Dames ik heb advies nodig. Als de baby er is dan is mijn zoontje bijna 2,5jaar oud. Is het verstandig om een 2e commode te kopen? Volgens mij is dat wel handig omdat je anders heen en weer blijft lopen, want ik denk niet dat meneer zit in een paar maanden tijd zelf gaat aankleden. Hoe hebben jullie dit opgelost? Dank, Miek
Wij kopen geen tweede commode. Inge is nu 2,5 jaar en wordt nauwelijks nog aan/uitgekleed op de commode maar vaker op grond (als ze staat) of op bed of op de eettafel/stoel. Maar het scheelt wel dat ze al vanaf 2 jaar zindelijk is en dus geen luier verschoning meer hoeft.
Mijn zoon is 1.7 of 8 als de kleine geboren wordt. Nu had iemand nog een set voor ons die we opgeknapt hebben. Een hele nieuwe babykamer vond ik te gek. Oplossingen waar ik aan had gedacht.. een stoer dressoir voor op de jongenskamer die ik nog een beetje als commode kon gebruiken. Een opklapbare commode voor in de douche ook handig voor later. Dan krijgt de baby de commode en kun je je zoontje aankleden in de douche. Wat ook nog zou kunnen is geen commode meer en je zoon aankleden op bed ofzo. Maar persoonlijk vind ik een commode wel heel prettig vooral voor mijn rug. Succes
Wij hebben een commode maar deze wordt zelden gebruikt. Wij schaffen sowieso geen 2e commode aan, deze huidige gebruiken we voor ons 2e.
Mn dochter is nu ook 2,5 jr, beeb is er bijna Nee, wij hebben geen 2e commode aangeschaft. Paste ook niet in haar nieuwe kamertje, praktische redenen. Maar ze slaapt nu ook in een gewoon 1 persoonsbed, kortom langzamerhand wordt ze ook wat te groot voor een commode. Meestal verschoon ik haar nu op haar bed. Een enkele keer, zoals bijv na bad dan kleed k haar nog wel aan op de commode. Straks als de beeb er is dan kan dat incidenteel ook nog wel gewoon. Maar k probeer haar nu wel zoveel mogelijk al aan te wennen dat we alles gewoon op haar eigen bed doen.
Als je zoontje al 2,5 is als de beeb komt zou ik niet nog een extra commode aanschaffen. Volgens mij gebruik je die dan nog zó kort... Hier is zoonlief net 16 maanden en z'n broertje komt binnen nu en 2 weken. Wij hebben een nieuw kamertje aangeschaft met een 70x140 bedje die om te bouwen is tot een juniorbed. Hier duurt het namelijk nog wel even wat langer voordat hij de commode niet meer nodig heeft...
De commode heb ik alleen de eerste 3 maanden gebruikt. Daarna kleedde ik mijn dochter aan op bed of op de bank. Dus als we over 2 weken verhuizen krijgt zij alleen een bed en garderobe in haar kamer. De commode verhuist naar de babykamer.
onze dochter heeft vanaf haar 2e verjaardag een 'groot' bed. En een nieuwe kamer. Commode is toen gelijk naar de toekomstige babykamer gegaan en die hebben we voor haar nooit meer gebruikt. Aankleden en verschonen doen we op haar of ons bed. Of beneden op de bank of de tafel. Ik vind haar inmiddels ook veel te zwaar worden om telkens op de commode te tillen. Zéker na de 30 weken zwangerschap... En dan heb ik geen overdreven groot kindje. Nu met 2,5 weegt ze 13 kilo. Maar ik vind het nogal wat om te tillen... zeker met zwangere buik. Dus nee - ik zou zeggen: Totaal overbodig... Maar het wende hier gewoon érg snel. --> wij hebben overigens beneden, een la leeggeruimd (al voor de 2 kwam) en daar liggen nu zowel de luiers voor jongste als voor de oudste in + doekjes. Verschonen boven doen we alleen als we daar toevallig zijn. En net als aankleden na het douchen: Terwijl zij in bad zit, haal ik alle spulletjes eventjes uit haar kamer en leg die op ons bed. Zéker toen ons bed op klossen stond die paar weken, was het een ideale hoogte -ze kon er nog nét opklimmen dus ik hoefde niet te tillen - en verder hoefde ik ook niet te diep te bukken met m'n zwangere buik en pijnlijke bekken..
Wij hebben wel een 2e commode gekocht ... Omdat het ons toch wel makkelijk leek ... na het douchen, s'ochtends... Nu kleden wij haar ook altijd boven aan dus tja ...
Mijn dochter is iets jonger, van okt 08, maar wij hebben geen speciale commode gekocht maar een ladekast van de ikea. Met 4 lades zodat die ook op haar kamertje kan blijven staan straks, zonder aankleedkussen. Vind het ideaal, moet er niet aan denken om alles nu bukkende te doen!
--> wij deden het toen ik hoogzwanger was, op ons bed.. .die stond toch op klossen. Prima hoogte op dat moment..
wij wonen gelijkvloer en gebruiken eigenlijk nog heel vaal de commode voor het verschonen.. aankleding doen we dan ook gelijk na het verschonen op de commode maar soms ook gewoon op de grond. wij hadden eerst de commode van de oudste op de babykamer neer gezet met het idee dat we hem wel gwoon op de bank verschonen maar hij bleef totaal niet stil liggen op de bank. op tafel werd hij histerisch. toen de kleine meid er eenmaal was hebben we toch besloten een 2e commode aan te schaffen. dit is uiteindelijk een ladekast geworden op precies de goede hoogte en die staat nu op de kleine meid haar kamertje omdat die veel mooier paste bij de rest. en omdat de ladekast ook smaller is (aankleedkussen past er precies op met een klein stukje over voor de doekjes ernaast) en niet zo breed is het makkelijker om haar daar op te verschonen. we hebben hem bij de wehkamp gekocht voor 150,- en we kunnen hem ook mooi blijven gebruiken als ze straks grote is als een kastje voor op haar kamer met spulletjes erin.
Hier geen 2e commode, wij kleden haar meestal beneden aan op de bank na het ontbijten. Na het badje , 's avondspits droog ik haar altijd in de badkamer af (zittend op toilet met deksel dicht) omdat het daar nog lekker warm is en als ze een romper aan heeft en een luierbroekje kleden we haar op de bank verder aan. Het is maar net wat de gewoontes zijn en wat je prettig vindt. Ik zou anders een op marktplaats kopen.
Wij gaan wel een tweede commode aanschaffen, want ik gebruik hem nu voornamelijk als ladekast. Er liggen heel veel kleertjes in. De baby krijgt hier een nieuwe kamer. Overigens is het verschil hier 2 jaar een 3 maanden.
bij de babydump raden ze een 2e te kopen, maar die willen natuurlijk verdienen De meeste kopen er dus geen 2e bij, goed om te weten. Aankleden op het verhoogde bed is ook een goeie optie! Aan de andere kant is het ook wel lekker een extra ladenkast te hebben voor de kleren... ppf nog maar even over nadenken dus...