DAt is balen, ik heb een leuk wiegje gekocht maar ik kan de goede maat hoeslakens niet vinden in de winkel. Gemiddeld zijn de wiegjes 40 x 80 maar mijn wiegje is 40 x 90. Is er misschien iemand die deze maat ook heeft en weet waar ik ze kan kopen?
Ik weet zo even onze maat niet meer want heb het matrasje nog niet, wordt nl op maat gemaakt. Maar bij ons passen de waskussenhoezen om het matrasje heen! Misschien kan je dat ook proberen?
Inderdaad; de waskussenhoezen zijn een goede oplossing. Ik heb ook de afmeting 40 x 90 (in ovale vorm ) en de waskussenhoes past prima. Dus heb ik nu 3 extra waskussenhoezen aangeschaft.
Ik wilde de hoeslakens van het ledikant gaan gebruiken, maar zal ook eens kijken naar de waskussenhoezen!
Hee Mss79, Bedankt voor de gouden tip wat betreft het waskussen hoeslaken, deze past idd! Wel jammer dat deze een stuk ruwer zijn maar ok, het kindje is toch helemaal gekleed tijdens het slapen. Volgens mij hebben ze deze hoezen ook wel in gladde stof, ga ik ff voor kijken.
meestal vallen die hoeslakens van de wiegjes wel groot hoor. ik heb ze bij de prenatal vandaan en ze zijn heel ruim
Hoi Marieke 077, Zelf heb ik een wieg van 50 bij 95 cm en daar passen de jersey wieghoeslakens van de Hema makkelijk omheen. Deze stof is veel zachter dan de aankleedkussenhoezen. En dus heel rekbaar! Succes!
Ik kan de aankleedkussenhoezen gebruiken voor het aankleedkussen (haha) de wieg EN de kinderwagen bak! Handig he! En ik heb volgens mij de hoezen van de babysuperstore hier in Tilburg en die zijn jersey en lekker zacht....
Ik heb afgelopen week bij Prenatal aankleedkussenhoezen gekocht die gewoon zacht zijn. Eerst hadden ze daar volgens mij alleen van die ruwe badstof, maar nu hebben ze ook gewone zachte katoenen en zelfs van die hele zachte stof, van dat velour achtige maar da's misschien weer minder handig/fijn in bed.