Hallo, Ik verwacht ons eerst kindje begin september. Het weer kan dan heel verschillend zijn en vraag me dus af wat je moet aanschaffen voor het slapen. Pyjama en slaapzak? moet de slaapzak dan met lange mouw zijn alvast vooruitdenkend naar de winter of is een pyjama met lange mouw dan voldoende in een dunnere slaapzak. Ik denk dat ik namelijk 2 slaapzakken moet kopen. 1 voor de warme nachten dus een dunne zonder mouw en 1 voor de koude nachten. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Hier lag ze in februari in haar wieg met pyama, laken en dubbel dekentje. Evt kruik erbij en dan is het warm zat. Dekentje erbij of eraf als het kouder/warmer was. Slaapzak ben ik pas later op over gegaan en die was toen zo gekocht 😊
wij hebben draak gewoon in de kleertjes gehouden die hij overdag ook aanhad. deze zijn zo soepel en het scheelde gewoon extra gefrummel aan hem wat hij niet zo geweldig vond. pas toen hij maat 62 had, zijn we naar pyama's overgegaan. we hadden hem gewoon onder een lakentje met deken liggen. pas toen hij bij 3/4 maanden begon met veel bewegen hebben wij een slaapzakje aangeschaft, waarvan we evt de mouwen konden afritsen. dit wou prima draak is trouwens van begin september
Ik had wel een slaapzak, de nachten i Kunnen fris zijn. En bij nachtvoedingen handig, blijft baby lekker warm.
Wij hadden tot 3/4 maanden geen pyjama, gewoon in eigen kleding in bedje. Lekkere soepele kleding. Siem ging met 2 maanden naar boven schuiven dus hebben we een slaapzakken aangeschaft. Dat was hoogzomer dus een zomerzak. Ik heb in september wel een winterzak aangeschaft maar de mouwen eraf gehaald. Ze lijken dan zo zielig mouwtjes vaak erg stijf. Siem heeft hele winter in zak zonder mouwen geslapen, soms de winterzak en dan geen broekje aan soms de zomerzak met broekje aan. Ging prima. Ondanks we een warme winter gehad hebben is siems kamer snel koud. Maar Siem heeft niet geklaagd. Voor de nacht voeding eerst verschoond en toen in wikkeldoek gewikkeld ook lekker warm...
Gewoon 1 slaapzak, een winterslaapzak, waarvan je de mouwen kan afritsen is voldoende. Je kan altijd de pijama wat dunner nemen als het warmer is. Ik heb een fleece slaapzakje, vindt dat lekker soepel (niet zo stug als die gewatteerde slaapzakjes) en de mouwen kunnen er af. Als het kouder is, doe ik hem een dikkere pijama aan.