80 euro (alles erbij) Slapen; dekentjes, lakens enz schat rond de 100 euro Voeding;flesjes, spenen. Denk 50 euro. Pak voeding 11 euro ongeveer. Kleding voor de baby;Die je gekocht hebt voor de eerste maand(en) geen idee.. zou best rond de 300 euro kunnen zijn voor de eerste 2-3 maanden.
Kinderwagen; 650 tweedehands bugaboo- gekregen van schoonouders Autostoelje; marktplaats 2, 2 auto's 100- Kamertje; 600- nieuw Woonkamer; (zoals box, wipstoelje, eetstoel) box gratis bij de kamer. wipstoel 10- marktplaats. eetstoel 180- van oma gekregen Verzorging; 30, hema billendoekjes, poeder, natusan badspul Slapen; 60- (ledikantdeken 25, lakentjes 10) Voeding; 12- per week flesvoeding, kolfapparaat electrisch Medela 300- Kleding voor de baby; 100- p maand. vooral tweedehands en veel gekregen
Kinderwagen; 350 via marktplaats Autostoelje; gekregen maar kostte 75,- Kamertje; ledikant: 100,- commode gratis gekregen Woonkamer; box via marktplaats 75 wipstoelje 40 eetstoel gekregen Verzorging; Slapen; Voeding: ? Kleding voor de baby; 60.-
Kinderwagen; nieuw, 1100 euro, Bugaboo Cameleon 3 limited edition Vonden dit toch de prettigste kinderwagen en je gebruikt hem natuurlijk wel elke dag (ik in ieder geval wel) dus dat is de investering waard en ik wilde perse degene met de leren handgreep dus vandaar de limited edition. We hebben achteraf hem gekregen van mijn schoonouders dus dat scheelt toch mooi weer. Autostoelje; nieuw (het gaat wel over de veiligheid van je kind) 150 euro, maxi cosi pebble De goedkoopste maxi cosi past niet of de familyfix in de auto Kamertje; tweedehands, 300 euro Had het kamertje bij babypark gezien en daarna op marktplaats gezocht, zag er nog helemaal goed uit. Alleen een paar plekjes op het ledikant maar dat hebben we opgeschuurt en opnieuw geverft. Woonkamer; box tweedehands (meubels tweedehands vind ik sowieso prima kunnen) 50 euro - trip trap kinderstoel, nieuw 160 euro Kan heel lang mee dus het geld waard naar onze mening en we vonden de vormgeving ook het mooist. Verzorging; rond de 200 euro, alles nieuw Badje met standaard, verzorgingsproducten van welleda (wel wat duurder maar geen zooi erin), aankleedkussen + hoes van koeka Slapen; rond de 200 euro, alles nieuw Hoeslakens van ikea en een zomer en winterdeken voor het ledikant van koeka (ben nu eenmaal fan van het merk) Voeding; rond de 50 euro, nieuw, dr.brown flessen - twee grote en twee kleine, melkpoeder verdeeldoos voor onderweg Kleding voor de baby; nieuw, tweedehands en in de sale Prijs durf ik niet echt in te schatten, begon vrij voorzichtig maar had al snel door dat ik veel te weinig setjes had dus ben steeds meer gaan kopen. Koop ook graag Z8 dus dat is natuurlijk ook niet bepaalt de goedkoopste keuze maar je kan het goed doorverkopen dus dan scheelt het weer. Verder best wel aardig wat geld. Voor kleine dingen waar je misschien nog niet zo snel aan denkt. 3 euro hier 7 euro daar. Voor je het weet heb je weer veel geld uitgegeven.
Kinderwagen; Bugaboo Avenue, koeka voetenzak, cupholder en adapters. In totaal 1200 Autostoeltje; maxicosi cabriofix en familyfix. In totaal 320 Kamertje; kamertje van basismerk van babydump inclusief kast, matras van aerosleep en alle assecoires (zoals mandjes, schilderijen en andere dingetjes). In totaal ongeveer 1000 Woonkamer; box met lade van commingkids, boxkleed van koeka, wipper van babybjorn, eetstoel van Bloom. In totaal 900 Verzorging; badset, hydrofielen, badcapes van koeka, verzorgingsproducten van petit Jolie, kussen +2 hoezen van koeka. 400 Slapen; dekens, lakens en slaapzakken allemaal van koeka. In totaal 250 Voeding; Flessenset van Avent natural + extra flessen en een poedertoren. In totaal 100 Kleding voor de baby; Verschillende merken. Van Zara tot Tommy Hilfiger en alles ertussenin. Lastig om te schatten, maar rond de 500-600 euro denk ik. We hebben niet alles zelf gekocht. De Bugaboo, boxkleed en badcapes hebben we gekregen van mijn ouders. De kinderstoel en dekens hebben we gekregen van mijn schoonouders. De box hebben we cadeau gekregen van babydump (alles in een keer gekocht daar). Gekregen kleertjes heb ik niet mee geteld.
Bij elkaar veel te veel.. We hebben iedere maand wat gekocht en dan merk je het niet zo. Kinderwagen; joolz day inclusief voetenzak en verzorgingstas 1000 Autostoeltje ; maxi cosi cabriofix 139 familyfix 135 koeka voetenzak 70 Kamertje; 2e hand via marktplaats 400, nieuwe vloer 150, verf 300, gordijnen 250, accessoires ongeveer 200 en koeka lamp 70 Woonkamer; box 2e hands via marktplaats 100, koeka boxkleed 60, Tiny love mobiel 70, nuna leaf 139, bloom fresco 2e hands via Mp 200 Verzorging; alles nieuw gekocht tijdens mama mazzeldagen.. Badje aankleedkussen enz ongeveer 100. Wel weer koeka hoes voor aankleedkussen nog erbij gekocht en een koeka wrapper. Slapen; Dekens voor in het ledikantje en kinderwagen van koeka, lakentjes en reservedekentjes van prenatal 200 Voeding; nog niets, kijk eerst met de flesjes die in de gratis pakketten zaten. Wel een poedertoren gekocht, flessenborstel en magnetronsteralisator 25 Kleding voor de baby; veel te veel.. Alles nieuw gekocht van goedkope merken tot dure merken.
Kinderwagen; 250 euro, 2ehands bugaboo Autostoelje; 100 euro Kamertje; 70 euro voor bedje, 20 euro voor commode, Woonkamer; (zoals box, wipstoelje, eetstoel), 70 euro wipper, 20 euro box Verzorging; 50 euro ofzo, flesjes, shampoo, bepanthen, wasbare zoogcompressen voor 3 euro (Ebay) Slapen; 20 euro dekentje, 10 lakentje Voeding; x Kleding voor de baby; Die je gekocht hebt voor de eerste maand(en) 150 euro
Kinderwagen+ autostoelje; 370, bugaboo cameleon met alles erop en eraan 2e hands zo goed als nieuw Kamertje; ledikantje 180 inclusief matras, commode/kledingkastmeubel niet gekocht want hadden al een mooie grote ladenkast in de kamer staan, voor decoratie ong 150/170eu (gordijnen,wandtak,etc) Woonkamer;(zoals box, wipstoelje, eetstoel): 40 voor box en boxkleed 2e hand, wipstoeltje 50 nieuw en een meegroei eetstoel 50 nieuw Verzorging; nog 0, kunnen vrijwel alles lemen van schoonzus Slapen; ong 10eu denk ik voor slaapzakje, lakentjes en hoeslakens. Dekentjes kunnen we lenen van schoonzus. Voeding; flesjes iets van 30/50 eu dacht ik. Kleding echt geen idee, tm mt 74 hebben we wat kleertjes gekocht maar ook veel van mn zus gekregen met shoppen. Daarnaast ook van schoonzus wat gehad van haar zoontje. Denk zelf iets van 200eu ofzo? Wij hebben dan ook wel het geluk dat we van mijn ouders de kinderwagen hebben gehad en van mn schoonouders 500eu voor de babyuitzet, zelf dus heel weinig moeten aanschaffen Zijn we heel blij en dankbaar voor, helemaal omdat ik studerend ben en ons inkomen dus ook niet mega is. Anders hadden we misschien wel meer 2ehands gekocht.
Kinderwagen; 500 euro. Zat autostoel bij. Nieuw. Wel gekregen Kamertje; meubels 300 euro gekregen. Accesoires ongeveer 150 euro Woonkamer; box 50 euro wipstoel 30 euro eetstoel gekregen 200 euro Verzorging; ik denk zon 100 euro Slapen; 35 euro Voeding; 1 pak voeding plus flesjes enzo 40 euro ? Kleding voor de baby; Die je gekocht hebt voor de eerste maand(en) Zon 200 euro Ik heb veel nieuw .. En veel gekregen als jij tweedehands koopt ben je wel goedkoper uit
Kinderwagen krijg ik van me ouders (500 euro nieuw) krijg daar een waardebon bij waavan ik de maxicosi kan uitzoeken Kamertje heb ik van schoonouders gekregen (550 nieuw) Box heb ik van marktplaats (35 euro) Badset hebben we van overgrootoma gekregen (120 ong) Ik heb heel veel spulletjes zoals zwitsal enz gekregen rompertjes haal ik bij de zeeman. Wibra heeft kleine slaapzakjes, hydrofiele luiers/washandjes etc heel goedkoop dus heb ik totaal Met kleertjes nieuw (en paar tweedehandsmerk) nu denk ik zo'n 400 uitgegeven met alle extra's erbij. Je kan het idd zlef zo duur en goedkoop maken als je zelf wil