Babymatras kiezen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anakoloet, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Hoe hebben jullie een matrasje gekozen? Ik zie allerlei verschillende soorten, maar vind het lastig om te bepalen welke het meest handig is. Binnenvering, boxspring, aerosleep, wat veel keus!

2. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Wij hebben een babymatrasje bij onze kinderkamer gekozen ivm combinatievoordeel. Zij hebben voor ons een goede matras uitgekozen welke het meest verkocht werd onder de as ouders.
    Weet zo niet meer welke het was, komt bij de babydump weg en kostte anders zo'n€80,- meende ik

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Wij hebben een babymatrasje bij een matrassenwinkel gekocht voor 45 euro.

4. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ik heb gezocht op beste kindermatrasje voor baby via google. Kreeg ik heel veel ervaringen. Veel reacties gelezen die van de consumentenbond (wel 2013) kwamen uit op het ikea matras van rond de 40euro. Natuurlijk wel even zelf gekeken of we het zelf ook wat vonden. En wij vonden het aan de eisen voldoen die een matrasje voor een baby moet hebben.

Aerosleep zijn de meningen ook over verdeeld. Denk dat dit echt een keuze moet zijn. Ben er absoluut niet op tegen hoor!
    Heb gisteren mijn kraamzorg gebeld omdat ik gek werd van iedereen die zei Nee! of Ja! Zij raden het niet aan en zonde van je geld.
    Als het kindje een buikslaper zou zijn kun je hem altijd nog aanschaffen zei ze. Maar vaak zijn ze dan toch al sterk genoeg om het hoofdje op te tillen.

Succes met kiezen!

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Matras bij Ikea gekocht, kostte € 40,-. Was diegene die daar het meest verkocht wordt en voldoet prima!

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zelfde gedaan als tika82 hierboven.
    Google gebruikt en aanbevolen materiaal voor babymatrasjes bekeken.
    Dit verkopen ze bij de ikea idd voor rond de 40,- en kwam goed uit de test.

7. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    onze zoon ligt ook op die van de Ikea voor 40euro, vyssa skont. top!

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Op de markt gekocht. Volgens mij tussen de 20 en 30 euro.

9. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties! Die van Ikea is behoorlijk populair zie ik ;) Die hadden wij ook al op het oog, dus dat komt mooi uit.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    van de ikea ook. We hebben van 60 euro. Ze liggen daar alle 6 door de helft gesneden zodat je kan zien hoe de inhoud eruit ziet.

11. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik heb een foammatras van de Aldi, 30 euro in de aanbieding. Prima ding, hij valt er erg snel in slaap en slaapt redelijk goed door.

12. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Wij hebben ook een matras van de Ikea. Bevalt prima :)

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Wij hebben gekozen voor een latexmatras. Omdat binnenvering niet zo goed schijnt te zijn voor de allerkleinsten en ik persoonlijk latex natuurlijker en steviger vind aanvoelen qua ligpositie dan koudschuim of ander matrasvulmiddel. Ook is latex zelf een natuurproduct.

14. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Wij vinden zelf een goed matras heek belangrijk omdat het belangrijk is voor de groei en de ondersteuning voor het lichaam, zeker als je kindje ouder wordt. Vandaar dat wij gegaan zijn voor een pocketvering, deze was bij baby-dump 139,95 en dit was volgens hen ook de allerbeste keus ... maar bij de ikea hebben ze de pocketvering voor €60 dus die hebben wij meegenomen ipv bij baby-dump

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier het goedkoopste ABZ matras voor ik geloof 45 euro bij bol.com.
    Is gewoon een polyether matras.
    Mijn oudste 2 kinderen hebben er ook altijd op geslapen maar omdat die vies was geworden heb ik een nieuwe gekocht voor de jongste.
    Super matras!!!
    Straks gaat ze naar een junior bed en dan ga ik de Junior variant bestellen.

16. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Toenertijd hier op het forum veel reacties gelezen dat het ikea matrasje veel gekocht wordt, op internet ook positieve berichten daarover dus die gekocht. Bevalt nog super voor dat geld!

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    klopt key!
    Dat las ik ook een vandaar onze keuze geen pocketvering of binnenvering te nemen.
    Maar dus ook die van de ikea.

18. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ja klopt, hebben ook die van ikea maar de latexversie is wat duurder, dacht €90 ipv de koudschuim van €60

19. Mexxy

Mexxy Actief lid

1 feb 2014
    231
    0
    0
    werkzaam als pedagoog, coach en leidster
    Amstelveen
    Wij wilden een simpel matrasje kopen bij de ikea of prenatal. Maar toen zagen we de aerosleep en toen toch maar voor die gegaan, alhoewel een gewoon matras me ook prima lijkt! Het was meer een gewetenskwestie denk ik dat ik voor die belachelijk dure ben gegaan...

20. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Bij de oudste hadden wij ook een matrasje van ikea, en eigenlijk niet zo tevreden van.
    Nu voor de jongste hebben we een aerosleep aangeschaft, was niet echt de bedoeling, gingen normaal gaan over een ander matras, maar die bleek best wel warm te zijn voor in de zomer en aerosleep is koudschuim en dat was voor ons belangrijk, koudschuim of latex.

Deel Deze Pagina