Welke beddegoed precies nodig voor ledikantje en wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Druif, 22 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

wie helpt mij even met het beddegoed voor ledikantje en wiegje. Hoe maak je die precies op? Zoals je dat bij een volwassen bed zou doen?

Dus: matrasbeschermer, hoeslaken, lakentje, dekentje en kussensloop?

En hoe heet dat bij kinderbedjes?

Wij hebben een wiegje en een ledikantje. Verschilt daarvoor het beddegoed nog?

Dank voor de hulp vast!

2. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Het klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar eigenlijk is het gewoon, gewoon (alleen dan natuurlijk zonder kussen).

Dus je neemt een matras, daarop leg je zo'n onderleggerding voor de ongelukjes.
    Daaroverheen een hoeslaken

Dan een lakentje met een deken of een dekbedovertrekje met een dekbedje.

Sommige mensen gebruiken de kussensloop los, zodat het hoeslakentje niet elke dag vies wordt van de kwijl etc.

Linda

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Een dekbed wordt afgeraden bij kinderen tot 2 jaar! En een kussensloop is ook niet aan te raden! En een deken in dekbedhoes ook. Zie: http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=24

Hoe je een wiegje of ledikant moet opmaken?
    Matrasbeschermer, matras, molton hoeslaken, hoeslaken. En dan een lakentje met deken.

Groetjes Saskia

4. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dankjuliewel dames,

ik kan aan de slag met het verzamelen van de juiste onderdelen :)

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

om ht ingewikkels te maken voor je: ;)

wij hebben het volgende:

lattenbodem- matrasbeschermer - matras - aerosleep - matrashoes van aerosleep - lakentje plus dekentje

een lakentje is in principe niet nodig, puur omdat het zo leuk staat.

6. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    @ Sassie dat dacht ik dus ook, maar het schijnt alweer achterhaald te zijn ofzo. Iig worden dekbedovertrekjes voor baby's overal verkocht.

Ik heb er niet voor gekozen, omdat ik het zo nostalgisch vond een deken met een lakentje, zo schattig. En ook om toch maar het zekere voor het onzekere te nemen, maar het schijnt dus wel te kunnen.... (wel een speciaal dekbed dan denk ik )

Linda

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

@ crealinda, een dekbedhoesje mag wel, maar een dekbed niet.
    de meesten doen een gewoon dekentje in een dekbedhoes om zo wel het effect te hebben. zolang het van natuurlijke stoffen is gemaakt kan het geen kwaad.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ook:

matrasje- aerosleep - matrashoes van aerosleep of purflo- dekentje in dekbedhoesje.

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    O, is dat het, nou dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik luisterde ook maar met een half ook, omdat ik er toch een lakentje onder wil....

Sorry voor de verwarring.

Linda

10. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ook al verkopen ze het ,zegt nog niks...ze verkopen ook hoofdbeschermers voor je ledikant terwijl die ook gevaarlijk schijnen te zijn...
    dekbedjes kunnen ze in kruipen aan de onderkant (friemelen ze toch los)en kunnen ze stikken....
    wij hebben gewoon:

matrasbeschermer-matras-aerosleep-aerosleephoes-lakentje en dekentje.

ik ga liever voor de zekerheid van veiligheid als iets wat ik mooier vindt.(ik vindt een dekbedje ook er lief en leuk)
    tuurlijk verkopen ze een hoop maar ik slaap snachts liever (voor zover dat lukt hihi) dan dat ik wakker lig of alles wel goed gaat...

11. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    sorry maar ik begrijp de aerosleep niet. Waar is dat goed voor en mag dat dan wel ? Heb je verschillende maten voor de wieg en ledikant dan ?

groetjes Patricia

12. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    de aerosleep is een ding wat je op je matras legt.dat als t kindje op t buikje ligt niet kan stikken doordat t met zn gezicht in t matras ligt.
    t bestaat uit een honingraat struktuur en als t ademt dan gaat de zuurstof daartussen en als t inademt ademt t gewoon weer normaal daardoor in.
    en het ventileert beter in de zomer.

bij prenatal in rotterdam op de jan kwakplaats hebben ze een demo-apparaat staan.en sommige babyzaken hebben m ook.we hebben m uitgeproberd daar met een gewoon matras en een met die aerosleep erop en je ziet t echt.en voor die paar tientjes extra ben je wat meer gerust.

hier staat t ook nog uitgelegd.

http://www.aerosleep.com/

13. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Jullie hebben dan de aerosleep protect zeker?
    Speciale reden waarom je niet het aerosleep matrasje hebt gekocht?

14. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    En oh ja, het dekentje, moet dit van katoen of fleece zijn? Of van wol?

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    zolang het maar van een natuurlijk materiaal is, dus geen polyester fleece. Wol in de winter, katoen in de zomer.

(dit is wat ze mij vertelt hebben ;) )

Deel Deze Pagina