babyuitzet: Nieuw vs tweedehands...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dreamer29, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Bij mijn autostoeltje staat 5 jaar aangegeven, maar ik heb geen Maxi Cosi.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    Hier was het half/half denk ik bij de eerste en de 4e had misschien 10% nieuw ;) Wat goed was schoof gewoon door.
    Badje zou ik best tweedehands doen, flink schoonmaken daarna en goed toch? Autostoel/maxicosi heb ik liever nieuw. Maar kinderwagen vind ik tweedehands ook weer prima.
    Even er van uitgaande dat de tweedehandse dingen nog wel als nieuw zijn dus niet vol vlekken in bekleding etc

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dan moet je m ook geen Maxi Cosi noemen ;). Maxi Cosi geeft zelf tien jaar op. Die vijf jaar geldt denk ik ook niet in een zonarm land als NL. UV straling maakt plastic kapot.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Zal het nooit meer doen. Bedankt voor de correctie :thumup:

mamaloe250 vindt dit leuk.
  5. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Bij de eerste heb ik echt alles nieuw gekocht, achteraf gezien had ik wel wat kunnen besparen hierop. Nu voor de tweede ga ik na de 20 weken echo opzoek op marktplaats voor een kamertje, flessen ga ik nieuw kopen en verder heb ik het meeste nog wel.

6. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Niks mis met tweedehands! Als je ziet wat een mooie spullen er soms verkocht worden voor een prikkie... Vind het zelf ook zonde om dingen weg te gooien als je er iemand anders nog blij mee kan maken, of je het nu gratis weggeeft of verkoopt. Een groot deel van de uitzet was hier tweedehands. Bedje (ledikant wat mijn schoonvader heeft gemaakt voor de geboorte van mijn man, en hebben zelf een bedje gemaakt in een kast), wel nieuw matras. Badje van MP, box van schoonzus. Maxi Cosi wel nieuw, vervolgstoel is wel tweedehands. Commode van schoonzus, een hele rits kleertjes en hydrofielen ook van vrienden en familie. Schommelstoel van MP, babyfoon is een krijgertje maar werkt nog prima, het grootste deel van het speelgoed is gekregen (zowel nieuw als tweedehands). Kinderwagen uiteindelijk wel nieuw, waren in de winkel aan het uitproberen welk merk/model het moest worden en daar hadden ze gewoon zo'n goeie aanbieding staan, daar wilden we niet verder voor gaan zoeken. Model en kleur die niemand wilde schijnbaar, prima! Klein grut heb ik veel nieuw gekocht, ook flessen e.d. Badje en box zijn weer verkocht en we plukken wel weer een mooi stel van MP als ik zwanger mag raken van de tweede. Ik vind het nog steeds een sport om leuke kleertjes te scoren op MP. Ze groeien er zo snel uit en de prijzen in de winkel zijn soms om te huilen. Met tweedehands ben ik een stuk makkelijker, speel maar een eind raak, val een gat in je broek of krijg onuitwasbare vlekken erin, als het tweedehands is doet het minder zeer om het weg te gooien. En zoon oefent nu met zindelijk worden op een potje van de kringloop van €0,75 :roflmao:

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Niks mis met 2de hands. Maar juist een autostoel zou ik niet 2de hands kopen! Flessen en spenen ook nieuw.

Juist zonde om voor bepaalde dingen zo veel te betalen als je het maar kort gebruikt.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb alles qua meubels en textiel nieuw gekocht behalve de box.
    Wel heb ik veel kleertjes gekregen, wat ik mooi vond hebben we gehouden en de rest gegeven aan een stel wat ook een kindje verwacht.
    Wij hebben alles bijna nieuw gekocht omdat dat financieel kon en ik geen zin had om te sneupen op marktplaats e.d. Maar mochten we het finacieel minder hebben dan had ik ook geen problemen gehad met mooi 2de hands spul.

Maxicosi zou ik wel beslist nieuw willen met het oog op veiligheid. Matrasje van wieg zou nog 2de hands kunnen want daar liggen ze zo kort in (maar dan moet het wel schoon zijn). Voor een ledikant zou ik een nieuw matras kopen.

Deel Deze Pagina