Babyuitzet; Wat hebben jullie nieuw en wat 2e hands gekocht en of gekregen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Flamingo, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuw:
    - Babykamer (ik moest en zou een bepaalde kamer hebben van babypark en die was op marktplaats echt niet te vinden. Prijs was voor ons geen probleem, ook gedeeltelijk gekregen van schoonpa);
    - Stokke Xplory (ook deze wagen moest ik gewoon hebben, ook diverse accessoires, alles gelijk bij babypark kregen we mooi korting);
    - Box (ook al van babypark, deze past mooi bij onze woonkamer);
    - Maxi-Cosi Cabriofix met voetenzak (leek me verstandig om nieuw te hebben);
    - Diverse knuffels;
    - Beddengoed en ander textiel (hoeslakens, deken, lakentjes, washandjes, hydrofiele doeken, spuugdoekjes etc.)
    - Flesjes etc.

Gekregen:
    - Maxi-Cosi Easybase, van mijn ouders;
    - Badje en standaard van bebe-jou;
    - Duur beddengoed van mijn moeder (wilde ze graag geven haha);
    - Diverse knuffels;
    - Babybjorn sitter (van mijn oma en mijn schoonmoeder gezamelijk);
    - Verzorgingsartikelen.

2e hands:
    - Wat merkkleertjes overgenomen;
    - Flessenwarmer en magnetronsterilisator.

Veel gekregen en veel nieuw gekocht dus.. vooral door mijn smaak eigenlijk.

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wij hadden alles nieuw behalve:
    - easy fix
    - box
    - bedje, commode, kast
    - trapp trapp stoelen

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb alles nieuw gekocht, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik natuurlijk wel veel korting krijg omdat ik in een baby winkel werk. dus dat is wel lekker mee genomen.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier ook veel gekregen hoor,

Babykamer 2de hands, van broertje gekregen, tevens zo wie zo veel spullen gekregen van ze, hun hebben een kindje wat een jaar ouder is, dus gaat zo over.
    wij hebben wel veel spulletjes toen voor hun ook gekocht.

box en hangwieg plus wipstoeltje en wat kleertjes gekregen van mijn nicht. ziet er allemaal nog als nieuw uit.

kinderwagen maxicosie enz, wel nieuw en zelf gekocht.

kleertjes zowel nieuw als 2de hands van een neefje van een jaar ouder,

dekentjes, vloerbedekking gordijnen badje en allemaal kleine spulletjes ook nieuw en zelf gekocht.

easy fix van mijn ouders gekregen,
    campingbed plus matras, van schoonouders, en we krijgen nog wat maar is nog een verrassing, dus geen idee.

verder gewoon veel in de aanbieding gekocht, klein spul.

maar dus alleen de babykamer echt 2de hands van anderen, de rest komt allemaal van familie af.

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Geleend/gekregen:

- Wieg
    - Kleertjes
    - boxkleed
    - ledikant
    - Tummytub

2e hands:
    - box
    - commode
    - Lakentjes wieg
    - Kleertjes

Nieuw gekocht:
    - Kinderwagen ( van de opa's en oma's)
    - Kinderstoel ( van de opa's en oma's)
    - Wipper ( van nichtje)
    - Maxi-cosi
    - Kleertjes
    - Badje
    - Veel klein spul

6. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Tweedehands hebben wij gekocht: Het badje, tummy tub, badstandaard en box.

De rest hebben we eigenlijk nieuw gekocht.

7. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben eigenlijk alles nieuw gekocht. Dat wilden we graag en omdat we tot dat Jara er was allebei fulltime werkten konden we dat ook betalen en wilden we het er ook aan uitgeven.

Alleen in de laatste weken voor de bevalling (verlof, dus tijd zat om van alles te bedenken ;)) heb ik nog wat dingen op Marktplaats gekocht, omdat ik niet zeker wist of we het veel zouden gebruiken. Zo heb ik een Tricot Slen (nieuw in verpakking) en twee Lodger Wrappers gekocht en een rieten reiswiegje die mijn moeder opnieuw bekleed heeft.

Na de bevalling heb ik nog twee Aerosleeps op Marktplaats gekocht (voor wieg en ledikant). We hadden die ook al nieuw gekocht, maar omdat Jara nog al een spugertje is zaten ze nog al vaak in de was en waren ze niet altijd op tijd helemaal goed droog. Nu hebben we dus zowel voor wieg als ledikant een reserve.

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wij hebben ook best veel tweedehands gekocht. Via Marktplaats, dat scheelt gewoon best veel. En ook van collega's nog wel het een en ander gekregen. Bijvoorbeeld de kinderwagen (bugaboo frog), daar een losse kap bij gekocht en die ziet er als nieuw uit. Een wipstoeltje, een box, een maxi cosi, een badje met standaard, een tummy tub, alvast een eetstoel. Best veel kleertjes zijn tweedehands en zien er gewassen weer als nieuw uit.

Het kinderkamertje hebben we van de Wehkamp, viel ook erg mee in de aanschaf en verder de aankleding vooral van de Ikea.

Al met al hebben we zeker niet het duurste van het duurste staan als onze kleine meid er straks is, maar ik ben wel heel blij met hoe haar kamertje eruit ziet. En haar garderobe ook trouwens. Die meid heeft straks meer kleren dan ik!

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb heel veel kleertjes gekregen van een vriendin dus wel tweedehands maar ik weet waar het vandaan komt ;). Ik gebruik ze nu nog, pas bij maat 68 wordt de voorraad kleiner en Mini zit nu net in 62 dus we kunnen nog even vooruit.

De maxi cosi en de kruiken hebben we geleend van iemand, voldoen verder prima en scheelt toch best een boel geld.

Meubeltjes wel nieuw, maar wel van Ikea want ik vind die prijzen echt belachelijk bij de babywinkels en de kwaliteit is prima en het ziet er leuk uit.

Bugaboo nieuw gekregen van mijn ouders. Ik had op MP gekeken en je betaalt zo nog 500 euro voor een Bugaboo die er niet eens meer supermooi uitziet dus ik had liever voor een paar honderd euro meer een nieuwe. Gelukkig kregen we m van mijn papa en mama!

Box tweedehands van MP, we hebben een Bopito rondo waar ik nog steeds HEEL blij mee ben.

Alle accessoires als dekentjes, hydrofielen en al die shit van de uitzetlijst nieuw gekocht, was ook een behoorlijk bedrag hoor! Bijna alles van Hema of Prenatal maar het kan volgens mij goedkoper (vond alleen al die dingen van de Hema zo leuk dus had het ervoor over).

Het is een afweging wat je ervoor over hebt hoor. Bij ons ook geen enkele logica, ik wilde bijvoorbeeld gewoon niet 250 euro betalen voor een box maar wilde wel persé die box en dan kom je al gauw bij MP uit...

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hadden alles nieuw gekocht. Heb er ook een fijn gevoel bij.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier alles nieuw maar niet het duurste van het duurste.

Wieg komt bij mijn ouders vandaan + waarschijnlijk nog wat lakentjes en m'n moeder had nog een badstandaard, even kijken of die past.

O ja, Bykay draagdoek heb ik via marktplaats gekocht.

12. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Bij ons eerste kleintje:

Alles nieuw, behalve de box die we van mijn schoonzusje hebben gekregen. Kinderkamer en Bugaboo gekregen van mijn oudste broer, die heeft geen kinderen en was zo blij voor ons.

Nu bij ons tweede kleintje op komst:
    Een nieuwe duowagen en kinderkamer gekocht, en nog veel meer accessoires, weer veel gekregen van broer, en 'tweedehands' alleen kleertjes die de oudste al heeft gedragen, en het overschot aan hydrofielluiers, van onze oudste. Een tweede box hadden we al voor buiten in de tuin.

Een kleintje kan een smak geld kosten, maar het is natuurlijk hoe gek je het zelf maakt.... (daar ben ik wel goed in overigens) :)

13. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Wij hebben de uitzet nog (lang) niet compleet..
    Wat we zover nieuw hebben:
    * kinderkamer (gekregen)
    * complete kinderwagen (wou ik perse nieuw en zelf uitzoeken)
    * maxicosi (vanhetzelfde als de kinderwagen)
    * lodgerdraagdoek (ipv een voetenzak)
    * babygym
    * boxkleed, muziekmobile voor boven het bedje
    * wat kleine dingetjes

2e hands
    * wiegje (heb ik zelf ingelegen, opnieuw bekleed)
    * positie kleding (van mijn nicht, hele gaderobe was er zo blij mee!!)
    * kleertjes (mijn schoonmoeder slaat die 2e hands in)

Verder moeten we nog kijken, waarschijnlijk kunnen we veel van familie en vrienden overnemen die nu een kleine van allemaal rond de 6mnd hebben. Het zal nog vanalles wat worden, overnemen nieuw en 2e hands. Kleertjes heeft mijn schoonmoeder al zo ingeslagen, ik hoef niets meer te kopen dus koop alleen iets als ik het echt super gaaf vind :D
    hihi toch al een hele lijst als je het zo onderelkaar ziet :)

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik had best veel 2e hands.
    het kamertje was er nog van mijn vriend en was tijdloos. en ben er heeeel blij mee.
    de kinderwagen had ik 2e hands. en de box ook.
    het badsetje en lakentjes voor het bedje e.d had ik nieuw.
    de kinderstoel ook.
    voor een evt 2e kindje zou ik wel graag een nieuwe kinderwagen willen.

15. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Wij kopen alles nieuw en de box krijgen wij van mijn ouders. Wij vinden het leuk om alles nieuw aan te schaffen en hebben hier gelukkig ook de mogelijkheid toe. Maar het is helemaal waar, best prijzig allemaal :D.

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ledikantje via mp, moet m alleen nog ophalen. commode hebben we geen ruimte voor, dus hebben een oud tv meubel (moet creatief zijn hoor) wel 2ehands.
    kinderwagen zijn we nog steeds niet uit, zoek 2ehands, maar kan niks vinden. beetje afhankelijk van de 13e maand, maar dnek toch wel dat die nieuw gaat worden.

rest alles eigenlijk wel nieuw, op wat kleertjes van mijn oudste na. al hebben we toch wel meer nieuwe kleertjes gekocht dan de bedoeling was..

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    wij hebben alles nieuw gekocht. kinderwagen van s-ouders gehad

18. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Bij de eerste hadden we de meeste dingen nieuw gekocht (of kado gekregen). Enkel de kamer, een bumboseat en wat speelgoed hebben we tweedehands gekocht. Verder hebben we nog wel wat kleding door gekregen van familie/vrienden.

Voor de tweede zal alleen de juniorkamer nieuw worden (oude babykamer gaat naar tweede kindje en onze oudste krijgt nieuwe kamer). Een duowagen hebben we al tweedehands gekocht.

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    alles nieuw bij de eerste...
    en nu voor de tweede gebruiken we gewoon wat we al hebben...

20. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    tweedehands: het babybadje, was maar een paar keer gebruikt, van mijn schoonzusje

nieuw: de rest

Deel Deze Pagina