@Lovelydk, herkenbaar probleem dus En inderdaad nu ze kruipen en probeert te lopen verbuiken ze veel meer energie. Ik denk dat ze nu zo'n 78 cm is en ongeveer 8,5 kg. Hoe zwaar en lang is jou zoontje?
Ja Lastig he? Want Kay is ook nog best lang wat veel broekjes erg wijs maakt! Hij is denk ik qua verhouding vergeljkbaar, hij is +/- 84cm en nog geen 10kg (zo schat ik t want ben 2mnd geleden voor t laatst op t cb geweest en toen was hij 82cm en 9,5kg)
Die van mij heeft nog steeds babyvet hoor Hij ruipt, staat en loopt langs of achter de loopwagen, maar weg is het nog niet Hij is wel iets slanker geworden.
Lovelydk/Consider, ik ben ook jaloers op die babyvetjes! Hier ook zo'n slank meisje, dus ik hoop dat er echt wat overblijft als ze straks gaat kruipen/lopen! Ze heeft ook een heel rond gezichtje, dus lijkt ze ook wat voller. Mensen zeggen ook wel regelmatig: 'Oh wat een lekker rond meisje!' of zoiets. Nou, dat is idd gewoon om iets te zeggen te hebben! Trek je dus weinig aan van die opmerkingen, want die krijgen alle kindjes, ongeacht waar ze op de curve zitten of hoeveel vet ze hebben!!
Ow nee gaat er nog meer vanaf als ze los gaat lopen....ppff dan wordt het nog moeilijker met broekjes. Merk hier ook dat de bolle wangen al minder worden. Moet over 2 weken naar het consultatiebureau. Ben benieuwd hoelang en zwaar ze dan is.
Beide kindjes allebei veel vetplooitjes hihi. En wat betreft de oudste, is maar goed ook. Toen hij anderhalf jaar was zijn we naar Tunesie geweest, daar had hij een bacterie in zijn mond opgelopen. Heeft de hele vakantie (11 dagen) zo goed als niets gegeten, alleen de eerste dag. En de hele week hooguit 1 tuitbeker drinken per dag. Het deed hem ondanks de medicijnen erg veel pijn om te drinken of te eten. Hij is toen 2,5 kilo afgevallen in die week. Je kon ineens zijn ribbetjes tellen. Dus was maar goed dat hij flink stevig was. Dus hij kon het verlies wel "hebben". Wij zelf zijn overigens thuis ook precies zo ziek geweest en niks kunnen eten en weinig drinken. Nou dan ben je blij hoor dat ie wat stevig is.
Mijn oudste was als baby een boeddha, echt overal plooitjes Zo ontzettend schattig! Maar vanaf dat ze ging lopen werd het al snel minder. Ze is nu geen spriet, maar ook zeker niet meer zo mollig. Mijn jongste heeft nu ook weer van die heerlijke plooitjes en dikke wangetjes Die beentjes zijn ook echt om op te vreten, vooral als ze er zo blij mee trappelt
Ohhh.. heerlijk toch die spekkies!! Vind het echt het mooiste wat er is. Het maakte ze zo aandoenlijk. Vooral die dikke wangen. Ik merk ook dat er steeds meer plooien bijkomen. Vooral bij zijn benen. Maar de zijn lengte en gewicht zijn mooi in verhouding. Hij is nu 71cm en 9 kilo. Ik was vandaag toevallig bij de kinderarts en zij zei tegen mij dat kindje in het eerste jaar drie keer hun geboorte gewicht mogen verdubbelen! Dus ik hoefde me geen zorgen te maken.
Mijn dochter heeft ook lekkere plooitjes en spekbilletjes. Ze loopt of kruipt nog niet... dus het zal best wel weggaan vermoed ik. Ze was met acht en een halve maand al 79 cm lang en 10,2 kilo zwaar
Leuk topic ! Zo veel verschillende baby's. Erg leuk om te lezen. Joleijn is nu 11 maanden, weegt 9 kilo en is 82cm lang. Volgens het consultatiebureau zit ze qua gewicht precies goed en qua lengte boven het gemiddelde... Tja, haar papa is twee meter lang... dus dan heeft ze het daarvan Ze heeft wel heerlijke bolle wangetjes, maar geen babyvet. Een slank buikje en lange slanke beentjes. Dus geen aaibare plooitjes... Maar ze is wel heeeeeel lief hoor
hier ook een dochter met lekker wat "babyvet". ze is nu 1,5 jaar en loopt al een dik half jaar!! ik merk dat het nog steeds niet weg is, en dat ze nog steeds vrij mollig is.... wij krijgen ook nog steeds opmerkingen, en heb me lang verontschuldigd dat ze echt niks teveel krijgt en dat is ook echt niet!! ze snoept zelden, en op haar brood krijgt ze ook altijd gezond!! ach ja... ik vind het schattig, en over een tijd verlangen we naar die vetjes, want dan worden ze groot!! het zal er echt wel ooit afgaan en zo niet.... ze is gezond wat is belangrijker!! ?