vast schema bij flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door s1m0ne, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1m0ne

s1m0ne Lid

17 dec 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is met 34 weken + 2 dagen geboren. Doordat bij mij de borstvoeding niet voldoende op gang kwam zijn ze in het ziekenhuis begonnen met flesvoeding. Ik kolf(vanaf het begin) wel, maar is nog steeds te weinig om alleen borstvoeding te geven. Na 2 weken kwam hij thuis en ben ik hem gaan voeden zodra hij er zelf voor wakker werd. Dit was ongeveer om de 3 uur.
    Hij is ondertussen 7,5 week oud en de tijdstippen tussen de voedingen veranderen naar om de 2,5 3 uur overdag. en in de avond en 's nachts tussen de 4 en soms wel 7 uur.
    Nu vraag ik me af moet ik elke ochtend op een vast tijdstip beginnen zodat elke dag een beetje hetzelfde verloopt? Dit vind ik namelijk erg lastig, omdat hij 's nachts soms rond 2 uur komt (en dan rond 6 uur)en andere keren pas om half 5 en dan dus daarna ook weer langer doorslaapt..:(
    heeft iemand hier een advies voor mij?
    O ja hij woog vorige week bij cb trouwens 3865 gram, dus hij groeit goed (begin gewicht 2815)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor, ook als je kunstvoeding geeft hoef je geen vast schema aan te houden hoe laat je kindje een voeding krijgt. Bij zowel borstvoeding als kunstvoeding kan je het beste gewoon naar je kindje luisteren wanneer het een voeding wil.

Je hoeft dus ook echt niet elke dag op een zelfde tijdstip te beginnen. Gewoon lekker je kindje blijven volgen, voor beide het fijnste!

Overigens al contact gehad met een lactatiekundige? Zij kan je ongetwijfeld helpen om je productie op peil te krijgen en misschien ook wel je kindje aan de borst te krijgen. Scheelt weer, dan hoef je niet te kolven en geen kunstvoeding meer erbij te geven :D!

Deel Deze Pagina