Hier het meeste 2de hands geleend van vrienden. Vind het een beetje zonde om veel geld uit te geven aan spullen die je soms maar 1 jaar gebruikt. 2de hands (alles van vrienden, dus we weten waar het vandaan komt...): box wieg (familiewieg, dus niet zozeer 2de hands...) ledikant kinderwagen badje + standaard wipstoeltje maxicosi (+ voetenzak) aantal kleertjes (vriendin heeft ook een jongetje die 10 maanden ouder is, geweldig handig!!) voedingskussen aankleedkussen aantal stukken speelgoed draagdoek draagzak heeeeel veel hydrofielluiers dekentjes, lakentjes kolfapparaat fietszitje (voor straks) Nieuw: commode kleertjes (niet alles dus) boxkleed speelgoed kinderstoel magnetronsterilisator, flessenwarmer en flesjes (allen weinig gebruikt ivm bv) Jemig, nu ik het allemaal opnoem besef ik pas hoeveel we te leen hebben! Is ons trouwens allemaal aangeboden! Hebben veel lieve vrienden met kleintjes
wij hebben bij alyssa wel redelijk veel nieuw gekocht. 2de hands: kinderwagen, maxi cosi, mobiel voor box, badje, bad standaard, wiegenlakens, wiegendeken, wat kleertjes. verder hadden we eigenlijk alles wel nieuw. ook wel veel gekregen van familie en vrienden. nu ik zwanger ben van de 2de gaan we wel een nieuwe kinderwagen en maxi cosi kopen omdat ik de wagen die we voor alyssa hadden te zwaar vind. liefs doris
wij hebben de wagen nieuw, een bugaboo maar die is gekregen. babyfoon is ook nieuw. Geen idee waarom, mijn man zag een aanbieding en heeft hem gekocht. Had van mij ook 2dehands mogen zijn. Voor de rest kamertje en box tweedehands. Bloom kinderstoel 2dehands. Wipstoeltje (van bjorn) hebben we wel nieuw want die was 2dehands veel te duur. Ik ben heel erg van de 2dehands. Scheelt zo veel geld en ik vind het niet vies ofzo. Natuurlijk zijn de lakentjes enzo en de flessen en borstkolf en aankleedkussen, voedingskussen, hoezen enzo wel allemaal nieuw maar kleertjes koop ik ook heel veel 2dehands. Ik vind het ook leuk, ik had laatst weer een bijna niet gebruikte babycook voor 22,50. En ik koop heel veel speelgoedjes op de rommelmarkt voor 1 of 2 euro per stuk. Het is hier gewoon een sport haha. O de maxi cosi en de easyfix heb ik wel nieuw want dat vindt ik toch veiliger. Kleertjes was ik altijd nog een keertje en ik kijk ook of het niet verwassen of zo is. Plastic speelgoed was ik met de was mee in de wasmachine of anders in de vaatwasser. De box en het ledikantje heeft mijn schoonvader opnieuw geschilderd. Heerlijk fris!
ik heb mijn schommelstoel wel nieuw gekocht. Een witte voor 50 euro... maar erg practisch vind ik hem niet. Ik denk dat ik bij de volgende een mooie relaxfateuil ofzo koop, vind het handiger...
Wij hebben alles nieuw gekocht/gekregen. De kinderwagen, omdat de nieuwe modellen veel lichter zijn dan die van een paar jaar geleden. (en dat scheelde echt 3 tot 4 kg!) We hebben hem gelukkig hebben we hem gekregen van mijn ouders. De kinderkamer, omdat we perse voor ieder hetzelfde bedje wilden. De tweelingkamers die we te koop zagen vonden we niet leuk en bij eenlingkamers die we leuk vonden, konden we al geen 2e bedje meer vinden. De boxen hebben we gekregen van mijn sm. De maxi cosi's hebben we echt nieuw, omdat we die perse niet tweedehands wilden hebben. Ik vind dit echt om de veiligheid van mijn kindjes gaan en als je ze bij vreemden koopt, weet je nooit zeker dat ze er geen aanrijding of zo mee gehad hebben. Dat durfden we dus niet aan. Het enige wat we tot nu toe 2ehands hebben is 2 Bumbo stoeltjes, en wat plastic speelgoed. Ik heb behalve met autostoeltjes niks tegen 2ehands, maar bij ons kwam het dus gewoon zo uit. In de toekomst zal er wel meer 2ehands komen, zoals buitenspeelgoed, fietsjes etc.
Wij hebben alles nieuw gekocht. We hebben het geld ervoor...dus we hoeven er niks voor te laten. Daarnaast heb ik geen vrienden of familie met jonge kinderen waarvan we dingen kunnen lenen. Heb niks tegen 2de hands, maar aangezien we ook een 2de kindje willen, vind ik het wel fijn dat we alles nieuw hebben gekocht.
Wij hebben ook praktisch alles nieuw gekocht. Gewoon omdat we geen mooie 2e hands kamertjes op MP konden vinden, niet onze stijl. Gevolg is wel dat het een duur kamertje is geworden. En net zoals al eerder is gezegd, wij willen graag ook nog een 2e (en misschien wel 3e kindje) als het ons gegund is, dus dan maakt die er ook weer gebruik van. Heb er nog steeds geen spijt van. 2e hands hebben we de box en een kinderstoel. De kinderstoel gebruiken we alleen eigenlijk niet, heb nu de kinderstoel van Ikea, veel makkelijker en spotgoedkoop!
Ik heb alleen een 2de hands wieg, maar dat is wel het wiegje waar ik zelf in gelegen heb....de rest allemaal nieuw. Ik leen zelf wel veel dingen uit...zoals kolf apparaat zelf maar 2 x gebruikt, puckababy, draagzak....