Ohja: de badthermometer zou ik niet meer kopen. De kraamhulp adviseerde om altijd het water te controleren met de elleboog en vond de thermometer onzin. Ze zei: "Wat nu als die stuk blijkt te zijn? Dan ligt je kindje in kokend water."
enige wat ik van die eerste lijst niet heb gebruikt bij mn zoontje zijn aankleedkussen hoezen, ik legde gewoon een hydrofiel eronder..ik had een zilveren van bebejou, en dat voelde niet koud zoals de "normalere"aankleedkussens, net iets anders materiaal. ik heb wel veel meer hydrofielen gekocht, had er echt stuk of 30 mss 40. ook monddoekjes meer dan 10. hoes voor de maxi cosi had ik ook niet, die heb ik nu wel aangeschaft omdat mn baby in de zomer komt, maar mn zoontje was van sept en toen wa shet ehct niet nodig
Nou, ik zou dus wél een badthermometer doen! Wij controleerden de temperatuur op aanraden van de kraamhulp eerst ook met de elleboog. Op een gegeven moment had mijn man het badje klaargemaakt en ik had mijn dochter gewassen en liet haar daarna in het water zakken... KRIJSEN! Toen met badthermometer gecontroleerd en was het 41 graden. Voor onze elleboog voelde het echter prima (was van te voren gecontroleerd). Hier dus de regel dat we haar NOOIT in het water laten zakken, zonder de temperatuur met de badthermometer gecontroleerd is. (En als ie stuk is en het water heel heet is, dan voel je dat wel aan je hand op het moment dat je de badthermometer uit het water haalt om 'm af te lezen.)