babyuitzetlijst

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ior, Feb 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ior

Ior Niet meer actief

waar hebben jullie die weggehaald (site oid) en wat heb je van de lijst geschrapt?
    Heb er zin in om ermee te beginnen :)

2. siena

siena Actief lid

Mar 31, 2011
    405
    0
    16
    Female
    Ik zocht het via google, kom je ook heel ver mee.. ;)

3. chelle93

chelle93 Actief lid

Dec 9, 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de verloskunde gekregen
    En ook een lijstje van de kraamzorg

Stond allebei zo goed als het zelfde op

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Prenatal, Hema en kraamzorg. Die heb ik laten bekijken door een aantal vriendinnen en mijn zus, en ben een beetje op hun advies afgegaan. Als je het gemiddelde neemt van wat je op die lijsten ziet (idd veel hetzelfde) dan zit je volgens mij wel goed.

5. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Heb die van babydump en babypark liggen

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Vergeet niet dat op de uitzetlelijsten van winkels véél spullen staan die je eigenlijk niet nodig hebt, maar die ze maar al te graag aan je verkopen.
    Beter gewoon wat googlen en op fora kijken naar wat meiden met ervaring zeggen.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Lijstje van de kraamzorg,daar staan de belangrijkste dingen wel op.

8. Esje87

Esje87 Actief lid

Jan 17, 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb hem van de site van V&D. Deze is niet commercieel opgezet vind ik zelf. Op die van bijvoorbeeld Hema en Prenatal staan heel veel dingen die ze graag willen verkopen.
    En verder kijk ik gewoon op internet wat mensen zeggen dat je niet echt nodig hebt.

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hier sluit ik mij bij aan.

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Toen ik nog niet zo lang zwanger was had ik er 1 van internet geplukt en dacht toen echt mijn hemel moet je dat allemaal aanschaffen!
    Maar daarna eens goed naar gekeken en dingen geschrapt waarvan ik dacht is dat echt nodig? En toen de kraamzorg op intake kwam bleek wel dat ik daar goed aan gedaan had, hun lijstje was veel beknopter (en logischer) en omdat ik zelf al van veel dingen dacht wat moet je daar mee bleek ik zo goed als alles al te hebben toen wij het lijstje van de kraamzorg er naast hadden gelegd.

En ik heb inderdaad heeeeeeel veel aan internet gehad. Veel dingen gegoogled en dan zag je snel genoeg of het nodig was om aan te schaffen of niet.

11. sheep82

sheep82 Actief lid

Jun 12, 2012
    152
    0
    0
    Ik heb die van de kraamzorg gebruikt. En inderdaad van het forum aanraders en afraders gebruikt. Had ik helemaal een excelsheetje van gemaakt en in onderwerp verdeeld. Heerlijk die voorpret en handig! Vooral zelf goed nadenken (ik vond bv de aerosleep matras echt overbodig/duur).
    En flanellenluiers? Ik weet niet waar die voor gebruikt hadden moeten worden. Misschien als de bevalling ook thuis geëindigd was.
    En ik kon niet genoeg hydrofiele luiers hebben. Veel plezier!

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lijstje van de kraamzorg gebruikt als lijstje voor wat minimaal in huis moest hebben. Verder bedacht wat mij handig leek, wat ik graag wilde hebben en geluisterd naar tips van andere moeders (omgeving en forum).

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Ik was niet zo van de lijstjes vooral omdat er veel dingen opstaan die je niet eens gebruikt. (heb zelf bij een babywinkel gewerkt,dus weet dat ook veel puur verkoop is wat erop staat.)
    Ik vroeg het aan vriendinnen om me heen wat hun echt een must vinden wat je moet hebben. En heb ook veel gehad aan zp lijstjes. En indd de hydrofiele doeken en washandjes kan je niet genoeg hebben die heb ik echt veel.

14. Lady7

Lady7 Niet meer actief

gewoon even zoeken op dit forum...

15. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een lijstje geeft je een idee maar denk zelf wel kritisch na. En veel praten met andere mama's en op internet zoeken. En dan leuk je eigen lijstje maken :)

16. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ik heb die van de kraamzorg gebruikt, daar stond ongeveer de helft op van wat er op een lijst van een babywinkel staat.

Ze spelen daar handig in op onervarenheid en hormonen als het je eerste is. Laat je niks aansmeren! Je hebt écht niet alles nodig, met wat rondvragen en gezond verstand kom je al een heel eind.

17. Ior

Ior Niet meer actief

Dank jullie wel voor de goede tips :D zal het forum eens gaan doorspitten ;)

Share This Page