waar hebben jullie die weggehaald (site oid) en wat heb je van de lijst geschrapt? Heb er zin in om ermee te beginnen
Van de verloskunde gekregen En ook een lijstje van de kraamzorg Stond allebei zo goed als het zelfde op
Prenatal, Hema en kraamzorg. Die heb ik laten bekijken door een aantal vriendinnen en mijn zus, en ben een beetje op hun advies afgegaan. Als je het gemiddelde neemt van wat je op die lijsten ziet (idd veel hetzelfde) dan zit je volgens mij wel goed.
Vergeet niet dat op de uitzetlelijsten van winkels véél spullen staan die je eigenlijk niet nodig hebt, maar die ze maar al te graag aan je verkopen. Beter gewoon wat googlen en op fora kijken naar wat meiden met ervaring zeggen.
Ik heb hem van de site van V&D. Deze is niet commercieel opgezet vind ik zelf. Op die van bijvoorbeeld Hema en Prenatal staan heel veel dingen die ze graag willen verkopen. En verder kijk ik gewoon op internet wat mensen zeggen dat je niet echt nodig hebt.
Check ook dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader-260.html
Toen ik nog niet zo lang zwanger was had ik er 1 van internet geplukt en dacht toen echt mijn hemel moet je dat allemaal aanschaffen! Maar daarna eens goed naar gekeken en dingen geschrapt waarvan ik dacht is dat echt nodig? En toen de kraamzorg op intake kwam bleek wel dat ik daar goed aan gedaan had, hun lijstje was veel beknopter (en logischer) en omdat ik zelf al van veel dingen dacht wat moet je daar mee bleek ik zo goed als alles al te hebben toen wij het lijstje van de kraamzorg er naast hadden gelegd. En ik heb inderdaad heeeeeeel veel aan internet gehad. Veel dingen gegoogled en dan zag je snel genoeg of het nodig was om aan te schaffen of niet.
Ik heb die van de kraamzorg gebruikt. En inderdaad van het forum aanraders en afraders gebruikt. Had ik helemaal een excelsheetje van gemaakt en in onderwerp verdeeld. Heerlijk die voorpret en handig! Vooral zelf goed nadenken (ik vond bv de aerosleep matras echt overbodig/duur). En flanellenluiers? Ik weet niet waar die voor gebruikt hadden moeten worden. Misschien als de bevalling ook thuis geëindigd was. En ik kon niet genoeg hydrofiele luiers hebben. Veel plezier!
Lijstje van de kraamzorg gebruikt als lijstje voor wat minimaal in huis moest hebben. Verder bedacht wat mij handig leek, wat ik graag wilde hebben en geluisterd naar tips van andere moeders (omgeving en forum).
Ik was niet zo van de lijstjes vooral omdat er veel dingen opstaan die je niet eens gebruikt. (heb zelf bij een babywinkel gewerkt,dus weet dat ook veel puur verkoop is wat erop staat.) Ik vroeg het aan vriendinnen om me heen wat hun echt een must vinden wat je moet hebben. En heb ook veel gehad aan zp lijstjes. En indd de hydrofiele doeken en washandjes kan je niet genoeg hebben die heb ik echt veel.
Een lijstje geeft je een idee maar denk zelf wel kritisch na. En veel praten met andere mama's en op internet zoeken. En dan leuk je eigen lijstje maken
Ik heb die van de kraamzorg gebruikt, daar stond ongeveer de helft op van wat er op een lijst van een babywinkel staat. Ze spelen daar handig in op onervarenheid en hormonen als het je eerste is. Laat je niks aansmeren! Je hebt écht niet alles nodig, met wat rondvragen en gezond verstand kom je al een heel eind.