Huh, wat ziet dat er gek uit?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NooNoo, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ben op Marktplaats op zoek naar een ledikant. Vind het wel een kick om zo'n vet oud ding helemaal naar eigen smaak op te knappen.
    Gelukkig heb ik er ook al een aantal gevonden en her en der gereageerd. Alleen bekeek ik er net eentje nog eens goed en toen zag ik dat de voor/achterkant van het ledikant afwijkt dan de andere voor/achterkant? Ben ik een beetje duidelijk? :) Haha!

Ik zie dus een ledikant van de zijkant, en laten we zeggen dat de achterkant er mooi robuust uit ziet. Ronde poten, bovenaan is het houtwerk heel mooi uitgesneden en ligt er een mooie brede rand op.
    Als ik dan goed naar de voorkant kijk zie ik daar helemaal geen ronde poten. Nee, de voorkant is heel sober zelfs, met gewoon platte poten en een platte voorkant, zelfs zonder brede rand er op.

Is dit wel vaker zo, of heel gebruikelijk zelfs?
    Ik vind het er zo gek uit zien maar ja, als het iets is wat typisch bij zo'n ledikant hoort dan moet ik er gewoon aan wennen denk ik?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geen idee. Als je het mooi vindt dan moet je er voor gaan en anders niet zou ik zeggen :D (sorry hier heb je niets aan :))

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik herken wel dat je aan de voorkant bv écht pootjes onder het bed hebt en aan de achterkant dat er geen poten zijn, maar dat het achterbord als het ware als één geheel is.. Dus dat hij geen ijzeren pootjes eronder heeft - maar dat het gewoon ook in de vorm van het hout mee gemaakt is.

4. Tennes

Tennes Niet meer actief

Doe eens een linkje?

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Het ledikant is inmiddels al wel gekocht hoor, ik vond 'm zo gaaf en het kan echt iets heel mooi's worden. En if not, dan heb ik 'm alsnog voor een habbekrats gekocht ;)

In eerste instantie wilden we geen hemeltje/klamboe er boven hangen maar omdat één kant dus afwijkt ga ik dat nu wel doen.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Trouwens, geen idee of dit een 'vet oud ding' is zoals ik in m'n OP schreef maar ik (kluskluns) zie er echt een uitdaging in ;)

Bovendien wel heel fijn dat we de kleur nu kunnen aanpassen op de Hemnes ladekast die we van de Ikea gaan halen. M'n man kon het al die tijd al niet verkroppen dat er eventueel kleurverschil zou zijn omdat die kast niet helemaal spierwit is en de meeste ledikantjes wel :D

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Volgens mij is de ene kant vlak omdat je deze vaak tegen de muur zet.
    Als dit ook zo bewerkt is kan hij weer minder dicht op de muur staan.

Ons (moderne) bedje heeft ook maar een kant die bewerkt is

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat was inderdaad ook mijn enige enigzins logische verklaring.
    Maar goed... ik ben echt zo'n symmetriefreak dus ik moet altijd even heel hard wennen aan dat soort dingen ;)
    Goed ook om te lezen dat moderne bedjes het ook hebben, ligt het niet aan mij haha!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja klopt, die platte kant zet je tegen de muur. Het ledikantje van mijn oudste (en straks jongste) heeft ook een afwijkende kant, die wat soberder is (wel minder erg als bij die van jou). Is ook een ouder type denk ik, want ik heb hem ook via marktplaats.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Die van ons lijkt trouwens heel erg op deze. :)

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Foto? :D

Deel Deze Pagina