Graag wil ik checken of ik nog iets over het hoofd zie. Ik heb: - Wiegje - Moltonzeiltje voor 2/3 van matras (hoofdeinde niet natuurlijk) - Onderlakentje 2x - Bovenlakentje 2x - Hydrofielen voor hoofdeinde 6x - Dekentje - Slaapzakje mt. 50/62 - Kruik Wat ik nog wil halen is pyjama/boxpakjes als slaapzak nog te groot is.En kruikzakken. Tips wat ik verder nog nodig heb?
Als tip: De slaapzak kan je bij het hoofd en armsgat met een paar steekjes wat kleiner maken zodat hij daar wel past. Volgens mij heb je zo alles wel.
Pyama's moet je eigenlijk niet aan willen beginnen bij die hele.kleintjes. Aan en uitkleden is al.geen hobby van ze en overdag hebben ze toch al soepele kleertjes aan dus daar kunnen ze prima in slapen.
Nou ik heb vanaf het begin pyjama's gebruikt. Ik denk dat te maken heeft met wat je zelf prettig vindt. Met slaapzak zou ik nog even wachten. Misschien is het wel prettig om je kindje in te bakeren en dan heb je niks aan een mini slaapzakje. Als ze zo klein zijn liggen ze nog prima onder wen laken en deken. Pas als ze gaan woelen en onder de dekens vandaan komen gebruik je een slaapzak. Owja en ik moest 2 kruiken hebben. (Nooit gebruikt maar dat wilde de kraamzorg graag)
Kruikenzak is alleen maar voor de sier. Hier werd vorige week in kraamweek hydrofiel luier om kruik gedaan. Overigens is die kruik maar drie nachten gebruikt.
Dankjewel voor het meedenken. Dat verkleinen van hoofdsgat, slim! Wil kindje niet inbakeren, dit om geen 'hongersignalen' te missen. Wil gaan voeden op verzoek.... Kruikzakken gaan van de lijst af, hydrofiel klinkt prima.
Nog een extra onderlaken en bovenlaken kan geen kwaad. Deze passen ook in de kinderwagenbak en ze spugen of poepen nog wel eens de boel onder. Ik heb ook op verzoek gevoed. Maar ging toch inbakeren want ze sloeg zichzelf wakker dus sliep anders niet. Aan het smakken wist ik wel wanneer ze honger had. Maar daar kom je nog wel achter wat voor jullie kindje fijn is.
ik had idd ook meer hoeslakentjes, zeker met borstvoeding kunnen er lekkere spuitluiers komen, dus ik heb regelmatig alles mogen verschonen. Hier bij beide kids ingebakerd, maar ondanks dat geen hongersignaal gemist. Dus mocht je kindje t nodig hebben dan hoeft dat geen probleem te zijn. Ik had nog een tutlapje in bed liggen. Bij beide kids eerst weken bij ons in bed gelegen (geur) en na de geboorte in bedje bij de kleine.
Oké, dus nog even langs de Hema van de week.... En zo'n lapje klinkt ook als een goed idee. Fijne reacties dames!
Ik vond die stalen kruiken trouwens echt onzin en onhandig. Ik kocht uiteindelijk een rubberen kruik waar ik kokend water in deed om haar bedje voor te verwarmen, daarna wikkelde ik hem in een hydrofiel en legde ik hem tegen haar aan op het dekentje. Een moltonzeiltje heb je niks aan. Baby's only heeft trouwens perfecte slaapzakjes. Niet te groot en gaat lang mee